Technotoday-logo
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
Technotoday-mobile-logo
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster

Ana Sayfa / Dolandırıcılık Reklamları Sosyal Medyada Artış Gösteriyor

Dolandırıcılık Reklamları Sosyal Medyada Artış Gösteriyor

Dolandırıcılık reklamları yüzünden sosyal medya kullanıcıları hiç olmadığı kadar büyük bir tehlikenin altında olabilir.

Burak Öz Yazar: Burak Öz
8 Aralık 2022
Kategori: İnternet
0 0
0
Dolandırıcılık Reklamları Sosyal Medyada Artış Gösteriyor
0
Paylaşım
Facebook ile PaylaşTwitter ile Paylaş

Dolandırıcılık reklamları, sosyal medya kullanıcıları için tehdit oluşturmaya devam ediyor. Demos Consulting ve Which iş birliğinde yapılan yeni bir araştırma kapsamında birçok dolandırıcı, Instagram ve Facebook’a reklam vererek kurbanlarını tuzağa çekmeye çalışıyor.

Bin reklam üzerinde yapılan araştırmada reklamların 484’ünün yatırımlar ile ilgili olduğu bilgisine ulaşıldı. Yatırım odaklı reklamların merkezinde kripto para birimleri ve NFT’ler yer aldı. Bu tür yatırım reklamları, kullanıcılara yüksek gelir vaadi sunuyordu ama bu yatırımların nasıl getirisi olduğu konusunda hiçbiri net değildi.

Dolandırıcılık Reklamları Büyük Ölçüde Engellendi

Which tarafından yayımlanan araştırma kamuoyu ile paylaşıldığında Meta hemen harekete geçti. Instagram ve Facebook olmak üzere her iki sosyal medya uygulamasında da yer alan, Meta’nın belirlediği kurallara aykırı olan reklamlar kaldırıldı.

Reklamların önemli bir kısmı, Tesler adlı bir şirkete odaklanıyordu. Bunun bir dolandırıcılık olduğuna dair çok sayıda ipucu vardı. Bu isimde gerçek ve tescilli bir şirket olduğuna dair herhangi bir kanıt da yoktu.

Otomotiv şirketi Tesla ile oldukça benzer bir şekilde telaffuz edilen Tesler isminin kurbanların ilgisini çekmek için seçildiği düşünülüyor.

Kurbanlar, bir Tesler reklamına tıkladığında kendilerinden iletişim bilgilerini girmeleri istendi. Bir saatten daha kısa bir süre içinde kurbanlara geri dönüş yapıldı. Yüzde 87 oranında başarı vadeden iddialarla kurbanlar bir hesap oluşturmaya teşvik edildi. Which’e göre 2 Aralık 2022 tarihinde Meta’nın uygulamalarında hâlâ Tesler reklamlarına ulaşmak mümkündü.

Burak Öz

Burak Öz

Technotoday.com.tr İçerik Editörü

Yorum Yap

Popüler İçerikler

Destiny 2 açılmıyor
Oyun

Destiny 2 Açılmıyor, Nasıl Düzeltilir?

9 Aralık 2025
8 GB RAM’e Sahip Lava Play Max Tanıtıldı
Mobil

8 GB RAM’e Sahip Lava Play Max Tanıtıldı

9 Aralık 2025
POCO C85 5G Tanıtıldı! Fiyatı Ne Kadar?
Mobil

POCO C85 5G Tanıtıldı! Fiyatı Ne Kadar?

9 Aralık 2025
Google
Teknoloji Haberleri

Google İlk AI Gözlüklerini 2026’da Çıkaracak

9 Aralık 2025
OD
Oyun

Kojima’dan Şaşırtan İtiraf: OD Tutmayabilir

9 Aralık 2025

Barındırma Altyapı Sponsoru

GüzelHosting

Kategoriler

  • Blog
  • Donanım
  • Foto Galeri
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • İnternet
  • Makale
  • Mobil
  • Otomobil
  • Oyun
  • Sektör Haberleri
  • Teknoloji Haberleri
  • Video
  • Yazılım

Son Haberler

Destiny 2 açılmıyor

Destiny 2 Açılmıyor, Nasıl Düzeltilir?

9 Aralık 2025
8 GB RAM’e Sahip Lava Play Max Tanıtıldı

8 GB RAM’e Sahip Lava Play Max Tanıtıldı

9 Aralık 2025
  • Kariyer
  • Künye
  • Hakkımızda
  • Telif Kuralları
  • Gizlilik Sözleşmesi
  • İletişim

© Tüm Hakları Saklıdır.

Welcome Back!

Profilinizi aşağıya girin

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi mi unuttunuz?

Şifrenizi yenilemek için kullanıcı adı ya da e-posta girin

Giriş Yap
Sonuç yok
Bütün sonuçları göster
  • Haber
    • Donanım
    • Yazılım
    • Otomobil
    • Foto Galeri
    • Sektör Haberleri
  • İnternet
  • Mobil
  • Oyun
  • Blog
  • Fotoğraf
  • İnceleme
  • Makale
  • Video

© Tüm Hakları Saklıdır.