Facebook ve WeChat Birbirinin Aynısı Oluyor

Mark Zuckerberg, bu hafta Facebook için yeni bir yönelime imza attı. Odağını geniş bir sosyal uygulama serisinden, şirketin sunduğu her şeyi birleştiren tek bir yerden mesajlaşma hizmetine kaydırdı. Facebook’un inşa etmeye çalıştığı şeyin bir analogu varsa, Çin’deki en büyük sosyal ağ olan Tencent WeChat formunda var.

İki ürün arasında birtakım önemli farklılıklar var, ancak nihai hedefler oldukça benzer görünüyor: Kullanıcılara mobil ödemelerden oyun oynamaya, doğrudan iletişim hatlarına kadar her türden diğer hizmetleri verebilmek.

WeChat benzeri bir hizmet gibi olma zorunluluğu uzun zamandır sürüyor. Facebook, sosyal ağlardan agresif bir şekilde beslenmeye dayalı yaklaşımı nedeniyle gizlilik ihlalleriyle sürekli olarak kötü etkilendi. Özellikle de gençlere olan etkisi, çok daha derin.

Facebook, Küresel Bir Herşey Dahile Dönüşebilir

WeChat, Çin’in yaklaşık 800 milyon akıllı telefon sahibi için genellikle “her şey uygulaması”  olarak kabul edilir. WeChat bir oyun konsolu, bir banka ve hatta Çin sürüş paylaşım devlerine, yiyecek dağıtımına ve tasarruf alışverişine açılan bir kapıdır. Diğer bölgelerde de mevcuttur ve WeChat’a 1 milyardan fazla aylık aktif bir kullanıcı tabanı sağlar.

Facebook zaten dünya genelinde iyi bir şekilde genişledi ve bu, WeChat’ın başarısız olduğu yerde başarılı olmasına yardımcı olabilir. Uluslararası kullanılan Facebook ve WhatsApp, dün yayınlanan Pew Araştırma Merkezi raporuna göre, Snapchat, Twitter, Viber ve diğerlerinin beğenisini cilalayan en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları.

Facebook zaten dünya genelinde iyi bir şekilde genişledi ve bu, WeChat’ın başarısız olduğu yerde başarılı olmasına yardımcı olabilir. Uluslararası kullanılan Facebook ve WhatsApp, dün yayınlanan Pew Araştırma Merkezi raporuna göre; Snapchat, Twitter, Viber ve diğerlerinin beğenisini cilalayan en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları oldu.

Exit mobile version