Ferrari İtalya’daki Mugello yarış pistinde düzenlenen bir etkinlik sırasında Daytona SP3’ü sergiledi. Araç, sınırlı sayıda üretilen otomobil serisinin en sonuncusu olarak göze çarpıyor.
Sadece Birkaç Müşteri Daytona SP3 Aracını Alacak
Daytona SP3, 1967 Daytona 24 Saat yarışını kazanan spor prototip yarışçıların ikonik görünümüne sahiptir. Ayrıca Ferrari’nin eşit derecede ikonik, doğal emişli, ortaya taktıkları 829 beygirlik V-12’sine sahiptir. Sadece birkaç müşteri ve koleksiyoncu bu Ferrari’yi satın alacak.
Sıradan bir Ferrari diye bir şey yoktur, ancak bazıları kesinlikle diğerlerinden daha özeldir. İtalyan şirket, sınırlı sayıda üretilen “Icona” özel ürünleri, yalnızca markanın en sadık müşterileri için üretiyor. Finali Mondiali etkinliğinde görücüye çıkan Daytona SP3, bunların en yenisi ve en etkileyicisi.
“Ferrari” ve “Daytona” kelimelerinin birleşimi, düşünceleri 60’ların sonlarından 365GTB/4 coupe ve GTS/4 Spider’a dayanıyor. Bunların her ikisi de genellikle, Ferrari’nin 1967 Daytona 24 saatlik yarışındaki ünlü 1-2-3 finişinden ilham alan bir isim olan Daytonas olarak tarihe geçmişti. Ancak unvan hiçbir zaman resmi olmadı. Yeni, tam onaylı Daytona, ünlü zaferden, özellikle podyumda yer alan spor prototip üçlüsünden ilham aldı: 330P3/4, 330P4 ve 412P.
Otomobilin tasarımı, bu spor otomobil yarışçılarının kaslı hatlarına bariz bir övgü yapıyor. SP3, orta motor düzenini yolcu bölmesinin arkasına taktıkları güçlü bir V-12 ile paylaşıyor.
829 Beygir Gücüne Sahip
Motor, 812 Competizione’ye takılan 6.5 litrelik üniteye dayanıyor. Ancak otomobil içindeki değişen konumu için yeni bir endüksiyon ve egzoz sistemi var. Dahili yükseltmeler titanyum bağlantı çubuklarını içerir. Piston pimleri, eksantrik milleri ve kayar parmak valf takipçilerinin tümü, sürtünmeyi azaltmak için Elmas Gibi Karbon işlemi olarak tanımlanan işlemden geçirilmiştir. Dört ayrı yakıt rayını besleyen ikiz pompalı doğrudan enjeksiyonlu yakıt sistemindeki diğer modifikasyonlarla birlikte Daytona’nın motoru şimdi 829 beygir gücü, Competizione’den 10 hp daha fazla güç üretiyor. Drive, arka tekerleklere yedi vitesli çift debriyajlı şanzıman aracılığıyla ulaşıyor.
Kaportası tamamen Modern
Şirketin 60’ların spor prototiplerinden, özellikle saran ön camdan ve yoğun şekilde tanımlanmış tekerlek davlumbazlarından açıkça ilham almasına rağmen, Ferrari Daytona SP3 aracının kaportası tamamen modern. Monokok küvet ve tüm dış paneller karbon fiberden yapılmıştır. Ferrari 3275 pound kuru ağırlık talep etmektedir.
Aerodinamik, özellikle son derece güçlü motorun soğutma gereksinimleri göz önüne alındığında dikkatlice düşünülmüş. Ancak Ferrari Daytona SP3, agresif kanat unsurları olmadan süper otomobil normundan çok daha ince görünüyor. Bize otomobilin pozitif yere basma kuvveti ürettiği söylendi. Bunun büyük bir kısmı dikkatlice optimize edilmiş gövde altı kanallarıyla zemin etkisi desteği yaratıyor. Özellikle arkadaki kaplamalardan etkilendik. Şirkete göre bunlar, “Daytona SP3’e hem fütürist hem de Ferrari’nin DNA’sından gelen imzalara selam veren bir görünüm kazandıran hafif, radikal, yapılandırılmış monolitik bir hacim izlenimi yaratmayı” amaçlıyor.
Yeni Daytona’nın iç mekanı modern bir şekilde eğriliyor: SF90 Stradale ile aynı dijital gösterge tablosunu ve kullanıcı arayüzünü kullanarak retro oran, dışarıdan daha sola doğru. Koltuklar gövdeye entegre bir şekilde. Sürüş pozisyonu ayarı hareketli bir pedal kutusu ile ortaya çıkıyor. Her iki taraftaki kumaşın merkez tünel üzerinden bağlantı şekli, 60’ların spor arabalarının tasarlanma biçimine bir başka göndermedir. Bu resmi görüntüler sadece çatısız olduğunu gösterse de, SP3 klipsli bir targa panele sahiptir. Bu nedenle Ferrari’nin Icona serisindeki tavansız ve ekransız SP1 ve SP2 Monza’daki öncüllerinden daha kullanışlı.
Fiyatı Henüz Açıklanmadı
Resmi sürümde göze çarpan iki ayrıntı yok: fiyat ve önerilen üretim rakamları. Bu, yalnızca şirketin seçkin müşterilerinin satın almaya davet edileceği Ferrari’lerden biridir. Birçoğunun kesinlikle yedi haneli bir fiyat etiketi olacağı konusunda homurdanacağını hayal etmek zor değil. Ayrıca hacimlerin Monza SP1 ve SP2’nin 500 limitini aşmaması muhtemel.
Resmi açıklamanın belirttiği gibi bu, “yalnızca Ferrari’nin en iyi müşterileri ve koleksiyonerlerine, yönelik” bir otomobil. Bu, üyesi olmak için güzel bir kulüp olurdu, ama aynı zamanda çok pahalı bir kulüp.
Yorum Yap