Facebook NFT Testine Başladı

Meta'nın şirketlerinden birisi olan Facebook, Instagram'dan sonra ABD'deki seçkin içerik oluşturucularla NFT test etmeye başladı.

Mayıs ayında Instagram‘da NFT desteğini başlattıktan sonra Meta, Facebook için de seçkin içerik oluşturucularla dijital koleksiyon desteği başlattı. Meta’nın bir sözcüsü TechCrunch’a, şirketin Amerika Birleşik Devletleri’ndeki seçkin bir grup yaratıcının Facebook’ta dijital koleksiyonlar yayınlamasına izin veren yavaş bir sunum başlattığını söyledi. Bu özellik sayesinde, bu içerik oluşturucular yeni bir sekme altında NFT’leri profillerinde gösterebilecekler. Sanat, tıpkı Instagram gibi bir “dijital koleksiyon” etiketine sahip olacak.

Resmi lansmanlar, Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in şirketin yakında Facebook’ta NFT desteğini test edeceğini söylemesinden bir hafta sonra geldi. O sırada Zuckerberg, testin içerik oluşturucuların Instagram ve Facebook platformlarında çapraz paylaşım yapmasına izin vereceğini söyledi. Ancak sözcü, her iki platformdaki paylaşım özelliğinin henüz kullanıma sunulmadığını, ancak yakında geleceğini söyledi.

Meta’da ürün müdürü olan Navdeep Singh, dijital koleksiyon desteğinin ekran görüntülerini paylaştı. Ekran görüntülerine göre, zaman çizelgenize NFT’ler gönderebilirsiniz ve üzerlerine tıklamak, koleksiyon ve yaratıcısı hakkında ayrıntılar gibi dijital koleksiyonla ilgili ayrıntıları size gösterecektir.

Instagram’da, Ethereum ve Polygon’da basılan NFT’ler, çalışmalarda Solana ve Flow desteği ile desteklendi. Meta, aynı blok zincirlerinin Facebook’ta desteklenip desteklenmediğini söylemedi. Ancak muhtemelen durum bu.

Meta Facebook Öncesinde Instagram’da NFT Sergilenmesine İzin Vermişti

Zuckerberg ayrıca Meta’nın şirketin yazılım AR platformu olan Spark AR’yi kullanarak Instagram Stories’e getirebileceğiniz artırılmış gerçeklik NFT’leri veya 3D NFT’ler üzerinde çalışacağını söyledi. Geçen hafta Meta, dünya çapında daha fazla içerik oluşturucunun NFT’lerini Instagram’da görüntülemesine izin vermek için Instagram’daki NFT testini genişletti. Genişletmeden önce, destek yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki belirli içerik oluşturuculara sunulmaktaydı.

Meta, dijital bir tahsilatın yayınlanması veya paylaşılmasıyla ilgili herhangi bir ücret olmayacağını söyledi. Şirket ayrıca, dijital koleksiyon gönderilerini şimdilik reklama dönüştürme özelliğini sunmayacağını da söyledi.

Meta, NFT’lerin önemli sürdürülebilirlik sorularını gündeme getirdiğinin farkında olduğunu ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığının bir parçası olarak, yenilenebilir enerji satın alarak dijital koleksiyon ürünleriyle ilişkilendirilebilecek emisyon etkisini azaltmaya yardımcı olduğunu söylüyor.

Exit mobile version