Ana sayfa Yazılım DUNE

DUNE

0

Bu sayımızda bir çöl manzarasının ortasına tuhaf bir boyut kapısı yapacağız.

Bu seferki projemizde daha çok dijital boyama ile sahnemizi bitireceğiz. Ama başlangıç noktası için birkaç tane fotoğraf referansı kullanıyoruz. Bu fotoğrafları istediğimiz kompozisyonda birleştirdikten sonra üzerine yoğun birşekilde boyama katmanı yapıp hayalimizdeki manzarayı oluşturacağız.
Resim1
 
Yol fotoğrafı ile çöl fotoğrafını uygun birşekilde yerleştirdikten sonra yeni bir layer açıp üzerine boyama yapacağız. Fırça olarak default fırçalar arasında biraz daha pütürlü dokuya sahip bir fırçayı Brush Presets menüsünde Dual Brush olarak kullanırsanız daha dokulu daha doğal bir fırça etkisi verir. çöl fotoğrafındaki aydınlık ve karanlık bölgelerdeki renk değerlerine dikkat ederek üzerine aynı tonda kum birikintileri, düzlükler boyuyoruz. Eğer renklerde sorun yaşıyorsanız kendi renginizi seçecek olgunluğa erişene kadar fotoğraftaki rengi, seçeneğiniz fırçadayken alt tuşu ile alabilirsiniz. Böyle birçok boyama egzersizi yaptıktan sonra aklınızda “hangi boyayı seçeceğim?” Sorusunun cevabı çok rahat birşekilde belirecektir. Ama başka yerlerden renk almayı alışkanlık haline getirirseniz bu sizin tam tersi birşekilde özgürlüğünüzü kısıtlar.
Resim2
 
Fotoğrafları birbirine yedirme ve üzerine istediğiniz doku ve manzarayı oluşturma süreci oldukça uzun sürebilir ama sabrederek hiçbir detayı atlamadan her noktayı bitirmelisiniz. Sonuçta matte painting fotorealistik resim üretme sanatı aynı zamanda. Dolayısıyla eserinizin bazı yerlerinin skeç gibi kalmaması lazım.

Tüm manzarayı genel olarak istediğimiz gibi boyayıp, hayalimizdeki kum tepeciklerini, düzlükleri, yolları üzerine boyadıktan sonra kompozisyonumuzu oluşturan diğer öğelere geçeceğiz. Mutlaka brush presets menüsündeki ayarları oynayın. İstediğiniz yada belki de hiç aklınızda bile olmayan ama işinize çok yarayacak bir fırçayı oluşturabilirsiniz bile.

Resim3.
 

 

 

Boyut kapısını belki de orada binlerce yıl önce yaşamış antik bir medeniyetin kalıntısı gibi resmedebiliriz. O yüzden akıllarda pek olmayan değişik bir tasarımı olmalı. İlk önce sert bir fırçayla kaba olarak hatlarını çiziyorum.

Resim4.
 

Şu aşamada resmin genel renklerini değiştirdim çünkü öğlen güneşi pek sinematografik bir görüntü sunmaz. Günbatımı bu resim için daha cazip görünüyor. Ayrıca günbatımında boyut kapısının içerisindeki ışıkları da gösterebiliriz. Resmin genel renklerini ve değerlerini değiştirmek için Image=Adjustements menüsündeki Hue&Saturation, Color Balance ve Curves alt menülerini kullanıyorum genelde. Fakat şunu da belirtmeliyim ki bu resimde güneşin yönünü çok sert birşekilde gösteren gölgeler olmadığından bu tarz bir renk ayarını bu aşamada hatasız yapabildim. Ama bazı projelerde resmin son renklerini en başından yapmanız gerekebilir. Ve günün başka bir zamanına ait gölgelere sahip bir resmin renklerini menülerden değiştirirseniz bu çok amatör bir görüntü sergileyebilir. O nedenle dikkat etmek lazım.

Resim5.
 

Boyut kapısını boyamaya devam ediyorum. Bu hem yapay hem de doğal biryer gibi görünmesi için kayaya benzer bir form veriyorum ama üzerindeki delikler, kapılar ile akıllı bir medeniyetin izlerini de üzerine koyuyorum. Ana formunu, gölgelerini ve detaylarını boyadıktan sonra üzerine Overlay olarak bir kaya dokusu yediriyorum böylece daha foto gerçekçi olacak. Overlay, screen vs gibi özellikleri layers penceresinde hemen layers başlığının altında Normal yazan yerden değiştirebilirsiniz.

Resim6
 

 

 

Resmin son süslemelerinden önce ufkun, arazinin ve gökyüzünün renginden emin olmak lazım. Ufuk her zaman için çoğu tasarımcının malesef yanlış yaptığı birşey. Genelde ya fazla karanlık ya fazla açık yapıyorlar. Ufuk o kadar önemli ki resme derinliği veren yegane yer. Dolayısıyla çok iyi gözlem yapmalı ve gözlemlerinizi çok iyi resme yansıtmalısınız.

Resim7
 

Sıra geldi son süslemelere. Burayı dünyadaki herhangi bir çöl değil de başka bir gezegen gibi göstermek istemiştim. Dolayısıyla gökyüzüne bazı nebula görüntüleri ekledim. İstediğim şekilde bir gezegen olmadığından gezegenleri ben yaptım. Gezegen yapmak aslında oldukça kolay. İstediğiniz büyüklükte bir daire yapıp onu seçip içerisine oldukça karışık bir doku ekliyorsunuz. Ardından Filter =Distort=Pinch menüsünden oval hale getirip içine ve dışına glow veriyorsunuz. Yarısını silip renk ve ışık ayarlarını yapıyorsunuz. Eğer isterseniz benim yaptığım gibi ekstra detay katmak için birkaç boyama katmanı da üzerine ekleyebilirsiniz. Tabi bu anlattığım uzaktan gördüğümüz gezegenler için sadece.

Resim8
 

Gördünüz gibi resmin bazı yerlerindeki renkleri daha bilimkurgusal bir atmosfer yaratmak için değiştirdim. Ve çöl olsa bile havaya kutup ışıkları adı verilen aurora borealis ekledim. Belki de başka bir gezegendeki doğa kuralları bizim bildiğimiz gibi değildir yada belki de aurora ışıklarının oluşmasının tek nedeni kutuplar değil manyetik bir bozulmadır, kim bilebilir? Ayrıca resim benim her zamanki favori kadraj oranım 2.35:1 geniş ekran değil daha uzun bir yapıya sahip. Bunun nedeni buna daha sonra Maya”da 3D projection ile hareket vermiş olmam. Dolayısıyla rahat bir kamera hareketi için daha büyük bir alana ihtiyaç duydum.
Resim9
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here