Yılbaşı hediyeleri için arkadaşlarınıza, ailenize neler aldınız ya da almak üzeresiniz? Peki yılbaşı hediyeleri için mağazaya gidip mi alıyorsunuz yoksa internet ortamından mı alışverişinizi gerçekleştiriyorsunuz? Artık kullanıcılar, daha rahat alışveriş yapabildikleri mobil cihazları veya bilgisayar ortamından o mağazaların internet sitelerinden alışverişlerini gerçekleştiriyorlar.
Peki diyelim ki siz de platform olarak bir tercih yaptınız ancak ne alacağınıza karar veremediniz mi? Digital Turbine, hem hangi platformdan yılbaşı hediyeleri için alışverişlerin yapıldığını hem de hangi ürünlerin hediye olarak belirlendiğini araştırdığı bir inceleme ile karşımıza çıktı. Gelin detaylara birlikte bir göz atalım.
Digital Turbine, 10 ülkede yaptığı araştırmayla tüketicilerin yılbaşı alışverişinin nabzını tuttu. Katılımcıların yüzde 67’si bu sene çevrimiçi alışveriş yapacağını belirtirken, hediye seçiminde; kıyafet, kitap, ayakkabı, takı ve aksesuar öne çıkıyor.
Pandemi, enflasyon ve küresel sıkıntılara rağmen yaklaşan yeni yıl yeni umutları da beraberinde getiriyor. Rengarenk ışıklarla süslenen çam ağaçları, süslemeli kupalar, kokulu mumlar, yeniyıl temalı vitrinlerle birlikte yılbaşı döneminin heyecanı etrafımızı sararken, dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler de şimdiden kutlamalara hazırlanıyor.
Digital Turbine; Avrupa, Orta Doğu ve Afrika ülkelerini kapsayan EMEA bölgesinde Türkiye’nin de dahil olduğu ondan fazla ülkedeki kullanıcıların yılbaşı dönemi satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini analiz etmek için ‘Yılbaşı Alışveriş Dönemi Araştırması’ verilerini yayınladı. Araştırmaya göre Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 49’u bu yıl sevdiklerine kıyafet, yüzde 38’i kitap, yüzde 36’sı ise ayakkabı ve takı/aksesuar hediye almayı düşünüyor.
Yılbaşı Hediyeleri için Kullanıcıların Yüzde 51’i Mağazaya Gidiyor
Araştırmaya göre Türkiye’de akıllı telefonlar dijitalin her alanında olduğu gibi alışveriş yaparken de ilk tercih oluyor. Buna göre katılımcıların yüzde 67’si bu sene çevrimiçi alışveriş yapıp, eve teslim seçeneğini kullanacağını belirtirken, mağaza içi alışveriş yaparak yılbaşı ruhunu yaşamak isteyenler ise katılımcıların yüzde 51’ini oluşturuyor.
E-ticaretin zirve yaptığı günümüzde tüketicilerin yüzde 43’ü uygulama üzerinden online alışveriş yapmayı tercih edeceğini söylerken, yüzde 51’i mobil cihaz üzerinden çevrimiçi alışveriş yaptığını, bazen de bilgisayarını kullandığını belirtiyor.
Hediye için En Önemli Unsur Fiyatı
Dünyada ve Türkiye’de görülen yüksek enflasyon rakamları yılbaşı alışverişlerinde de etkisini gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 58’i yılbaşı alışverişleri için ürün araştırmasını çevrimiçi fiyat karşılaştırma sitelerinde yapıyor. Bu durum tüketicilerin bu dönemde indirim ve kampanyaları kaçırmak istemediklerinin en büyük göstergesi.
Çevrimiçi fiyat karşılaştıma sitelerini yüzde 52 ile ürün veya markanın resmi siteleri, yüzde 52 ile arama motorları ve yüzde 51’i ile perakende web siteleri takip ediyor. Bir saniye bile yanımızdan ayırmadığımız akıllı telefonlar ise mağazada alışveriş yapsak dahi en önemli kurtarıcılarımızdan biri.
Digital Turbine’nin araştırmasına katılan tüketicilerin yüzde 61’i mağazada alışveriş yaparken akıllı telefonlarını ürün yorumlarına bakmak için, yüzde 58’i fiyat karşılaştırması yapmak için, yüzde 51’I, ürün hakkında daha fazla bilgi almak için, yüzde 50’si ise indirim kuponlarını uygulamak için kullanıyor.
Reklamı Tıklayanlar 24 Saat İçinde Alıyor
Digital Turbine’nin araştırması markaların bu dönemde hedef kitlelerine nasıl ulaşacağına ilişkin de önemli ipuçlarını içeriyor. Araştırmaya katılan kullanıcıların yüzde 66’sı yılbaşı döneminde sanılanın aksine mobil cihazlarında karşılarına çıkan çevrimiçi reklamların kendileriyle ilgili teklif içermesini istiyor.
Ankete katılan kullanıcıların yüzde 55’i reklamların kendilerine mevcut fırsatları gösterip kupon ve ya indirim sağlamasını bekliyor. Tüketicilerin yüzde 58’inin yılbaşı döneminde mobil cihazlarında gördükleri reklamlardan sonra alışveriş yaptıklarını belirtmesi ise mobil reklamların inkar edilemez gücünü bir kez daha kanıtlıyor.
Ankete katılanların yüzde 36’sı mobil cihazlarında reklamı gördükten sonra birkaç gün içinde, yüzde 24’ü ise aynı gün ürünü o ürünü satın alıyor.