İngiltere yayını BusinessFinancing.co.uk tarafından yapılan araştırmaya göre, Fortnite’a ev sahipliği yapan Epic Games, dünyanın dört bir yanındaki ülkelerin büyük çoğunluğunda dünyanın en popüler oyun markası olarak kabul ediliyor. Epic Games’in 30 yıllık varlığındaki büyümesi büyüleyici olmaktan başka bir şey değil.
Şirket, 1990’ların sonlarında Unreal ile gerçek anlamda çığır açarak inşa ettiği bir dizi küçük isabete sahipti. Sonraki on yıl boyunca Unreal, yan ürünleri ve Gears of War’ın yükselişi, tıpkı ufuk açıcı grafik motoru Unreal Engine’in yaptığı gibi Epic’in ekmeğini yağladı. Yine de, Epic’in kepenklerin kenarında sallanmaya başladığı zamanlar oldu. Bu, Çinli holding şirketi Tencent’in 2012’de şirkette büyük bir hisse satın alması sayesinde kaçınmayı başardı. Sonra Fortnite’ın battle royale modu sürpriz bir vuruş olarak patlak verdi. Sadece 2018’de Epic’e 3 milyar dolar kazandıran muazzam başarıyı teşvik etmek.
Cyberpunk 2077 Keanu Reeves ile ilişkiyi yasakladı
EPIC GAMES LİSTEDE 1. SIRADA
Dünyanın en popüler tüketici markalarını merak eden Birleşik Krallık merkezli yayın BusinessFinancing.co.uk, her ülkede en çok aranan markayı belirlemek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullandı. Yaklaşık 190 ülkeden Epic Games, 141 ülkede 4.716.375 aramada yer alan baskın oyun markasıdır. Yayın, Nintendo’nun toplam 3.120.010 küresel aramayla 24 ülkeye hakim olarak ikinci sırada yer aldığını buldu. Popüler mobil oyun şirketi Gameloft üçüncü sırada yer alıyor. Bu arada Atari ve Activision sırasıyla üçüncü ve dördüncü sırada yer alıyor.
EPIC GAMES’İ NINTENDO TAKİP EDİYOR
Epic Games ve Nintendo’nun her ikisinin de listenin başında yer alması şaşırtıcı değil. Fornite’ın düzenli güncellemeleri ve lisanslı geçiş içeriği, kesinlikle Epic’in adını birçok arama işlevinin en üstünde tutar. Epic Games Store, şüphesiz şirketin bu konuda da hakimiyet kurmasına yardımcı oluyor. Ve Nintendo, Nintendo’dur. Şaşırtıcı görünen şey, Activision’ın nispeten düşük yerleşimi. Call of Duty’nin özellikle son iki yılda bir marka olarak genişlemeye devam ettiği göz önüne alındığında, Activision’ın en çok aranan oyun markaları arasında ilk üçe girmeyi bile başaramadığına inanmak zor.
Ayrıca, sadece birkaç ay önce tarihi konsol lansmanlarını deneyimleyen PlayStation ve Xbox’ın yokluğu da dikkate değer. Belki de bu, günlük arama motoru kullanımı anlamına gelmez. Yine de, BusinessFinancing.co.uk gibi kişiler tarafından yapılan işleri incelemek her zaman büyüleyicidir. Genellikle göz ardı edilen daha geniş oyun dünyasına ilişkin ilginç bilgiler sağlar.