Ana sayfa Haber Epson Türkiye’nin ofislere yönelik çözümleri

Epson Türkiye’nin ofislere yönelik çözümleri

Epson Türkiye’nin ofislere yönelik çözümleri ile ilgili Müşteri Hizmetleri Müdürü Engin Hıraoğlu ile Technotoday’e özel bir söyleşi yaptık.

337
0

Epson, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de geniş bir portföyle ofislere yönelik çözümler sunuyor. Epson’nın bu segmentteki hedefleri ve sunduğu çözümler ile ilgili Müşteri Hizmetleri Müdürü Engin Hıraoğlu ile sizler için keyifli bir sohbet yaptık.

Technotoday:Epson’un ofislere yönelik iş çözümleri nelerdir?

Engin Hıraoğlu:Ofis bazlı baktığımızda yazıcılarımız, projektörlerimiz ve tarayıcılarımız mevcut. Üç segmentte de oldukça yüksek adette model sayısıyla ve en sadesinden en kompleksine tüm ihtiyaçlara yönelik çözümlerle hizmet sunuyoruz. Dakikada onlarca sayfa hızlı ve kaliteli tarama tek bir tarayıcımızla bazı şirketlerin yüksek arşivleme potansiyeline cevap verirken, hepsi bir arada bir yazıcımız bazen bir ofisin tüm ihtiyaçlarını doyurabiliyor. İnteraktif projeksiyon modellerimizle dinamik sunumların önünü açıyoruz. Toplantı ve sunumlar daha keyifli hale geliyor.

TT:Yazıcı tarafında rekabet her geçen gün artarak devam ediyor. Sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz? Siz Epson olarak bu alanda hangi konumdasınız ve sunduğunuz avantajlar nelerdir?

EH:Özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde yeni şirket kurulumları son derece hızlı, büyüyoruz ve büyüdükçe de daha çok baskı alıyoruz. Dijitalleşme artsa da baskı her zaman devam edecek. Doğal olarak yazıcı alanında çalışan tüm markalar da yeniliklerle piyasaya çıkıyor, çıkmalı da; rekabet kaliteyi arttırır malum. Yeniliğin sonu yok ancak tamamen çözüm ve toplam sahip olma maliyeti noktalarında tüketiciye doğru bileşenleri sunan teknolojiler kazanacaktır.

Biz Epson olarak yazıcı tarafında tüm ihtiyaçlara cevap verebilen genişlikte bir ürün portföyüne sahibiz öncelikle. Ev-ofis tipinden açık hava reklamcılıkta kullanılan geniş formata, tekstil baskısından fotoğrafa, monodan 6 renk modellere, etiket çıktısına özel tiplerden 86 bin sayfa baskı alabilen yazıcılara kadar birçok tipte ve teknolojide ürünümüz mevcut. Dolayısıyla ürün yelpazesi genişliğinde rakipsiz diyebiliriz.

Orijinal mürekkep tankı sistemini dünya ve Türkiye bazında ilk lanse eden biziz. Bu çok önemli ve farklı bir teknoloji idi ki, artık birçok kullanıcı açısından yüksek benimsenme oranına ulaştığı için normalleştiğini mutlulukla söyleyebiliriz. Evet teknoloji sürekli ilerliyor ancak konu inovasyon olduğunda farkımız açık, zira sadece tanklı yazıcı kavramından bile yola çıksak, biz Epson olarak hep takip edilen olduk.

Orijinal tanklı sistemli yazıcılar, çok miktarda baskı alan şirketler için sayfa başı çıktı maliyetini minimize eden bir teknolojiye sahip. Örneğin 500 sayfalık bir top kağıdın siyah beyaz baskısı için harcanan mürekkep maliyeti sadece 3,43 TL. Bu teknolojinin tabir-i caizse abisi diyebileceğimiz, daha büyük mürekkep poşetleriyle donatılmış RIPS (ReplacableInk Tank System) serisi yazıcılarımız ilk mürekkep tesliminde 84 bin ve üzeri baskı kapasitesiyle çok nüfuslu şirketler, eğitim kurumları, holdingler gibi yapılanmalar için inanılmaz avantajlı zira sayfa başına düşen baskı maliyeti neredeyse yok. Kısacası sunduğumuz en büyük avantaj yüksek kalitede baskıyı minimum maliyetle sunuyor olmak. Ayrıca Epson inkjet yazıcılarda kullanım ömrü boyunca değişmesi gereken parçalar lazer teknolojisine göre son derece azdır ve baskı kafası bir sarf malzemesi değildir.  Ömürlü malzemelerin az olması cihazın daha da az servis gerektirdiğinin en önemli göstergesidir. Bu durumlar esas dikkat edilmesi gereken unsur olan Toplam Sahip Olma Maliyeti açısından son derece kritik önem taşıyor.

Tüm teknolojilerde olduğu gibi yazıcı tarafında da çevreci yaklaşım son derece önemli ve biz Epson olarak inkjet tarafındayız.  Epson inkjet yazıcı kullanan bir kurum, çevreye ve kullanıcılarına minimum zarar verdiğine gönül rahatlığıyla inanabilir. Rakamlarla örneklendirmek gerekirse sadece Batı Avrupa’da işletmelerin lazer yerine Epson inkjet yazıcı kullanması durumunda ortaya çıkan veriler oldukça dikkat çekici. Yüzde 94’e kadar daha az atık, en az 221 bin tonluk atığın olmaması anlamına geliyor.  Yüzde 96’ya varan enerji tasarrufu, ortalama 507 bin hanenin elektrik, su vb. giderinin eşiti.  Yüzde 92’ye varan daha az CO2 salımı ise 26 milyon 900 bin ağaç tarafından emilen miktar.

TT:Geçen yıl “Kurumsal Baskı Çözümleri” başlığıyla iddialı bir çıkış yaptınız. Bunu biraz açabilir misiniz?

EH:2016 takvim yılında 60 sf./dak. ve üzeri baskı kapasitesiyle kurumsala hizmet sunan yazıcı pazarı yaklaşık 7.4 milyon Euro’luk değerle gerçekleşmiştir. Bu segment giderek gelişecek. Biz geçen yıl dakikada 75 ve 100 sayfalık baskı hızına sahip yazıcılarımızla bu alana girdik. Günde 3 bin sayfa ve üzeri baskı alan tüm kurumlar bizim modellerimiz değerlendirerek büyük avantaj sağlayabilir. Baskıda yüksek kalite ve kapasite konusundaki iddiamızı her zamanki gibi sürdürürken bu segmente özel ‘yerinde teknik hizmette 5 yıl’ gibi farklı bir çözümü de sunuyoruz. Yüksek kapasitede baskı ihtiyacını Epson’un WF-C20590 ve WF-C17590 modelleriyle 5 yıllık garanti paketi dahilinde karşılamayı tercih edecek kurumlar ortalama 6milyon sayfalık baskıyı da garanti etmiş oluyor. Bu paket dahilinde yerinde teknik servis hizmeti ve anında müdahale de iş akışındaki verimliliği maksimize ediyor.

TT:Projektörler de iş yaşamının vazgeçilmezleri. Trend nereye gidiyor?

EH:Trend maksimum taşınabilirlik ve bağlanabilirlik, ergonomik tasarım, çoklu paylaşım, uzun ömürlülük gibi kriterlerle ilerliyor. İçerik elbette en önemli unsur olabilir ancak sunumunuzun görüntü kalitesi ve etkileyiciliği de satış açısından son derece kritiktir. Epson olarak geliştirdiğimiz teknolojilerle görüntü kalitesini maksimize ediyoruz. Projektör üretiminde de Dünya lideriyiz.  Lamba yerine lazer kullanan modellerimizle normal modda 20 bin, ekonomik modda  30 bin ve süper ekonomik modda  89 bin saate kadar  çalışma  ömrü ile oldukça iddialıyız.

TT:Teknolojik donanıma yatırım yapacak yöneticilere önerileriniz nedir?

EH:Öncelikle ‘İlk Sahip Olma Maliyeti’ yerine ‘Toplam Sahip Olma Maliyeti’ ne bakmalılar. Bir yazıcıyı uygun fiyata alabilirsiniz ancak kartuş değişiminde öyle bir bütçe söz konusu olur ki neredeyse yazıcı fiyatından yüksek kalabilir. Epson düşük kapasiteli kartuşları çok önce terk ettiği gibi daha verimli ve yüksek kapasiteli mürekkep poşetleri kullanan modeller geliştirmeye devam etmektedir. Kullanım ömrü boyunca hangi aralıklarla hangi parçaların değişmesi gerekeceğini ve maliyetini bilmeleri gerekir.  Diğer bir husus bu değişimlerin yazıcının durmasına ve iş kaybına yol açacağıdır. Teknolojik ürünler demirbaştır ve uzun ömürlüdür, dolayısıyla kullanım maliyeti önemlidir. Gerek işlevsellik, gerekse alan ergonomisi bazında çok fonksiyonlu ürünlere yönelmeleri önemli. Akıllı teknoloji ön plana çıkan bir diğer konu. Mesela projeksiyon seçiminde toplantıya farklı mekanlardan dahil olabileceğiniz ve/veya akıllı tahta özelliğine sahip – parmak dokunuşlu ürünler seçmek iş kalitenizi ve verimliliğinizi arttıracaktır. Yazıcıda hep altını çizdiğimiz mürekkep kullanımı maliyeti projeksiyonda da renk kalitesi ile birlikte lamba ömrü ve lambanın değişim maliyeti örneğiyle şekillendirilebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here