Ana sayfa Haber En Güncel Facebook Tüyoları

En Güncel Facebook Tüyoları

0

 Günümüzde artık internet –neredeyse- sosyal ağlar ile eşanlamlı hale geldi. Akıllı telefonlardan tabletlere, dizüstülerden masaüstü bilgisayarlara kadar elimizde internet bağlantısı kurabildiğimiz ne kadar cihaz varsa hepsini her şeyden çok sosyal ağlara girmek için kullanıyoruz. 

Dahası “sanal sosyallik” ile olan bağımız da her geçen gün biraz daha girift bir hale geliyor. Genele yönelik sosyal ağlardan tutun da olabildiğince spesifik konulara, hobilere yönelik tasarlanan sosyal ağlar mevcut. Düşünsenize; Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare, Pinterest, LinkedIn, Flixster vs. vs. derken neredeyse tüm günlerimizi sanal alemde harcasak bile sıkılmak bir yana “keşke günler 24 saatte bitmeseydi” diyoruz.

Belki bu yazdıklarımız 35 yaş veya üzeri okurlarımız için biraz abartılı gelebilir ama bugün 20″li yaşlarını süren “internet nesli” için durum tam anlamıyla böyle. Tabii istisnaların kaideyi bozmadığını hatırlatmaya gerek yok.

Biz de hal böyleyken her sayımızda mümkün olduğunca sosyal ağlara yönelik rehber niteliğinde bir yazı hazırlamaya çalışıyoruz ki günümüzün büyük bir kısmını adadığımız bu siteler bize ne vaktimizi “boşa” harcatsın ne de tatsız sürprizler yaşatsın.

Hatırlarsak bir önceki sayımızda Twitter”da “nitelikli” fenomen olmanın yollarından bahsetmiş ve çeşitli ipuçlarını paylaşmıştık. Şimdi ise Facebook”a yönelik ufak ufak tüyolar verip, Facebook”u hem daha verimli hem de daha güvenli kullanmanın yollarını aktaracağız. Bu tüyoların bir diğer getirisi ise zamanımızı daha tasarruflu değerlendirerek işlerimizi daha kısa sürede halledebilecek olmamız.

Virüsler ve Güvenlik

Kuşkusuz sadece Facebook için değil tüm sanal gezintilerimiz için en önemli şeylerin başında güvenliğimizi sağlamak geliyor. Yani hem gizliliğimizi korumak hem de virüslerden korunmak.

Şunu asla unutmamamız gerek: Facebook bizim güvenliğimizi sağlamak için ne kadar uğraşırsa uğraşsın bunda tam anlamıyla başarılı olması imkansız. çünkü karşı cephe de var gücüyle Facebook”un bu önlemlerini bertaraf etme peşinde. Bildiğimiz gibi virüslerin geliştirilmesi için harcanan zaman tamamıyla hedefin popülerliğine bağlıdır. Facebook gibi dünyanın en çok ziyaret edilen ikinci sitesi iseniz tüm “virüsseverlerin” iştahını kabartıyorsunuz demektir. 

Peki ne yapmamız gerek?

İlk önce her ne sebeple olursa olsun “dostum bu ürün bir harika!” türü bağlantılardan uzak duruyoruz. Tabii aynısı “sadece 100 TL”ye iPhone 5S kazanmak ister misiniz?” türü bağlantılar için de geçerli. Bir ay boyunca her gün yüzlerce bağlantıya tıklasak bile kimse bize 100 TL”ye iPhone 5S vermez çünkü. Diğer yandan yine bizde pek güven uyandırmayan bir bağlantı çok yakın bir arkadaşımızın aracılığı ile gelmiş olsa bile tuzağa düşmüyoruz. Unutmayalım ki onun hesabı da ele geçirilmiş olabilir çünkü.

Peki diyelim “bir şekilde” virüs bulaştı. Bu durumda ne yapıyoruz? İlk işimiz tabii ki şifremizi değiştirmek. Hemen ardından şüpheli tüm uygulamalarımızı kaldırıyoruz ve arkadaşlarımızı konuya ilişkin uyarmayı da unutmuyoruz. 

Son bir uyarıda daha bulunalım: Ola ki size bir arkadaşınızdan “benim için şunu yapabilir misin?” (genellikle maddi istekler) türünde bir mesaj gelir, ne kadar güvenirseniz güvenin kendisiyle telefon üzerinden yahut başka bir platformdan irtibata geçip durumdan haberdar olmasını sağlamalısınız.

Devamı diğer sayfada: Kişisel Gizlilik, İçerik Zamanlama…

 

Kişisel Gizlilik

Pek çok Facebook kullanıcısının en önemli sorunlarından birisi de kendilerine yönelik bilgilerde yapmak istedikleri olası özel değişiklikleri gizlilik ayarlarını bilmedikleri için istemeden de olsa afişe edebilmeleri. özellikle iş durumu ve ilişki durumu değişikliklerinde bu tür hatalar ana haber akışına eklenirse ciddi sıkıntılar  doğurabiliyor kullanıcılara. 

Yapmamız gereken ismimize tıklayıp kendi profil sayfamıza girmek ve oradan da “hakkında” kısmına gelmek. Bunun ertesinde artık hangi alanda değişiklik yapacaksak oraya geliyor, “düzenle” seçeneğine tıklıyor ve karşımıza çıkan seçeneklerden “sadece ben” şıkkını işaretliyoruz. Bunun ertesinde dilediğimiz değişikliği rahatlıkla yapabiliriz. çünkü artık hiçbir şekilde ana haber kaynağında görülmeyecek yaptığımız değişiklikler. 

Peki ola ki değiştirmeyi unuttuk? Yine sorun değil. Yapmamız gereken “hareketler dökümü” başlığına girmek ve değiştirdiğimiz veya eklediğimiz bilgi her ne ise “zaman tünelinde gizlendi” şıkkını işaretlemek. Tabii bu durumda siz bu değişikliği yaptığınız zamana kadar gören arkadaşlarınız olacaktır ki bunun bir çözümü yok maalesef.

Mesajlar

Facebook”un geçtiğimiz yıl bu zamanlarda yaptığı önemli bir değişiklik de artık listemizde ekli olmayan kişilere attığımız mesajların ücretli olması. ücretsiz gönderme seçeneği de mevcut ama bu durumda gönderdiğimiz mesaj karşı tarafın mesajlarında “diğer mesajlar” klasörüne düşüyor. Bunun anlamı eğer özellikle bakmazsak haberimizin olmayacak olması. çünkü herhangi bir bildirim vs. almıyoruz bu tür mesajlarda. Haliyle yapmamız gereken düzenli aralıklarla “diğer mesajlar” klasörünü takip etmemiz.    

Instagram 

Nasıl ki Facebook”ın en önemli özelliği paylaşımlarsa, paylaşımların etkin kullanılmasının en önemli yollarından birisi de görseller. İşte burada Facebook genellikle oldukça yetersiz kaldığı için bize hem daha fazla serbestiyet sağlayacak hem de özelleştirme imkanı sunacak bir yardımcı gerekiyor. Evet; Instagram”dan bahsediyoruz tabii ki. 

İster bireysel bir kullanıcı olalım istersek de herhangi bir sayfanın yöneticisi olalım her iki durumda da bu eklenti bize büyük bir avantaj sağlıyor. özellikle fan sayfalarının, fotoğrafçılık sayfalarının ya da teknoloji sayfalarının yönetiminde daha da belirgin bir faydası oluyor Instagram”ın. Yapmamız gereken arama kutusuna tıklayıp “Instagram Feed tab for pages” yazmak. Bunun ertesinde yönergeleri takip ediyoruz ve en son aşamaya geldiğimizde de mevcut Instagram kullanıcı adı ve şifremizi girerek hesabımızı Facebook sayfamıza bağlıyoruz.

Bu arada genellikle gözden kaçan önemli bir ipucu daha verelim: Facebook”e eklediğimiz fotoğraflar varsayılan olarak  düşük çözünürlüğe (960×720) sahip. Haliyle indirmek istediğimizde görüntü tatminkar olmuyor. Bunun çözümü fotoğrafı yüklerken yüksek çözünürlük seçeneğini işaretlemek. Böylece 2048×2048 piksele kadar destek kazanıyoruz. 

İçerik Zamanlama

İşte Facebook”un daha ziyade kurumsal kesime yönelik can simidi. Eğer herhangi bir sayfayı yönetiyor yahut markaların sosyal ağ hesaplarını idare ediyorsak hazırladığımız içeriği ileriye dönük zamanlayarak biz o esnada işin başında olmasak dahi otomatik olarak yayınlayabiliyoruz. Bu esnekliğin bizi ne kadar büyük bir yükten kurtardığını söylememie gerek bile yok her halde. 

Yapmamız gereken paylaşacağımız içeriği yayınlamadan önce içerik kutusunun alt solundaki saat ikonuna tıklamak ve paylaşımımızın haber akışına düşmesine istediğimiz tarihi girmek. Gerisini Facebook otomatik olarak hallediyor. Bu arada küçük bir not düşelim: Eğer zamanlama işini akıllı telefon veya tabletten yapacaksak mobil işletim sistemimize (iOS, Android veya Windows Phone) yönelik tasarlanmış (iOS, Android veya Windows Phone) “Sayfa Yöneticisi” uygulamasını kullanmamız gerekiyor.

Devamı diğer sayfada…

 

Video Görüşme

Küresel çapta sahip olduğu 1 milyar dolayında kullanıcı ile dünyanın açık ara en popüler anlık mesajlaşma yazılımı olan WhatsApp”ı 19 milyar dolar karşılığında satın alarak bu alana verdiği önemi açık biçimde ortaya koyan Facebook, şimdilik halen kendi sohbet hizmeti olan Messenger üzerinden hizmet vermeye devam ediyor. 

 

Facebook Messenger üzerinden anlık sohbet edebildiğimiz gibi istersek görüntülü görüşme de yapabiliyoruz. Masaüstü bilgisayar yahut akıllı telefon veya tablet fark etmiyor. Yapmamız gereken tek şey görüşeceğimiz kişinin sohbet penceresinde açılan video simgesine tıklamak. Eğer ilk kez yapıyorsak bir kereliğe mahsus küçük bir sistem kurulumunun ve tarayıcı entegrasyonunun ertesinde görüşmeye başlayabiliyoruz. Bu her iki taraf için de geçerli bir prosedür. 

Bu arada görüntülü görüşmek için illa kameramızın olması gerekmediğini de not olarak düşelim. örneğin bizim bilgisayarımızda kamera olmasa bile yine görüşebiliyoruz. Tabii bu durumda biz karşıyı hem görüp hem duyabilirken arkadaşımız bizim sesimizle yetinmek zorunda kalıyor.

Haber Kaynağını Kişiselleştirme

Facebook”u verimli kullanmanın en önemli yollarından birisi de –hatta belki ilki- haber akışımızı düzenlemekten geçiyor. özellikle çok sayıda arkadaşımız, beğendiğimiz sayfalar yahut markalar varsa haber akışının büyük bir kirlilik yaratması işten bile değil. Bunun önüne geçmek için yapmamız gereken ilk olarak haber akışımızı iyi bir şekilde takip etmek ve gereksiz bulduğumuz kişi veya sayfalardan gelen paylaşımları almayı durdurmak. Bunun için de paylaşım sahibinin gönderisinin üzerindeki seçenekler hanesine girip “takibi bırak” diyoruz.

Diğer yandan örneğin hoşumuza gitmeyen paylaşımlarda da yine aynı yere girip “bunu görmek istemiyorum” diyoruz. Akabinde Facebook bize geri bildirim penceresi açıyor ve neden görmek istemediğimizi soruyor. Biz de örneğin ahlaksız yahut propagandist bir paylaşımsa “bunun Facebook”ta olmaması gerektiğini düşünüyorum” seçeneğini işaretliyoruz. Keza spam gönderiler için de aynısı geçerli.

Diğer yandan örneğin takip etmeyi sevdiğimiz kişilerin gönderilerini daha sık ve üst sıralarda görmek için de onun paylaşımlarını kendi duvarımızda paylaşmamız yahut beğenmemiz veya yorum yapmamız gerekiyor. Tüm bunların yanı sıra ana haber akışının en üstünde yer alan sıralama seçeneklerinden de “başlıca haberler” yahut “en yeni haberler” arasında tercih yapabiliyoruz. Tahmin edeceğimiz gibi başlıca haberleri seçtiğimizde en popüler haberlere daha kolay biçimde erişmemiz mümkün oluyor.

 

 

Tüyo: Facebook”ta en çok beğenilen, ilgi gören, paylaşılan yahut yorum alan paylaşımların başında görsel gönderiler geliyor. Görsel gönderileri sırasıyla durum güncellemeleri, videolar ve bağlantılar takip ediyor.

Tüyo:Eğer gece kuşuysanız Facebook”ta çok daha popüler olabileceğinizi biliyor musunuz? İstatistiklere göre 20:00-08:00 saatleri arasında yapılan gönderiler, 08:00-20:00″ye oranla %25 oranında daha fazla kişiye erişiyor.

Tüyo:Eğer daha çok beğenilmek istiyorsanız uzlaşımcı, olumlu gönderiler paylaşın. Fanatiktik yapmayın. Yok; tek isteğiniz “daha çok yorum almak” ise tam tersini yapın! Tabii nasıl yorumlar geleceğini de hesaba katmaya unutmayın.  

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here