Ana sayfa Makale Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

0
Fotopya Ayın Fotoğrafları – Sonbahar / III

Delikten Bakmak mı, Fotoğraf çekmek mi ?

Tahir özgür: Sağolsun Dostlar, gösteriye çağırırlar, söyleşiye çağırırlar, sergiye çağırırlar. Türkiye”nin dört bir yanından çağırırlar… Gittiğim kentleri gerçekten şimdi saymaya çalışsam bunu beceremem, çünkü gerçekten de gösteri, söyleşi ve sergi için gezdiğim kentler, gezmediğim kentlerden çok çok fazla.

Bir de huyum vardır, hiç bir yere gösteri ve sergi göndermem, mutlaka ben giderim. Neresi olursa olsun gider ve oradaki dostlarla tanışırım, onlarla fotoğraf çekmeye gider, yeni dostlukları gönlüme doldurur dönerim. Oralarda sohbet sırasında mutlaka ama mutlaka şu soru sorulur bana “Fotoğraf siteleri hakkında ne düşünüyorsunuz?” Buna her zaman aynı cevabı veriyorum. Diyorum ki: “Ben çoğunluğun düşündüğü gibi, fotoğraf sitelerine, fotoğrafı dejenere eden, fotoğrafın kalitesini düşüren, fotoğrafın gelişmesini engelleyen bir yer olarak bakmıyorum. Aksine fotoğraf sitelerinin gerçekten bir okul olduğuna inanıyorum. Fotoğraf siteleri, fotoğrafı hiç tanımayan insanlara fotoğrafı tanıtmıştır. Fotoğraf sitelerinde compact makina ile, cep telefonu ile fotoğraf çekmeye başlayan, daha sonra ise kendini geliştiren, fotoğraf bilgisi ile donanan ve aldığı makinalar ile çok çok güzel işler başaran bir çok insan tanıyorum. Hatta ve hatta fotoğraf sitelerinde fotoğraf ile tanışan birçok insanın bugün medya da önemli fotoğraf projelerinde imzalarını görüyorum. Bu nedenle fotoğraf siteleri fotoğrafa önemli katkılar koymaktadır. Bu arada fotoğraf siteleri için, “Fotoğrafın kalitesini düşürüyor” diyenlerin bir çoğunun çok değil daha bir kaç yıl önce bu sitelerde fotoğraf paylaştıklarını, bu sitelerde paylaştıkları fotoğraflar sayesinde bir yerlere geldiklerini ve isimlerinin hemen önüne, “Fotoğraf Sanatçısı” ünvanını kondurduklarını hepimiz çok iyi biliyoruz. Bu nedenle içi dolu, düzgün kişiler tarafından yönetilen, fotoğraf kadar bilgi de paylaşılan, fotoğrafa bakış açısı kazandıran sitelerin çoğalmasını diliyorum. Bu sözlerden sonra FOTOPYA”nın Ayın Fotoğrafları seçimine geçersek eğer, ben neden bu fotoğrafları tercih ettiğimi anlatayım:
 

erkan temur
 
Koza / Erkan Temur ^ Tüm Kategoriler Birincisi

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/erkantemur
( 70mm – 1/500 – f/5.3 – ISO 200 – Pozlama 0 )

Fotopya”da Epson Ayın Fotoğrafları seçiminde tüm kategorilerde ilk üç sıraya giren eserler, Epson sponsorluğu ile basılarak eser sahiplerine hediye edilecek. Epson Ayın Fotoğraflarında tüm kategorilerde dereceye giren eserleri görmek için www.fotopya.com.tr adresini ziyaret ediniz.

 

ali haydar ceylan
 
Hercai Menekşe / Ali Haydar CEYLAN ^ Tüm Kategoriler İkincisi

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/alihaydarceylan
( 20mm – 1/60 – f/8 – ISO 200 – Pozlandırma: -1 – )

Ali Haydar Ceylan”ın Hercai Menekşe ismini taşıyan fotoğrafı ise, çok alışıldık, çok bilindik kömürcü fotoğraflarından birisi gibi duruyor. Evet ama fazlası o güzel bakışlar. Kapkaranlık bir dünyanın içerisinde umut dolu bakışlar. Yüzde beliren hafif tebessüm ve yarınlara gönderilen masum bir gülücük. Ayhan Maraşlı”nın, Onun dünyası kapkaranlık isimli fotoğrafına gelince. Bilmem belkide mesleki bir refleks ile ben fotoğraf da önce anlatım gücüne, sonra ise ışığa bakıyorum. FOTOPYA”da da ayın fotoğraflarını seçerken bunlara dikkat ettim. Işık ve anlatım gücünü buluşturmaya gayret ettim. Bu nedenle Erkan Temur”un Koza isimli fotoğrafını en beğendiğim fotoğraf olarak belirlerken hiç de zorlanmadım. çünkü ışık ve anlatım gücü çok çok iyiydi. Ayrıca teknik değerleride yerli yerindeydi. Erkan Temur”un fotoğrafındaki ritim duygusu bana çocuğun baktığı ama bir türlü ulaşamadığı hayalleri varmış gibi bir duygu verdi. özellikle ışığın güzelliği o fotoğrafa çeşitli anlamlar yüklememe neden oldu. Kendisini kutluyorum.
 

ayhan maraşlı
 
Onun Dünyası Kap Karanlık/Ayhan Maraşlı ^ Tüm Kategoriler üçüncüsü

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/ayhanmarasli
(Manipulasyon)

Bilenler bilirler, yaratıcı fotoğraflardan pek anlamam, daha çok belgesel ve yaşam fotoğrafları beni etkiler. Ayhan Maraşlı”nın fotoğrafına bakarken, “Amann çocukları şuradan almış, evi buradan almış, kuşları oradan aalmışda bir fotoğraf yaratmış hissine hiç kapılmadım. çünkü mesajı çok çok güçlü geldi bana.Başta da söylediğim gibi fotoğrafın ışığı ve anlatım gücü hep beni etkiler. Bu fotoğrafta da anlatım gücü çok iyi. Bu nedenle üçüncü sırada bu kare yer aldı.

 

Fotopya”da Epson Ayın Fotoğrafları – Kış / I

Adnan Sokol: 1973 Edirne doğumlu. 1983 yılından beri fotoğrafa dokunuyor. 1993 yılından beri profesyonel olarak fotoğrafla uğraşıyor. Uzun yıllar fotoğraf eğitmenliği yaptı yapmaya devam ediyor. çeşitli üniversitelerde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Verdiği dersler arasında İleri Karanlık Oda Teknikleri, Temel Fotoğraf, İleri Fotoğraf, Dijital Fotoğraf, Reklam ve Tanıtım Fotoğrafçılığı, Fotografik gibi konular bulunuyor. Halen İZ Dergisinde Sorumlu Yazı İşleri Müdürü olarak çalışmaktadır. Sevdiği mesleği yapabilen ender insanlardan olarak tanımlıyor kendini.
 

ufuk kıray
 
N.ç. Davası / Ufuk Kıray ^ Tüm Kategoriler Birincisi

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/ufukcry
(Manipulasyon / 17mm / -1 Pozlama )

Günümüz dijital teknolojileri ile yaratılan işlerin büyük bir bölümü çöpten ileri gitmemesine rağmen bu fotoğrafta hem uygulama hem de konu seçimi müthiş. Eminim ki izleyen hiç kimse bu fotoğraf için “fotoşoplu” dememiştir. Kaliteli işçilik, özenli uygulama ve duyarlı bir sanatçı ile birleşince ortaya izlenmesi keyifli bir sonuç çıkarıyor. Bu tür uygulamaların ve duyarlılıkların hızla artması Türk Fotoğrafı adına çok olumlu bir gelişme olacaktır.

 

can ali türkmen
 
Kurudum Kaldım / Can Ali Türkmen ^ Tüm Kategoriler İkincisi

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/canaliturkmen
(Manipulasyon – 300 mm – 1/800 – f/5.6 – ISO 200 )

üniversitelerin Grafik Tasarım Bölümlerinde verdiğim derslerden biri de “Fotografik”tir. Grafik tasarımda fotoğrafların işlevi, seçimi ve elde edilmesi ile ilgili bir konudur, Fotografik. Bu fotoğraftaki ışık, boşluk ve denge ilişkisireklam ve tasarım işleri için oldukça iyi.
 

kasım gümüş
 
İsimsiz / Kasım Gümüş ^ Tüm Kategoriler üçüncüsü

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/kasimgumus
(20mm – 1/320 – f/5 – ISO 300 – Pozlandırma 0 )

çocukluğumda onlu yaşlarda bir oyun olarak başladığım karanlık oda deneyimlerim beni Siyah Beyaz fotoğraf aşığı yapmış. Elde edilmesi zor ton aralığı, hem çekimde hem de baskıda karşılaşılan güçlükler kendine bağlar fotoğrafçıyı. İyi bir siyah beyaz fotoğraf ile beraber Sodyum Hiposülfit kokusu gelir burnuma. Kar üzerinden doku almak, gökyüzünde detay kaybetmemek (sağ üstte bir miktar var ancak düzeltilebilir gibi), ışığı etkili kullanmak, sonuçta izlemesi keyifli bir fotoğrafa ulaştırıyor izleyenleri…

 

Fotopya Ayın Fotoğrafları Mansiyonlar Sonbahar / III Kış / I

DELİKTEN BAKIP DüĞMEYE BASMAK

Tahir özgür: Genel anlamda bir şeyler daha söylemek gerekirse, fotoğrafların çoğu teknik olarak iyi olsa da, kompozisyon olarak yaratıcılıktan biraz uzak duruyor. Fotoğrafçı etkilendiği kişilerin fotoğraflarına yakın fotoğraf çekebilir. Hatta ve hatta onların fotoğraflarını taklit bile edebilir. Bunda bir sakınca yok, ama bir süre sonra bu anlamda kendini geliştirerek, daha yaratıcı kompozisyonlar ortaya çıkarabilmeli. Bunu yapmak için de fotoğrafçının bilgi ve birikim ile donanması gerekmektedir. Fotoğrafçı, kendini geliştirmeli, teknik olarak bilgilenmiş olabilir, ama kişisel olarak da kendini geliştirip bunu vizöründen görebilmeli. Temel Fotoğraf Dersleri verirken dersin sonlarına doğru her zaman derim ki: “Arkadaşlar kursu bitiriyorsunuz. Biz burada size fotoğraf makinalarını tanıttık, biraz ışığı, biraz kompozisyonu anlattık, kısaca bir delikten bakıp, bir düğmeye basmayı öğrettik. Bunun için iki aydır buraya gelip gidiyorsunuz. Ama sakın olaki fotoğraf çekmeyi öğrendiğinizi sanmayın. Eğer bu iş bu kadar kolay olsaydı, iyi eğitim verilmiş bir köpek, bir aya, bir maymun fotoğrafçı olurdu. Fotoğrafçı olabilmeniz için, okumanız, bilgi birikiminizi, kültürünüzü, dünyaya bakış açınızı fotoğraf makinası ile bize aktarmanız gerekiyor. Ay da en az bir kitap, günde en az iki gazete okumayacaksanız fotoğraf çekiyorum demeyin sakın.
 

tacettin yüksel
 
Süpürgeci / Tacettin Yüksel ^ Sonbahar/ III • Mansiyon

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/tacettinyuksel

Tabi bu arada Tacettin Yüksel”in her zamanki ışık sihirbazlığı ile bize sunduğu Süpürgeci isimli fotoğrafınıda pas geçmek olmaz.

 

hasan hızlı
 
Prens / Hasan Hızlı ^ Sonbahar / III • Mansiyon
 
hasan hızlı
 
++++ / Hasan Hızlı ^ Sonbahar / III • Mansiyon

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/hasanhizli

Mansiyonlara gelince, mansiyonlarda da aslında ışığın güzelliği beni cezbeden etken oldu. Hasan Hızlı”nın Hayvanlar başlığı altında çektiği her iki fotoğrafında da, ışık beni çok etkiledi. Bu nedenle Hasan Hızlı”nın fotoğraflarını da beğendiğimi belirtmeliyim.

 

Adnan Sokol: Eskilerin bir lafı vardır “bulutları cebinde mi taşıyorsun birader?” derler. çıplak bir gökyüzü fotoğrafı çok da etkili kılmazdı. Bu hali ile doğru zamanda, doğru yerde bulunmuş fotoğrafçı. Kimileri fotoğraf şansı der, kimileri ise azim. Şans olmadığını kanıtlamak bu tür fotoğrafların serilerinin yapılması ile ispatlanabilir. Tek kare güzel fotoğraf yerine, fotoğrafçının kimlik gelişimi açısından “Proje” çalışmanın önemi gün geçtikçe artmaktadır.
 
sedat buğa
 
En Güzeli Polaris… / Sedat Buğa ^ Kış / I • Mansiyon

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/sedatbuga
(11mm-30″ar saniyelik 162 karenin birleşimidir. (81 dk)–f/3.3-ISO 320)

Uygulaması hiç de kolay olmayan, sabır isteyen konulardan biri olan TimeLapse fotoğraf tekniği başarı ile uygulanmış. Gece fotoğrafı için iyi örneklerden biri haline gelmiş.
 

selman paksoy
 
Eski Milli Takım / Selman Paksoy ^ Kış / I • Mansiyon

http://www.fotopya.com.tr/portfolio/selmanpaksoy

 

ESET Banner_700x80 Bellatrix technotoday

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here