Facebook Pixel nedir sorusu, sosyal medya platformunun büyük, orta ya da küçük işletmelere sunduğu dijital pazarlama olanaklarından yararlanmak isteyenlerin cevap almak istediği sorulardan biridir.
Siz de Pixel aracından en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız öncelikle araç hakkında temel bilgi sahibi olmalısınız.
Facebook Pixel Nedir?
Facebook pikseli, web sitenize kod yerleştirerek kullanabileceğiniz bir araçtır. Facebook reklamları ile ilgili verileri takip etmek, reklamları iyileştirmek ve gelecekteki reklamlar için nasıl bir hedef kitle belirleyeceğinizi öğrenmek için son derece faydalıdır.
Web sitenize gelen kişilere ileride yeniden ulaşmak için size yardımcı olacak verileri toplamanıza yardımcı olur.
Bilindiği üzere dijital pazarlamada en önemli unsur, hedef kitledir. Bir kitleyi nasıl hedefleyeceğinizi bilmiyorsanız ürünlerinize ilgisi olabilecek kişiler hakkında bilgi toplamalısınız. Pixel aracı, ihtiyacınız olan bilgileri toplamanız noktasında size tüm fırsatları sunduğundan bu aracı kullanmamanız için ortada herhangi bir neden yoktur.
Facebook Pixel Ne İşe Yarar?
Pixel, kullanıcının web sitesindeki faaliyetlerini izleyerek ona gelecekte yeniden ulaşmanıza olanak tanır. Pixel’ın takip edebileceği kullanıcı aktiviteleri şu şekildedir:
- Kayıt formunu doldurma
- Sepete ekleme
- Satın alma işlemi gerçekleştirme
- Deneme üyelik / abonelik alma
- Web sitesi içinde arama yapma
- Belirli bir sayfayı görüntüleme
- Özelleştirme seçeneklerini kullanma
- İşletme ile iletişim kurma
- İşletmenin yerini arama
Facebook Pixel Neden Kullanılır?
Pixel verileri, reklamlarla ulaşmak istediğiniz hedefe ulaşmanıza yardımcı olur. Bununla birlikte reklamları görüntüleyen kullanıcı sayısının da mümkün olduğunca fazla olmasını sağlar. Ayrıca söz konusu kişilere gelecekte yeniden reklamlar aracılığı ile ulaşmayı mümkün hâle getirir.
Henüz Facebook’ta reklam vermemiş olsanız bile Facebook Pixel’ı kullanmalısınız. İlk kez Facebook’a reklam verirken elinizde hedef kitlenin verisinin olması, sıfırdan kitle hedefleme sürecini atlamanızı sağlar.
Pixel, web sitesinde gerçekleştirilen her eylemi izlediği için alışveriş yapanların en çok hangi ürünlerin ilgisini çektiğini de bu araçla kolaylıkla tespit edebilirsiniz.
Facebook’un aracı, web sitesini ziyaret eden kişilerin faaliyetlerini anbean izleyerek onları yeniden hedeflemenizde büyük rol oynar. Dolayısıyla Facebook’a reklam vermeyi düşünen her işletme tarafından kullanılabilecek bir araç olduğu söylenebilir.
Yorum Yap