Ana sayfa Donanım DRAWMER 1961 Tube Vacuum Equaliser

DRAWMER 1961 Tube Vacuum Equaliser

0

ülkemizin mix yanında analog mastering imkanı da sunan önemli stüdyolarından MobaseriSound’da test ediliyor. Test sürü?lerimizin yapıldığı yeri merak ediyorsanız, www.mobaserisound.com adresine tıklamanız yeterli!
 

İlk ekipmanımız Drawmer şirketinin klasik serilerinden olan 1961 Tube Vacuum Equaliser modeli. çok eski ve tecrübeli bir üretici olan Drawmer şirketi yeni tasarımlar yapsa da, eski ve klasik serisi olan 1900 model gamına da bir yandan devam ediyor. Bunun sebebi ise kuşkusuz modelin kendine has ve vintage bir sound’a sahip olması. Bu equaliser”ı bir çok noktada kullanım şansınız var. Tube bir yapıya sahip 1961, dynamic bir Equaliser. Bir çok arkadaşımız bu günlerde yazılım olmayan equaliser araştırması yapıyor ve sürekli sorulan sorular, hangi marka olmalı üzerine. çünkü yazılım Equaliser”lar hata giderme konusunda kullanılsalar da, sound yaratmak konusunda hem zayıf, hem de çok dijital tınlıyor. Aslen 2011 Sound dergisi sayılarında bir çok Equaliser test etmiştik. Ama bu EQ inanılmaz bir etkiye sahip. İsterseniz 1961″i önce tanıyalım.
 
mobaseri
 
Drawmer 1961 ve ilk bakış
Bir çok arkadaşına nazaran 1961’in ilk bakıştaki etkisi, band sayısının fazla olması. Bu durum size bir çok noktada hareket kabiliyeti kazandırıyor, cihazın arka kısmında ise XLR giriş ve çıkışlar yer alıyor. Birçok EQ’da bulunmayan bir özellik, Drawmer’da kendisine yer bulmuş ki bu durum inanılmaz: Insert noktasının bulunması. Bu ne anlama geliyor? Yani dilerseniz araya compressor koyma imkanınız var. 1961 sizden her “A klas” ekipman gibi dalgalanmayan toprak beslemeli 220 volt güç istiyor. Dikkat edilmesi gereken bir unsur var ki, bu tip tube ekipmanları zayıf kablolara sahip grup pirizler ile beslememelisiniz. çünkü tube cihazlar, diğer ekipmanlardan farklı olarak sağlıklı çalışması için çok güce ihtiyaç duyarlar. Gelelim ön kısma; yüksek kalitede fırınlanmış siyah boyaya sahip 1961’in gövde kısmı galvanizli yapıda. Bu yapı lambalı ekipmanımıza dışarıdan gelen statik elektrik veya radyo dalgalarına karşı kalkan görevi yapıyor. ön kısımda ilk dikkatimi çeken, tüm bantların yanında birer ON/OFF butonunun yer almasıydı. İstenildiği taktirde her band devre dışı kalabilme yeteneğine sahip.

Cihaz, frekansı ayarlanabilen Hi Pass ve Low Pass filtrelere sahip. Giriş seviyenizi ayarlayabiliyor, VU meter sayesinde giriş sinyalini görebiliyorsunuz. Diğer dört bandınızda ise frekans ayarı ve bant ayarı mevcut. Tabi bu yaptığınız ayarı CUT veya BOOST edebileceğiniz bir adet de knob bulunuyor.

 

Sound
Gelelim bu vintage görünümlü EQ’nun duyum ve hareket kabiliyetine. İlk bakışta kesin rock ve benzeri projelerde işime yarar dediğinizi duyar gibiyim. Ben test dışında bu cihazı aynı zamanda MASTERING sinyal zincirimde severek kullanıyorum. Belirli bir sounda sahip diyebilirim. Zaten bir cihazdan aşırı transparanlık beklerseniz; ya cihaz yeteneksizdir ya da bazı tarzlar dışında kullanıma müsait değildir. Yani kısaca her audio ekipman belirli bir mühendislik sonucu bir sound’a sahiptir. Gerisi sizin seçiminize ve kullanım kailiyetinize kalmış. 1961’in öncelikle low ve hi”larda inanılmaz bir yeteneğe sahip olduğunu söylemeliyim. Low pass ve hi pass”lar çok kararlı ve dengeli hareket ediyor. Low Mid ve Hi Mid”ler de çok agresif hareketler yapmadığınız müddetçe sizi çok mutlu edecektir. Ben sadece Cut ve Boost “larda dB”lerinin daha detaylı parametrelere sahip olmasını beklerdim. Dans ve pop türevlerinde diğer arkadaşlarına nazaran daha hacimli baslara sahip ve DAW ortamının dijital tınlayan yüksek frekanslarına oranla daha doğal. Yani cihazın bu frekansları dinlendikçe kulak tırmalamayan hale getirdiğini söyleyebilirim. özellikle günümüzde bilgisayar ortamında aranje veya mix”i yapılan parçaların yüksek frekansları”nın bir çok sistemde kulak tırmalayan soundu, bir çok parçanın veya albümün dinlenmemesine sebep olur. özellikle PA sahne ve club ses sistemlerinde çalındığında dayanılmaz bir eziyet söz konusu. İşte 1961 sizin bu noktada doktorunuz oluyor. Tüp sıcaklığı tüm frekanslarda hakim, tamamen akustik kayıtlarda ise muhteşem bir sıcaklığa sahip. 1961, bu tarzda da size sound oluşturuyor ve doğal bir yapı vermenizde etkili. Gelelim enstrümanlar üzerindeki ayrı ayrı etkilerine; davul ve bas gitar üzerinde belirli bir gövde kazandırma, tam anlamıyla yuvarlama söz konusu. Yaylılarda ise orta ve üst frekanslarda yumuşama ve hacimlenme etkisi var. (Püf nokta: 61’in sound’una kapılıp agresif hareketlerde bulunmayın. Giriş ve çıkış seviyelerinizi göz önünde bulundurun). Synth ve klavyelerde side”lara kaçan ve dijital tınlayan yüksek frekansları oldukça yumuşatıp doğal duyuma yakın hale getiriyor. Eğer bu kanalda sadece side”a compressor uygularsanız, sahne duyumu harika olacaktır. Klasik ve perdesiz gitarda; gitarın çıplak kulak ile duyduğunuz hacmini tam olarak mikse yerleştiriyor. 1961 miks ve mastering kalitesi ve kullanımı için üretilmiş. Ama post prodüksiyonda da kullanımını tavsiye esiyorum. Eğer mix bus”da veya masteringde kullanıyorsanız ve elinizde çok yoğun üretilmiş veya kaydedilmş kik veya bas varsa öncesinde bu yoğunluğu rahatlatıp fat işlemini 1961″e bırakmanızı tavsiye ederim.
 
drawmer 1961 tube vacuum equaliser
 
Sonuç
Sonuç olarak çok aşırı bir fiyata sahip olmaması ve hareket kabiliyetinin bir çok rakibine göre çok daha geniş olması, sound’a doluluk dışında doğallık katması, kaliteli tube tasarımını da göze alırsak eğer garajda çok seveceğiniz bir klasiğe yer varsa işte o plak soundunu yaratan neferlerden biri. Türkiye distrübütörü Radikal LTD. Son tavsiyemiz: EQ sıralamanızada ilklerden biri olsun.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here