Ana sayfa Donanım Duyguların Ritmi

Duyguların Ritmi

0
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar.  Bu ay life style bir tv belgeseline jenerik tasarımı ile yine bir jenerik hazırlayacağız.
Belgeselimizin konusu tango. Konumuza uygun malzemeleri toparlayarak yavaş yavaş jeneriğimize başlayabiliriz.

 

 

Jeneriğimizde ağırlıklı olarak kullanacağımız malzemeler tango yapan çiftler olacak ve bu çiftler arasında kameramızla müziğin ritmine uygun olarak turlar atacağız. İnternetten konumuza uygun oldukça fazla malzeme ve görsel bulabiliriz. Bizim için 10-15 görsel yeterli olacaktır. Görsellerimizi topladıktan sonra PS ile renk düzenlemelerini ve dekupe işlemlerini yapıyor ve son olarak da görsellerin boyutlarını birbirleri ile eşliyoruz. Böylece kullanacağımız malzemeleri AE ye import a hazır hale getirmiş olduk. (Resim1)

 

 

Artık malzemelerimiz tertemiz bir şekilde jenerikteki yerlerini almak için hazır bekliyor. Şimdi AE programımızı açıyoruz ve hazırladığımız malzemelerimizi AE ye import ediyoruz. Jeneriğimizi bir tv kanalına hazırladığımız için projemizi TV formatı PAL D1 – DV olarak ayarlıyoruz. İlk olarak tango yapan çiftlerimizin üzerinde duracağı zemini oluşturarak işe koyulabiliriz. Sonsuz bir zemin oluşturacağımız için 2000×2000 boyutlarında bir solid açıyoruz. Solidimize Effect/Generate/Checkerboard efektini uyguluyoruz. Böylece karelerden oluşan bir zemine sahip olduk. Checkerboard ayarları ile uygun boyutlarda ve renkte zeminimizi ayarlıyoruz. (Resim2)  Projemizde kamera hareketi olacağı için oluşturacağımız objeleri 3D olarak oluşturmamız gerekiyor. Bunun içinde 3D Layer özelliğini aktif hale getirerek sahnemizi 3D kullanımına hazır hale getirmiş olduk. Zemini X ekseninde 90 derece çevirerek yer düzlemine paralel hale getiriyoruz. Derinliği daha da arttırmak için zemin layerin bir kopyasını alıp z ekseninde diğerinin bittiği noktaya taşıyoruz. Sonsuz fonumuz hazır hale gelmiş oldu. (Resim3)
 


 

 

 

Şimdi sıra, hazırladığımız malzemeleri, hareketimize uygun şekilde yerleştirmeye geldi. Eğer elimizde herhangi bir hareket şablonu storyboard v.b. datalarımız yoksa iş başa düştü demektir ve durumu bizim kurtarmamız gerekmektedir. Hareket tasarımı obje yerleşimi obje sıralaması hepsi bizim kontrolümüzde artık. Bu işlemi değişik şekillerde yapmamız mümkün. önce bütün objeleri dizip objelere göre kamera hareketi verebiliriz ya da kamera hareketini verip kamerayı sabitlediğimiz yerlere objeleri yerleştirerek de ilerleyebiliriz. Bu iki yöntemi birleştirerek de hareketimizi ve objelerimizin yerlerini belirleyebiliriz, genelde doğru olan kullanım şekli budur. Böylece her iki tekniğin de eksik tarafları bir şekilde kapatılmış olacak ve istediğimiz hareketi yakalamış olacağız. (Resim 4)

 

 

Artık hazırladığımız malzemelerimizi dizmeye başlayabiliriz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta; 3D bir sahne hazırladığımız için tüm objelerimizin 3D layer özelliğini  açmış olmamızdır. İlk objemizi sahnemize alıyoruz 3D layer özelliğini açıyoruz ve zemin üzerine konumlandırıyoruz.  10-12 sn”lik bir jenerik hazırladığımızı düşünürsek esnek kamera hareketleri ile 5-6 resim görüp temiz kısa bir jenerik hazırlamış olabiliriz. Yani önem vermemiz gereken 5-6 resmimiz var ve bunları kamera hareketimize uygun yerlere konumlandırmamız gerekiyor. Arkada kalan boşlukları da elimizde kalan diğer resimlerle doldurabilriz ve bu resimlerin bir kısmının kopyasını alıp siluet halinde de kullanabilriz. Ya da ekstra objelerle ortamı süsleyebiliriz. Benim düşündüğüm  bir spot ışık ile bu resimleri aydınlatmak ve spotumuzu da volume light ile daha etkileyici hale getirmek. Böylece sahnemizi gereksiz kalabalıktan kurtarmış ve güzel bir görüntü yakalamış oluruz. (Resim5)

 

 

Size referans olması için kameramızın gezeceği ana resimlerin konumlarını ve koordinatlarını (Resim 6)”te görebilirsiniz. Tabi ki bunlara bağlı kalmak zorunda değilsiniz. Kendi sahnenizi oluşturup daha özgün hareketler de yapabilirsiniz. Bu tamamen sizin hayal gücünüz ve el becerinize bağlı. Burada önemli olan kameranın tekdüze bir hareket yapmamasıdır.  Akıcı esnek ve müziğin ritmine uygun bir hareket işimizi görecektir. İsteyen arkadaşlar referans olması açısından www.desart.tv/ tangodersweb.zip adresinden kamera hareketinin ve jeneriğin bitmiş halinin bulunduğu dosyayı indirebilirler. Ana resimleri yerleştirdikten sonra arada kalın boşluklara da elimizdeki diğer görselleri  yerleştirerek sahnemizin biraz daha dolu olmasını sağlıyoruz.

Artık 3D sahnemiz büyük ölçüde hazır gibi. Kamera hareketimizi de yaptıktan sonra sahnemizin süslenmesine ve son rötuşlarını efektlerini yapmaya sıra gelecek ama önce sahnemize biraz hareket katalım. AE de bir kaç ince noktaya dikkat ettikten sonra kamera kullanımı oldukça basittir. öncelikle kameranın teknik bir kaç özelliğine değinerek işe başlayabiliriz. İşimiz hareket olduğu için ilk olarak kameranın transform özelliğine biraz değinebiliriz. AE”nin kullandığı kamera Target kameradır. Yani kameranın ne tarafa bakacağını hangi objeye odaklanacağını belirtebileceğimiz bir hedef noktası vardır. Hareketimizi verirken bu hedef noktasını da göz önünde bulundurmamız gerekmektedir. Aksi halde istemediğimiz hareketler elde ederiz (Resim7).

 

 

Kamerada bulunan transformlar sırası ile Point of Interest (hedef noktası), Position, Orientation, X Rotation, Y Rotation ve Z Rotation,  kamerada bütün transformlara hareket vererek çalışma işlerini biraz karıştırabilmektedir. Bu yüzden harekete uygun transformları tespit edip bunları sırası geldikçe aktif edip (keyframe ekleyip) ilerlemek en mantıklı olanıdır. Diğer türlü çok basit bir hareket için bile saatlerce uğraşmamız gerekebilir. Burada önemli olan minimum sayıda keyframe kullanarak kamera hareketimizi tamamlamaktır. Düşündüğünüz kamera hareketlerinin birçoğunu Point of Interest ve Position transformlarını birlikte kullanarak gerçekleştirebilir ve kameranızı birçok gereksiz keyframe den kurtarmış olur böylece daha akıcı hareketler sağlayabilirsiniz. Burada diğer bir yardımcı aracımızda hareket eğrisi kameramıza keyframe vermeye başladıktan sonra AE kendisi otomatik olarak hareket eğrisini oluşturacak ve istersek buna değişik görüş pencerelerinden ( Top, Front, Left..) seçim aracı ve pen araçları ile  müdahale imkanımız olacaktır. Bu hareket eğrisini yakından kontrol edip kameramızın yanlış bir hareket yapıp yapmadığını görebilir ve anında müdahalede bulunabiliriz.

Bu bilgiler doğrultusunda sahnemize yerleştirdiğimiz resimler arasında dolaşmaya başlayabiliriz. örnek dosyamızdan kamera hareketlerini inceleyip benzer hareketleri oluşturabilir yada kendi düşündüğünüz hareketleri oluşturabilirsiniz. Kameranın bir resme gelip durduğu zaman hareketine yavaş yavaş devam etmesini sağlamak için durduğu keyframeden birkaç kare geri gidip o noktaya otomatik bir keyframe atıyoruz ve bu iki keyframe in arasını kameranın resmi göreceği süre kadar açıyoruz. (Resim 8)

 

 

Böylece sert kamera hareketlerinden kameramızı kurtarmış oluyoruz. Hareketlerimizi daha da yumuşatmak için hareket eğrisini pen tool ile düzenleyerek ya da keyframlerin interpolation ayarlarını düzenleyerek daha yumuşak hareketler oluşturabiliriz. Bunun için keyframelerin üstünde sağ tıklayarak açılan menüden keyframe interpolation ayarını seçiyoruz (Resim 9).
Ekrana gelen pencereden istediğimiz ayarları seçip onaylıyoruz.  Bunun dışında yine keyframe yumuşatmak için kullanabileceğimiz easy ease (F9), easy ease in(shift+F9) ve easy eas out (Ctrl+Shift+F9) komutlarıda mevcut bunlara da yine keyframein üstüne sağ tıklayarak açılan menüden keyframe assistant”ın altındaki menüden ulaşabiliriz. Son olarak da keyframe in ustune Ctrl ile birlikte tıklarsak yine keyframe yumuşatmış oluruz. Bunların daha detaylı kullanımını ileriki sayılarda tekrar gözden geçirebiliriz.  Kamera hareketimizi de istediğimiz şekilde hazırladıktan sonra artık jeneriğimizi ışıklandırma ve değişik efektlerle süsleme kısmına geçebiliriz fakat bu ay da bize ayrılan sayfanın sonuna geldik.

Jeneriğimizin kalan kısmı için bir dahaki sayıda görüşene dek isterseniz örnek dosyaları inceleyerek kendi projenizi geliştirebilir ve süslemelerini yapabilirsiniz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here