2023’ten itibaren Ducati, FIM MotoE şampiyonasının resmi tedarikçisi olarak Energica’nın yerini alacak. Ayrıca firmanın gelecekteki yarışçısı, bir test ve geliştirme yılına hazırlanırken piste çıktı bile.
Ducati MotoE Arenasına Giriyor
MotoE tedarikçisi olarak Ducati’yi seçme kararı, Ekim ayında duyurulduğunda biraz saha dışında görünüyordu. Firma daha önce geleceğine yönelik elektrikli bisiklet planları konusunda taahhütte bulunmamıştı. Ancak bir prototip yarışçının FIM’in duyurusundan sekiz haftadan daha kısa bir süre sonra Misano’yu geçmiş olması, projenin perde arkasında bir süredir devam ettiğinin açık bir kanıtı.
Ducati, motosikletin kod adının “V21L” olduğunu söylüyor ancak bu seçimi açıklamadı. “21” muhtemelen projenin yılıyla ilgili. Ancak başlığın diğer öğelerinin ne anlama geldiğine dair henüz bir kelime yok. Şirket, bu aşamada benzer şekilde makinenin teknik özellikleri konusunda ağzı sıkı davranıyor. Ancak Ducati’nin yayınladığı test fotoğraflarında V21L’nin genel mimarisine dair ipuçları var.
Karbonfiber Görüntüye Sahip
Bisikletin büyük kısmı, merkezi bir monokok tarzı şasi için kullanılan malzeme ile birlikte karbon fiber görüntüye sahip. Motor, tek vitesli bir redüksiyon dişli kutusundan sol taraftaki ön dişliye doğru hareket ederek, salınım kolu pivot noktasının hemen önünde ve altında enine aşağıya sarkıyor. Görünüşe göre Ducati, elektronik ve motor için sıvı soğutmayı tercih etmiş, göbeğin ön kısmına alçak bir yere monte edilmiş küçük bir radyatör var.
Alçak monteli Öhlins arka amortisörüne takılan yükselen oranlı bir bağlantıya sahip salınım kolu, kendini destekleyen koltuk ünitesi ve ön karoser gibi aynı zamanda karbondur. Akü kutusunun ön tarafında direksiyon kafasını oluşturan cıvatalı döküm veya işlenmiş alaşımlı bir bölüm var gibi görünüyor ve benzer şekilde salınım kolu pivotunun etrafında alüminyum kullanılıyor.
Resmi Açıklama Geldi
Firmanın hafif malzeme kullanımı, elektrikli bisikletlerin gazla çalışan muadillerinden daha ağır olma eğilimini karşılama arzusunu yansıtıyor. Firmanın resmi basın açıklaması bize “bir elektrikli yarış motosikletinin geliştirilmesindeki en önemli zorlukların pillerin boyutu, ağırlığı ve menziliyle ilgili olduğunu söylüyor. Ducati’nin ana hedefi, yüksek performanslı ve hafiflikleri ile karakterize edilen elektrikli motosikletleri tüm FIM Enel MotoE World Cup katılımcılarının kullanımına sunmaktır.”
Ducati’nin uzun süredir geliştirme sürücüsü olan Michele Pirro, yeni motosikleti pistte ilk kez tattı. Ayrıca Pirro motosikletten oldukça etkilenerek pisti terk etti. “MotoE prototipini pistte test etmek büyük bir heyecandı. Çünkü Ducati tarihinde önemli bir bölümün başlangıcını işaret ediyor. Bisiklet hafif ve zaten iyi bir dengeye sahip. Ayrıca, ilk açma aşamasındaki gaz kelebeği bağlantısı ve ergonomi, bir MotoGP bisikletininkine çok benzer. Sessizlik ve bu testte güç çıkışını performansın sadece yüzde 70’i ile sınırlamaya karar verdiğimiz gerçeği olmasaydı, bisikletimi sürdüğümü kolayca hayal edebilirdim.”
Ducati emobilite direktörü Roberto Canè şunları ekliyor: “Gerçekten olağanüstü bir an yaşıyoruz. Hala bir rüya olmadığına inanmakta zorlanıyorum! Ducati, aynı zamanda taahhüt türü açısından da olağanüstü. Hem performans hedefleri hem de son derece kısa zaman ölçekleri için zorlu. Tam da bu nedenle, projeye kendini adamış tüm ekibin çalışması inanılmazdı. Ve bugünün sonucu, geçtiğimiz aylarda yapılan çabaların karşılığını bize geri veriyor. Henüz bitirmedik; Gerçekten de önümüzde ki yolun çok uzun olduğunu biliyoruz. Ama bu arada ilk önemli tuğlayı da atmış olduk.”
V21L, 2023’te rekabet edecek olsa da, yakın zamanda elektrikli bir Ducati üretimi görmemiz mümkün değil. Firma, elektrikli motosikletlerin performans, karakter ve ağırlık açısından gereksinimlerini karşılamadığına inanmadığını zaten açıkça belirtti. Bununla birlikte, V21L projesi bu sorunları çözmeye çalışmak için net bir yol sundu. Ayrıca Ducati’ye Volkswagen Grubu’nun bilgisinden yararlanabileceği elektronik tarafında hayati bir deneyim kazandırıyor.
Kawasaki de Elektrikli Motor Üzerinde Çalışıyor
Ducati gibi bir başka motosiklet devi Kawasaki de geleceği elektrikte görüyor. Kawasaki’den yapılan açıklamaya göre, elektrikli segment dahil çevre dostu modellere geçmeyi planlıyor. Kawasaki, 2035 yılına kadar motosikletlerinin çoğunu elektrikli olarak üretecek.