Ana sayfa Sektörden E-Ticaretin püf noktalarını TacirNet”e sorduk

E-Ticaretin püf noktalarını TacirNet”e sorduk

0

Türkiye’de e-ticaretin hızla tırmanış gösterdiği şu günlerde işin uzmanları olan TacirNet ile keyifli ve faydalı bir röportaj gerçekleştirdik. Bu konudaki engin deneyimlerini bizle paylaşan firma, e-ticaretin püf noktalarını ve firmaları ile ilgili detayları bizlerle paylaştı

TacirNet kaç senesinden beri faaliyet göstermektedir?

TacirNet, Mart 2010 yılında Yceo Group bünyesinde kuruldu ve 2011 senesinde Group” tan ayrılarak mevcut faaliyetlerini sürdürmeye devam etti. Geçmiş tecrübelerimizle birlikte genişleyen müşteri ağımız, şirket yapısında da bazı değişiklikleri yapmamıza etken oldu. 2012 yılının Şubat ayında yazılımımızı bir paket yazılım haline dönüştürerek, ticaret çözümleri konusunda ihtiyacı çok hızlı tespit eden, müşterilerine hızlı çözümler sunan kaliteli şirketlerden biri olduk.
 

Hitap ettiğiniz müşteri kesimleri ve ticaret yaptığınız alan tam olarak nedir?

 Aslında hitap ettiğimiz kesim bir ürün veya hizmeti olan herkes. İnternet pazarında ürünlerini ya da hizmetlerini satmak isteyen her sektörden her ölçekteki firmaya, önce ürünlerini sergileyip satabileceği bir platform altyapısı hazırlıyor daha sonra bu firmalara internetin derin denizlerinde boğulmamaları için, e- pazarlama ve teknik konularda destek olup yön veriyoruz. Bugün aralarında hem Konyalı Saat, Kiğılı, Gencallar, Simfer, Persan gibi büyük firmaların hem de farklı sektörler ve ölçeklerde hizmet sağlayan 400″ e yakın müşteriye hizmet vermekteyiz.
 

E-Ticaret üzerinden alışveriş yapan kullanıcılara sahtecilik ve dolandırıcılık konularından sakınmaları için neler önerirsiniz?

Kredi kartı bilgileri konusunda e-ticaret çözümleri sunan altyapı firmalarında yoğun olarak güvenlik testleri yapılmaktadır. Kullanıcıların kredi kartı bilgileri kesinlikle kayıt edilmemektedir. Bunun dışında özellikle tek ürün satan ve firma ünvanı  yazmayan sitelerde, kişisel bilgilerin girildiği sayfada SSL (güvenlik sertifikası) kodunun bulunmasına dikkat edilmelidir. Bu kodun olmadığı sitelerden alışveriş yapılmamalıdır.
 

SSL”li siteleri nasıl anlarız?

SSL’ i anlamak için, girdiğiniz alışveriş sitesinin kişisel bilgilerinizi istediği sayfasına geldiğinizde, adres çubuğunda yer alan http yazısı, https” ye dönmelidir. Buradaki “s” güvenlik sertifikasına sahip bir site anlamına gelir ki bu da kişisel bilgilerinizin risk altında olmadığını gösterir.
 

E-Ticaret sektörüne neden atıldınız? 

Artık teknolojinin hakim olduğu bir çağdayız. E-ticaret de, her geçen gün daha fazla tercih edilen bir ticaret yolu haline gelmiştir. Birikimlerimizi değerlendirerek, bir Türk firmasının daha bu sektörde hizmet vermesinin; özgün düşünceli, renkli ve üsluplu rekabet getirerek hem bizi hem de ülkemizi bir adım daha ileriye götüreceği düşüncesiyle, güncel programlama dillerini kullanarak TacirNet projesini başlattık.
 

TacirNet hangi hizmetleri veriyor?

TacirNet, bilişim sektöründe E-Ticaret altyapı platformundan, web danışmanlık ve kurumsal tasarım hizmetlerine, altyapı kurulumundan, xml dağıtımına, aplikasyon ve oyun üretiminden satış sonrası desteğe kadar geniş ürün/çözüm yelpazesiyle müşterilerine hizmet sunmaktadır.

E- ticaretin amacı nedir?

Hepimizin bildiği gibi internet, yeni bir pazar yarattı. E-ticaret dediğimiz bu pazar dünyayı, tek bir sanal platform üzerinden tek bir cadde üzerine toplayarak müşterilerin talep ettikleri mal ve hizmetlere; daha hızlı, daha rahat ulaşmasını sağlayarak vazgeçilmez bir pazar haline getirdi.
 

İnternet kullanımındaki artışın ve Gelişmekte Olan Piyasa oranlarının, e-ticaretin büyüme oranlarına büyük ve doğru orantılı bir etkisi vardır. Bugün ülkemizde insanların %90″ından fazlası internete erişebiliyor. İndirilmiş internet ücretleri, artan hız ve güvenilirlik bu havuzu her geçen gün biraz daha büyütüyor.
 

E-ticaret alıcı ve satıcının buluşmasına ne kadar verim kazandırıyor?

Her iki taraf için kazanım oldukça fazla. Alıcı açısından baktığınızda, neredeyse istediğiniz her ürün size bir tık kadar uzak. Bu zaman tasarrufu demek. Diğer taraftan, istediğiniz bir ürün için alternatifleriniz oldukça fazla ve fiyatlar da piyasa fiyatlarından daha uygun.
 

Satıcı açısından ise en büyük avantaj; maliyet. Satmak istediğiniz ürün için mağaza maliyetleriniz, personel ihtiyacınız yok. İnternette yapacağınız her bir tanıtım maliyeti, bir mağaza açtığınızda yapacağınız tüm tanıtım maliyetlerinin 10″da 1″i bile değil. Ve buna rağmen marka değeriniz ve bilinirliliğinize yaptığınız katkı çok daha yüksek.
 

 

 

E-ticaret” te başarılı olmak için kullanıcılara tavsiye ve önerileriniz nelerdir?

Başarı için doğru stratejiyi kurmak çok önemlidir. Kısaca belirtmem gerekirse;

-Amacınızı iyi belirleyin ve farkınızı yaratın;

İşinizin konusuna, sektörüne, geleneksel pazardaki konumuna ve hedef kitlenize göre e-ticaret sitenizin amacını belirleyin. Kullanacağınız satış stratejileriyle kimlere, hangi yöntemlerle satacağınızı belirleyin. Tabi bunları belirlerken bir fark yaratmanız gerek. Hemen bir e-ticaret sitesi yapalım, ürünlerimizi koyalım satılsın devri artık kapandı. Eğer sanal dünyada bir mağaza açmak ve o mağazadan bol kazanç sağlamak istiyorsanız farkınızı yansıtmak zorundasınız. Bunu niş ürünler veya uygulayacağınız fiyat politikası gibi yöntemlerle yapabilirsiniz.

-Teknolojinizi ve Altyapınızı Belirleyin:

İşletmenizin faaliyet konusuna ve hedef kitlesine uygun E-ticaret site alt yapısı ve teknolojisini seçin. (SEO uyumluluğu, modüler olması ve sizi diğer rakiplerinizden daha hızlı ön plana çıkarması gibi.)
 

– Görsel Donanımınızla Farkınızı Yansıtın:

Tanımladığınız amaca ve işletmenizin kurumsal kimliğine uygun olarak sanal mağazanızın görsel-tasarımsal tavrının nasıl olması gerektiğini belirleyin. Ufak bir tavsiye; sektör profesyoneli ajans ve firmalarla çalışın.
 

-Müşterilerinizin kolay algılayacağı bir Navigasyon Kurgulayın :
Navigasyon; sanal mağazanızın gezinme düzeninin, kategori yapılarının kolay ve algılanabilir kurgulanmasıdır.
 

-SSL” inizi ve Güvenlik seçiminizi doğru yapın:

Güvenli ödeme alt yapısı için kullanacağınız SSL sertifikasının seçimini firmanızın sektördeki duruşuna göre doğru yapın.
 

-Sanal POS temini:

Satış stratejinize göre bir veya birden fazla bankadan sanal
poslarınızı temin edin. Hazırlıklı olun; bankadaki prosedürler biraz keyfinizi
kaçırabilir.
 

-Lojistik ağınızı kurun:

Satışını yaptığınız ürünlerin müşteriye gönderilme yöntemlerini belirleyin. Hızlı ve kaliteli firmalarla, uygun maliyetlerle çalışın.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here