Facebook yorum kapatma işleminin nasıl gerçekleştirileceğini mi merak ediyorsunuz? Meta’nın en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Facebook, sosyal medya platformunda paylaşmış olduğunuz herhangi bir gönderi için yorum yapılmasını engelleme seçeneği sunar.
Daha önce Facebook’ta paylaştığınız bir gönderi viral olduysa o gönderiye gelen yorumlarda büyük bir artış olduğunu fark etmişsinizdir. Ne yazık ki yorum sayısında artış meydana geldikçe sizi olumsuz anlamda etkileyebilecek yorumlar da artabilir.
Bu tür yorumların size psikolojik açıdan zarar vermesini engellemek için yorumları tamamen kapatmayı seçebilirsiniz. Bu elbette ki her zaman en iyi seçenek değildir ama bunu yapmak istediğinizden eminseniz aşağıda yer alan adımları takip edebilirsiniz.
Facebook Yorum Kapatma Adımları
- Gönderinizin sağ üst köşesinde yer alan aşağı doğru bakan ok simgesine basın.
- “Yorum yapmayı kapat” seçeneğinin üzerine dokunun.
- Yorum yapma bölümü diğer kullanıcılar tarafından artık görülemeyecektir. Gönderiye bakanlar ise gönderinin yorumlara kapatıldığına dair bilgilendirilecektir.
Facebook’ta gönderinize yorum yapılmasını istemiyorsanız o gönderinin üzerinde bulunan ok simgesine basıp “Yorum yapmayı kapat” seçeneğine dokunabilirsiniz. Bu adımları uyguladıktan sonra artık o gönderiye yorum yapılamayacaktır.
Facebook’ta Yorumlar Gizlenmeli midir?
Her sosyal medya platformunda olduğu gibi, Facebook’ta paylaştığınız gönderilerin altına da zaman zaman olumsuz yorumlar gelecektir. Bir markanın sayfasını yönetiyor olabilirsiniz. Daha önce markanız ile ilgili hiçbir deneyim yaşamamış, sayfanızla hiç etkileşim kurmamış bir kişi gönderinizin altına olumsuz yorum yapabilir.
Bu yorumlar, markanın itibarına zarar verme amacı bile taşıyabilir. Evet, bu yorumlar oldukça can sıkıcı görünebilir ve size potansiyel müşterilerin markanızdan uzaklaşmasına neden olacağını düşündürebilir ama bunların hiçbirinin markanızı temsil etmediğini unutmamalısınız.
Gönderinizi yorumlara kapatmak işleri daha da kötü hâle getirir. Olumsuz yorumlar, markanız ile ilgili hiçbir fikri olmayan bir kişinin düşüncelerini değiştirebilir ama gönderilerinize yorum yapılmasını engellerseniz olumsuz düşünmeye yönelen bir kişiyi tekrar markanız hakkında olumlu düşünmeye teşvik edemezsiniz.
Kısacası kötü bir yorum geldiğinde gönderinize yorum yapılmasını engellemek yerine o yoruma yanıt vermeyi tercih edin. Yorumu yapan kişi oldukça kötü bir üslup kullanmış olabilir ama siz markanızın saygınlığından ödün verecek bir üslupla yanıt vermeyin, iyi ve açıklayıcı bir dil kullanarak sorunu çözmeye çalışın.
Yorum Yap