En Çok Aboneye Sahip 13 YouTuber

Hintli kanallar, çocuk kanalları ve elbette PewDiePie gibi ‘gönüllerin şampiyonları’ ile en çok aboneli 13 YouTuber...

Konuyu aşina olan herkes, en popüler YouTuber olan kişilerin son 2 yılda epeyce değişiklik olduğunu fark edecek. Örneğin PewDiePie birinciliğini kaybederek oldukça gerilere düştü. 2020’nin karantina yılı olmasıyla birlikte, insanlar izledikleri ve keyif aldıkları içerik türlerinin kapsamını son derece genişletti. Özellikle ‘çocuklara yönelik içerikler’ tam anlamıyla patlama yaptı…

Abone sayıları genel olarak önemli ölçüde arttı… Geçen yıl ‘en popüler’ 20. sıradaki, 21,3 milyon aboneye sahipti. Şimdi 20. sıradaki Ariana Grande, 45,9 milyon abonesiyle bunun iki katından fazlası ile geliyor.

Değişimin ana nedenlerinden biri, yurtdışı kaynaklı kanallardaki muazzam büyüme. YouTube, son yıllarda özellikle Hindistan’da çok popüler. Peki globalde durum ne, en çok abone kimde? İşte yanıtlar…

İşte En Popüler 13 Youtuber

1. T-Series (Abone – 215 Milyon)

Abone sayılarına göre YouTube’da 1 numara yarışı için T-Series ve PewDiePie arasında birkaç yıldır hararetli bir savaş vardı. PewDiePie uzun süre zirvedeydi. Bununla birlikte, T-Series’in Hindistan’daki popülaritesi durmaksızın arttı ve bu durum, diğer kanallardan çok daha fazla içerik yayınlamasıyla birleştiğinde kanal açık bir şekilde en üst sıralara taşındı.

T-Series, Hindistan’ın en büyük müzik plak şirketi ve aynı zamanda önemli bir film yapımcısı. Şirket aslında 29 YouTube kanalı işletiyor, ancak T-Series, önde gelen platform durumunda. Müzik videolarının yanı sıra film fragmanları da gösteriyor ve içeriğinin çoğu Hindu dilinde.

2. Cocomelon (Abone – 135 Milyon)

Cocomelon, hem geleneksel tekerlemelerin hem de orijinal çocuk şarkılarının 3D animasyon videoları ile yayınlandığı bir kanal. Genelde ikinci ve Amerika Birleşik Devletleri’nde en çok izlenen YouTube kanalı. Ayrıca en çok abonesi olan çocuk kanalı.

Videolarında ağırlıklı olarak çocuklar, yetişkinler ve günlük yaşamda etkileşime girilen evcil hayvanlar yer alıyor. Şarkı sözlerini ekranın alt kısmında görüntüleniyor. YouTube’da paylaştıkları videolar, bağımsız müzik videoları, derlemeler ve canlı yayınların bir karışımı.

3. SET India (Abone – 133 Milyon)

Hindistan pazarının YouTube için ne kadar önemli olduğunu gösteren SET India, en çok abone olunan kanallardan biri olarak T-Series’e katılıyor. SET, Sony Entertainment Television anlamına geliyor ve sahibi de Sony Pictures. Daha fazla ayrıntı vermek gerekirse SET, Hindistan’ın en popüler televizyon kanallarından biri ve bu destek artık YouTube kanallarına da yansıyor.

Uygulamada YouTube kanalı, eksiksiz bir aile eğlencesi sağlayan 24 saat Hintçe Genel Eğlence Kanalı olarak çalışıyor. Gerilim filmlerinden dramalara, etkinliklerden komedilere, oyunlardan dans şovlarına ve çok daha fazlasına kadar tam anlamıyla gerçek bir çeşitlilik içeriyor. Videolar, bazı tam bölümlerin yanı sıra televizyon programlarından özetlerin bir karışımı gibi görünüyor.

4. Felix Arvid Ulf Kjellberg (PewDiePie) (Abone – 111 Milyon)

Felix uzun süre dünya çapında en popüler Youtuber ve birçok orijinal videonun yaratıcısı olarak hüküm sürdü. Gerçek bir süper-stardı ve kanalının 12. yıl dönümünü kısa süre önce kutladı.

O ‘eksiksiz’ bir oyuncu ve kanalını farklı yapımları oynarken canlı videolarını yayınlamak için kullanıyor. Minecraft oynarken 51 milyon izlenmeye ulaşmıştı örneğin. Ayrıca bir ‘geyik’ inceleme dizisi var, bolca dalga geçiyor ve bazı vloglar da yapıyor. Videolarında daha fazla görüntüleme elde etmek için genellikle diğer ünlü YouTuber’larla iş birliği de yapıyor.

5. Jimmy Donaldson (MrBeast) (Abone – 95,1 Milyon)

Jimmy Donaldson, diğer adıyla MrBeast, Amerikalı bir YouTuber, girişimci ve hayırsever. Gerçekten de kanalındaki Hakkında sekmesine bakarsanız, 20.000.000 ağaç dikmek için 20.000.000 dolar topladığını, hayır kurumlarına milyonlar verdiğini, 100’den fazla araba bağışladığını görürsünüz. Pahalı dublörlerin gösterildiği video türünün öncüsü olarak tanınıyor. Videoları arasında kazananı ödüllendiren pahalı meydan okuma (challenge) videoları var. Eğlenceli ve ‘faydalı’ bir Youtuber.

6. Like Nastya (Abone – 93,3 Milyon)

Like Nastya, son yıllarda popüler hale gelen çocuk YouTube kanallarından biri. Nastya, Like Nastya ve Stacy olarak da bilinen Genç Anastasia Radzinskaya, bir Rus Amerikan YouTuber. 14 Ocak 2023’de 9 yaşına girecek. Başlangıçta kanal bir oyuncak kutusu açma kanalıydı, ancak daha sonra farklı ülkelerdeki eğlence parklarına yapılan ziyaretleri göstermeye başladı.
Kanalını ailesiyle birlikte yönetiyor ve Rus olmasına rağmen (ve kanalına orada başladı), Amerika Birleşik Devletleri’nde Florida’ya taşındığını da belirtelim. Para, böyle bir şey…

7. WWE (Abone – 88,1 Milyon)

WWE (World Wrestling Entertainment) uzun yıllardır televizyonda yayınlanan profesyonel güreş müsabakalarının YouTube kanalı. Bu tür güreşlerin çoğu gibi, WWE maçları da hikaye odaklı, senaryolu ve kısmen koreografisi yapılmış maçlar içeren eğlence tabanlı performans gösterileri şeklinde.

Popüler YouTube kanalı, favori WWE Superstar’larından videolar, Raw, SmackDown, NXT gibi canlı şovlardan sahne arkası görüntüler ve Top 10, List This, WWE’s The Bump ve çok daha fazlası gibi orijinal şovlar içeriyor.

8. Zee Music Company (Abone – 83,8 Milyon)

Zee Music Company, çok sayıda Hintli izleyicinin YouTube’da yarattığı etkiyi gösteren başka bir Hintli şirket. Ağırlıklı olarak resmi Hint müzik videolarını YouTube kanalında paylaşıyor.

222.000 saatin üzerinde televizyon içeriği ve 3.818 film başlığı barındıran geniş bir kütüphaneye sahip. Şirket, kısa sürede Bollywood’da önemli bir pazar payı elde etti. Ana rekabetini hem YouTube’da hem de bir bütün olarak Hint müzik pazarında T-Series ile ‘dişe diş, kana kan’ sürdürüyor.

9. Vlad and Niki ( Abone – 81,5 Milyon)

Vlad ve Niki, çocukların YouTube kanallarının popülaritesine dair bir diğer çarpıcı örnek. Kanal, Vlad ve Niki kardeşlerin yaratıcı kişiliklerini ve genel itibarıyla maskaralıklarını, kesintisiz eğlenceli ve çılgın maceralarını sergiliyor. Bu yetenekli gençler ilk kanallarını 2018’de açtılar ve ardından Vlad ve Niki Arabic, Vlad ve Niki ARA, Vlad ve Niki IDN ve Sweet Songs – Nursery Rhymes dahil olmak üzere bir dizi ek kanal açtılar. Her bölüm, okul öncesi bir izleyici kitlesi için komedi videoları oluşturmak için canlı aksiyon, animasyon ve müziğin yaratıcı bir karışımıyla ilgi ile izleniyor.

10. 5-Minute Crafts (5 Dakikalık El Sanatları) (Abone – 76,6 Milyon)

5-Minute Crafts kanalı, YouTube kanallarının ne kadar geniş bir çeşitliliğe sahip olabileceğini gösteriyor. Hayata dair tüyolar ve çılgın “ev bilimi” püf noktaları sunarak bunların nasıl yapılabileceğini öğretiyor. Kanal kendisini, insanların “kendi kendine yapmanın keyfini sürmeyi” öğrenebilecekleri bir yer olarak tanımlıyor. Tabii ki, her videosu, günlük yaşamınızda özellikle yararlı konularda değil.

11. BLACKPINK (Abone – 74,1 Milyon)

Blackpink Güney Koreli bir müzik grubu. Üyeleri Jisoo, Jennie, Rosé ve Lisa. Grup, Billboard Hot 100’de “Ice Cream” (2020) isimli şarkıları ile 13 numaraya kadar yükselen ilk Koreli müzik grubu olma rekorunu elinde tutuyorlar. Albümleri (2020), Koreli bir kız grubunun bir milyondan fazla kopya satan ilk albümü aynı zamanda.

Hit single’ları “Ddu-Du Ddu-Du” (2018) müzik videosu şu anda YouTube’da bir Koreli grubun en çok izlenen videosu. “Kill This Love” (2019) ve “How You Like That” (2020) müzik videolarının her biri, ilk 24 saat içinde en çok izlenen müzik videosu rekorunu kırdı.

12. Goldmines Telefilms (Abone – 69.7 Milyon)

Goldmines Telefilms, filmlerin dublajında uzmanlaşmış bir Hintli film şirketidir. Hindistan’da Uydu ve Karasal Televizyon kanallarına keyifli, yenilikçi, öncü içerikler sağlıyor. YouTube kanalını bunun bir uzantısı olarak görüyor ve her Cumartesi, Güney Hintçe dublajlı filmlerin yanı sıra gişe rekorları kıran Hintçe filmleri, şarkıları, komedi sahneleri ve çok daha fazlasını sunuyor.

13. Justin Bieber (Abone – 68.8 Milyon)

Haziran ayının son günlerinde paylaştığı bir video ile yüz felci olduğunu duyuran ve hayranlarını üzen Justin Bieber, dünya çapında tanınan süper-popüler bir şarkıcı. Aslında YouTube’da keşfedildikten sonra ün kazandı. Muhtemelen bu yüzden en çok aboneye sahip müzisyenlerden biri.

Genellikle müzik videoları, röportajlar, tanıtım materyalleri ve video çekimlerinden sahne arkası görüntüler yayınlıyor.

Exit mobile version