Pew Araştırma Merkezi (Pew Research Center), sosyal medya kullanımı ile ilgili güncel araştırma sonuçlarını yayımladı. YouTube ve Facebook, 2021 yılındaki son çalışmaya göre alanında baskın olmayı sürdürse de en hızlı büyüyen platform çoğu internet kullanıcısını şaşırttı.
19 Mayıs ila 5 Eylül 2023 tarihlerinde 5 bin 733 ABD’li yetişkin ile gerçekleştirilen anket sonucunda elde edilen sonuçlar, YouTube’un en çok kullanılan platform olduğunu gözler önüne serdi.
Ankete göre katılımcıların yüzde 83’ü YouTube’u bir noktada kullandığını belirtti. Bu da onu açık ara en çok kullanılan platform yaptı. Bu arada, kullanıcıların yüzde 68’i Facebook kullandığını ifade etti.
Bu iki platform, her yaştan kullanıcının çoğunlukta olduğu tek platform. Ancak özellikle YouTube kullanıcıları arasında yaş gruplarına göre hâlâ bazı farklılıklar var. Örneğin 18-29 yaş grubundakilerin yüzde 93’ü Google’ın video platformunu kullandığını bildirirken 65 yaş ve üzerindekilerin yüzde 60’ı aynı şeyi söylüyor.
En Hızlı Büyüyen Platform Hangisi Oldu?
Ankete göre TikTok, en hızlı büyüyen platform oldu. Yetişkinlerin üçte birinden fazlası artık uygulamayı kullandığını söyledi.
Katılımcıların yüzde 47’sinin kullandığını belirttiği Instagram genel olarak üçüncü sırada yer aldı. Pinterest (yüzde 35), TikTok (yüzde 33), LinkedIn (yüzde 30), WhatsApp (yüzde 29) ve Snapchat (yüzde 27) bir alt sırada yer aldı.
Listede asıl dikkat çekici olan ByteDance’in sahibi olduğu platformun iki yıl önceki durumuna göre inanılmaz bir gelişme kaydetmesi. TikTok, listedeki platformlar arasında açık ara en büyük ilerlemeyi gösterdi.