Facebook, Signal’in kullanıcı verilerini kullanarak yaptığı reklamı kaldırdı. Fakat bu reklam Facebook’a karşı yapılmış bir reklamdı. Signal bu reklam ile, kullanıcıların verilerini Facebook’un nasıl topladığına dikkat çekmek istedi.
Geçtiğimiz aylarda WhatsApp’ın gizlilik sözleşmesini yenilemesi üzerine çoğu kullanıcı farklı platformlar aramaya başlamıştı. Bunlardan biri de Signal. Signal, gizlilik odaklı bir mesajlaşma uygulaması olarak kullanıcıların tercihi oldu.
Facebook, Signal reklamlarını kaldırdı
Geçtiğimiz günlerde Signal, resmi internet sitesinde bir blog gönderisi yayınladı. Bu gönderide Facebook’un reklamlarını engellediğini açıkladı. Fakat yetkililerin yapmak istediği şey Signal’in reklamını yapıp kullanıcı çekmek değildi.
Signal, Facebook’un verileri nasıl kullandığını kullanıcılara göstermek istedi. Bu reklamlar, reklamın gösterildiği kişi hakkında detaylar içeriyordu. Signal bu reklamları, kullanıcılara verilerinin ne derecede kullanıldığını ve satıldığını göstermek için yaptı.
Ayrıca uygulama, blog gönderisinde “Facebook’un veri kullanımı hakkında şeffaf olmak reklamlarımızın engellenmesi için yeterli oldu. Facebook’un dünyasında bunları kullanıcılardan gizli yapmak kabul ediliyor.”.
Facebook Veri İhlali İle Tekrar Gündemde
Signal açık açık hangi bilgileri kullandığını söyledi
Reklam mesajlarından bir örnek şu şekilde: “Bu reklamı görüyorsunuz çünkü K-pop seven bir kimya mühendisisiniz. Bu reklam, Berlin’de olduğunuzu görmek için konumunuzu kullandı. Ayrıca yeni bir bebeğiniz var ve yeni bir eve taşındınız.”.
Facebook’un veri ihlalleri ve bu gibi skandallarla gündeme gelmesine artık alıştık. Fakat bu reklam girişimi gerçekleri yüzümüze vuruyor. Facebook’un bu konuda hem dikkatsiz olması hem de bu şekilde reklamları yasaklayacak kadar bu işleri gizli kapaklı yapması, kesinlikle güven veren bir yol değil.
Signal bu reklamları yayınlayamadı fakat Facebook’un gizli yüzünü göstermek için bu olayı resmi sitesinde paylaştı. Biz de sizinle paylaşıyoruz. Artık Facebook’a güvenip güvenmemek ise size kalmış.
Yorum Yap