E-Ticaretten Sosyal Medyaya Son Dönemde En Başarılı Platformlar

Birçoğumuzun günlük hayatında sürekli kullandığı platformlar vardır. Çeşitli alanlarda kullanılan en popüler platformları sizler için derledik.

Young girl ordering in online store, shopping through electronic application, signing in on website, using laptop

Platformlar kullanıcı deneyimini merkeze alan atılımlarıyla hız kesmeden yollarına devam ediyor. Kullanıcıların günlük hayatta en çok tercih ettiği platformlar ile hayatlarında büyük bir rahatlık sağlıyorlar. E-ticaretten sosyal medya platformlarına her alanda sizin tercih ettiğiniz platformları listeledik. Bu platformlar son dönemde oldukça popüler olan platformlar ve içlerinde dünya genelinde bir numaralar da mecvut. Şimdi gelin bu platformlar nelermiş inceleyelim.

Kullanıcı Deneyimi Açısından En Başarılı Platformlar

Proje Yönetim Aracı: Monday

YouTube reklamları ile mutlaka karşınıza çıkmış olan Monday, proje yönetimi ihtiyaçları için ekip çalışması ve takibi konusunda rakipleri olan Asana ve Trello’yu geride bırakmayı başarıyor.

Tasarım ve akıcı kullanım deneyimi ile öne çıkan Monday, işlerin durumunu görmenizi, hangi aşamada olunduğunu, kimin ne üzerinde çalıştığını görmeyi mümkün kılıyor.

Kimlerin işlerini ‘ağırdan aldığını’ filtre özelliği sayesinde kolaylıkla görebileceğiniz Monday, bu kapsamda size müdahale alanları bırakıyor.
Geçmişe yönelik veri depolama, uyarılar ve süreç otomasyonu esaslı kural seti gibi özellikleri de diğer dikkat çekenler arasında.

Kripto Para Borsası: Binance

Sadece birkaç ay içerisinde dünyanın en büyük kripto para borsasına dönüşen Binance, bunu yenilikçi özelliklerinin yanı sıra kullanıcı beklentilerine her kademede yanıt verebiliyor oluşu ile başardı. Hızlı işlem kolaylığı ile diğer birçok kripto para borsası uygulamasından ayrılan Binance, bu özelliği sayesinde ilk kez kripto dünyasına giren kimselerin deneyimini basitleştiriyor.

Geniş kripto ürün yelpazesi ve seçenekleri ile fark atan Binance, aynı zamanda üçüncü parti destekleri sağlıyor. Örneğin kripto paranızı WeChat Pay, Alipay gibi ödeme platformlarına aktarabiliyor, buradan işlemlerinize devam edebiliyorsunuz. Kişiselleştirilmiş özelliklere de olanak tanıyan platformu bir süper-app olarak konumlandırmamızı sağlayan geniş bir yetenek yelpazesi çevreliyor.

Platformlar Arasında En Popüler Olan Dijital Müzik/Podcast Platformu: Spotify

Spotify, müzik dinleme dendiğinde artık rakipsiz. Diğer birçok rekabet unsuruna karşın kullanıcı deneyimine dair çıtayı en iyi şekilde tepe noktalara çıkaran müzik platformu, pratiklik ve geniş veri tabanıyla dikkat çekiyor. Tanınmış sanatçıların dinlediği favori müziklerin kendi listeleri üzerinden dinlenmesi gibi harikulade özellikler barındırıyor. Podcast yayınları ile ilgi odağı halini uzun yıllardır sürdüren Spotify, dönemsel olarak sağladığı listeler ve önerilerle de big data tarafındaki etkinliğini göstermeyi de biliyor.

Son dönemde Spotify Blender hizmetiyle de adından söz ettiren başarılı platform, temede müzik ve paylaşımı aynı kapta ‘karıştırıp’ size sevdiklerinizle birlikte dinleyebileceğiniz çalma listeleri sunuyor. Sevgilinizin favori şarkılarını dinleyebileceğiniz bu özellik, geçtiğimiz yıl ücreti kullanıcılara açıktı, şimdi ise herkes tarafından deneyimlenebiliyor.

Online Perakende: Getir

Pandemi ile birlikte dönüşen alışveriş yapma şekline yönelik, sadece ülkemizde değil global ölçekte en başarılı sonuç Getir uygulaması oldu. Getir, gerek başarılı pazarlama hamleleri (İngiltere’de Premier Lig’in yıldızlarından Totenham Hotspur kulübünün forma sponsorlu olduğunu burada belirtmek istedik) gerekse müşteri memnuniyetini esas alan yaklaşımı ile öne çıktı. Kısa süre içerisinde siparişlerini kapıda görmek isteyen milyonlarca kullanıcının beklentisine o kadar iyi yanıt verildi ki müşteri tabanı durmaksızın genişledi. Artık Getir, sadece Türkiye’de değil İngiltere’den Hollanda’ya birçok ülkede öncü online perakende platformu durumunda.

Sosyal Medya: TikTok

İtirazları duyar gibiyiz; hayır bence Instagram, Twitter… TikTok çocuklara göre… Üzgünüz ama yanılıyorsunuz, zira Tiktok, öyle bir dönemden geçiyor ki diğer tüm sosyal medya platformlarından daha kısa sürede 1 milyarıncı kullanıcısına ulaşmasını bir yana bırakalım aralıksız olarak ilgi görüyor. Bunda başarılı arayüzünün etkisinin yanı sıra teşvik edici yönü de var. İnsanlar Tiktok videosu çekip paylaşmak istiyor. Hatta Rusya-Ukrayna krizinde gördüğümüz üzere platform bir haber alanı olarak kullanıldı. Önceki yıllarda Twitter’ın üstlendiği rolü adeta tek başına aldı. TikTok, aynı zamanda reklam stratejiyle de fark yaratıyor. Bu alana sürekli bütçe ayıran platform, sonunda cihazlara indiriliyor.

New york, USA – february 25, 2019: Discover new people in tiktok app on device screen pixelated close up view

Dikkat dağıtmadan izleme deneyimi ile Instagram’ın önüne geçen TikTok, tam ekran modu gibi yenilikçi yeteneklere de sahip. TikTok’ta etrafınızı saran küçük kutucuklar, ‘beni de izle’ diye bağıran ekranlar yok; kullanıcılar mevcut seçenekleri aynı anda görmüyor ve tek bir aksiyona odaklanabiliyor. Arayüze yeni bir parantez açmak gerekirse basit dokunuşlarla kullanılabilirlik de platformun daha proaktif yapı kazanmasına katkı sağlıyor. Beğeni için iki kez tıklamak, bir sonraki gönderi için yukarı kaydırma gibi fonksiyonlara bir TikTok kulanıcısının alışma süresi sadece birkaç dakika.

Platformlar Arasında Dünya Lideri: Chrome

Google Chrome, Türkiye’de uzun yıllardır en çok tercih edilen internet tarayıcısı. Genellikle günün önemli bir kısmında kullanımda ve internette sörf için mutlak bir ihtiyaç. Diğer yandan kullanıcıların güvenlik, gizlilik, pratiklik gibi beklentileri söz konusu ve Chrome, bunları en üst seviyede karşılıyor.

Adres çubuğu kısmı Chrome’da yatay şekilde ve diğer detaylar açılmak istendiğinde aşağı doğru çok güzelce açılıyor. Aynı zamanda “omnibox” özelliğiyle Google aramalarının geçmişini size sunabiliyor. Chrome aynı zamanda tek tuşla bookmark etiketleme özelliğine de sahip.

Chrome kendi uygulama mağazası ve sürekle güncelleme alan yapısıyla diğerlerinden ayrılıyor. Ayrıca local ve tek kendisinde olan uygulamalardan ayrışıyor. Ek olarak Google’ın kendisini bir işletim sistemi sayarsak Chrome, Google’ın hesaplarıyla çok iyi senkronize çalışıyor.

Tarayıcı tarafında en önemli belirleyicilerden biri de gizlilik. Her tarayıcı güvenlik anlamında açıklara sahip. Chrome’nin ünleri güvenliklerinden geliyor. Chrome, Google’ın kendi “Safe Browsing API” özelliğini kullanıyor ve tehlikeleri önceden algılıyor.

E-ticaret Platformu: Trendyol

Trendyol, kadın-erkek, yaş ve demografik özellik fark etmeksizin Türkiye’nin en çok tercih edilen e-ticaret platformlarından biri. Bu kapsamdaki yoğun rekabete karşın öncü konumunu uzun yıllardır sürdürüyor. Pandemi ile birlikte artan hacime en iyi şekilde yanıt veren platformlardan biri olan Trendyol, aynı zamanda teknolojik özellikleriyle de beklentilere karşılık gelmeyi sürdürüyor.

Trendyol’un geniş ürün yalpazesi, kullanıcıların yorumlarının ürün tercihinde etkin rol üstlenecek kadar fazla sayıda ve detaylı oluşu takdiri hak ediyor. Diğer yandan platform, fotoğraflı yorum özelliği sayesinde çıtayı daha da üste taşıyor. Renginde sorun mu var, bunu fotoğraflı şekilde bildiren kullanıcı, yaşadığı sorunu veya deneyimi çok daha etkin bir ‘yol göstericilik’ eşliğinde anlatabiliyor. Geri bildirimler sayesinde iyi ürün, daha fazla kişiye ulaşırken kötü olanlar arka planda kalıyor. Basitlik, kolay erişim, güven ve hız unsurlarının çok iyi bir birleşimini sunan Trendyol, 2022’de de en iyiler arasında olmaya aday. Tebrikler…

Dil Öğrenme: Cambly

En dil öğrenme uygulaması Cambly ile ana dili İngilizce olan eğitmenlerle İngilizce konuşma pratiği yapmak, iş İngilizcesini geliştirmek veya TOEFL ya da IELTS’e hazırlanmak mümkün. Dersini dilediğin zaman ve yerde yapabildiğin platform, ders programını önceden planlama veya istediğin zaman bir eğitmene bağlanma imkanı ilgi çekiyor. Cambly’de bireyse kullanıcılara ek olarak kurumlara ve çocuklara özel metodolojiler de sunuluyor.

Cambly ile ana dili İngilizce olan eğitmenlerle evde İngilizce öğrenme fırsatı söz konusu. Derslerde kapsamlı ders programlarını takip edip ilerleme kaydeden binlerce kullanıcı var. Uygulamanın pratik arayüzü ve tam ekranda görüşme özelliklerinin yanı sıra geçmiş ders videolarına tekrar erişim özelliği bulunuyor. Bu sayede geçmiş ders videolarını gözden geçirerek öğrendiğiniz kelimeleri ve konseptleri tekrar edebiliyorsunuz.

Exit mobile version