Ana sayfa Haber Doğru tasarım satışları arttırıyor (e-Ticaret)

Doğru tasarım satışları arttırıyor (e-Ticaret)

0

Markalara kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimleri tasarımı konusunda hizmet veren Userspots’un kucusu Mustafa Dalcı, e-ticaret siteleriyle ilgili önemli bir rapor sundu. Rapora göre, her üründe indirim sunmak, kullanışlılıktan uzak olması kitleleri e-ticaretten soğutuyor. Rapora göre listenin başında güven problemi var, güven problemi ortadan kalksa da kullanıcılar internet üzerinden ürün alırken farklı faktörlere de dikkat ediyor. Güncel modayı takip edemeyen, kullanışlılığıa özen göstermeyen tasarımlara sahip e-ticaret siteleri müşteri kaybedip, satın alma sırasında başka rakip e-ticaret sitesine yönlenebiliyor.

Daha önce de belirttiğimiz gibi, rapora göre her üründe yapılan indirim güven azaltarak satışlara düşürebiliyor. Diğer faktör ise, sepetlerde yaşanan yavaşlık, hatalar, kullanıcıları uzaklaştırıyor. İnternet sitelerinde sepet sayfasında seçilmeyen ürünleri ve fiyatların görülmesi alışverişi bırakma nedenlerinden. Sepet sayfasıyla ilgili diğer önemli konu ise “satın al” butonundaki görsel tasarımı. Tasarımcılara göre satın alma butonundaki kontrast butonu satın alma oranlarını arttırıyor. Şirket bu konuda Google‘ın günlük eşyalardan esinlenerek hazırladığı “Material Design” tasarım diline dikkat çekiyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here