Ana sayfa Haber Doğru karbonhidrat-protein dengesi

Doğru karbonhidrat-protein dengesi

0

Bu sağlık konusu epey hassas bir konu. Bir kişiye tavsiye sunmadan önce kişinin alerjen yapısını, anatomik yapısını ve günlük haraket oranını iyi hesaplamak gerekiyor. Bir de, “şu yiyecek iyidir bak ye” dediğimizde ölçüyü kaçırıp “kilo yaptı bu” tepkisi de başıma henüz başıma gelmese de etrafımdakilerden duyduğum genel bir problem. Elbette, herkese aynı besin listesi verilemez ancak, ortalama ve genel olarak bir liste yapılabilir. örneğin, bir markette kendisine meyveli yoğurt veya onun gibi işlenmiş gıdalar alan insanları her zaman uyarır ve normal yoğurt ile kendi rafındaki meyveler ile karıştırıp öyle yemesini tavsiye ederim. Buna rağmen, söylemeden geçemeyeceğim, meyveli yoğurtların -kendiniz hazırlasanız bile- glisemik indeksi oldukça yoğundur. Bu karışım kilo yapmasa da, kilo problemi olmayanlar için de bir şeker hastalığı problemi yaratabilir. Bununla ilgili sizlerin ara öğünlerde besinleri tek olarak tüketmeniz sizler için daha sağlıklı ve doğru bir adım olacaktır. Yani, ara öğününüzde bir kase yoğurt yiyorsanız, o yoğurt olarak kalmalı, beraberinde ne meyve ne de başka bir şey tüketmeyin; tehlikeli!

Ancak ara öğünlerinizde kendi araştırmalarınızla doğru karbonhidrat-protein dengesi yaratabilirsiniz. Bu denge nasıl olabilir? Diyetisyenler, öğlen yemeğinden sonraki öğün için ağırlıklı olarak süt ile lifli bisküvi verirler. Yarım paket diyet bisküvi (Wasa markalı sade krakerleri tavsiye ederim), ardından bir bardak süt ve ara öğün tamamlanır. Bu sözkonusu denge, her öğünlerde sağlanmalı. Kahvaltıda, öğle yemeğinde, akşam yemeğinde doğru karbonhidrat-protein dengesi sizleri doğru kiloya ulaştırmakla kalmayıp; daha da güçlü bir kişi haline getirecektir. öğlen yemeğinde ortalama 90 gramlık bir et ve beraberinde tabağınızdaki makarna doğru karbonhidrat ve protein dengesi oluşturur. Elbette menünüzdeki makarnayı, tencerede bir paket olarak değil sadece bir avuç ölçü ve sadece bir çay kaşığı zeytinyağı ile pişirerek tamamen masum bir makarna oluşturabilirsiniz.

Doğru karbonhidrat-protein dengesini süt, yoğurt, et, balık, yumurta, peynir, filtre kahve, bakliyat, durum buğdayı ürünleri, kakaolu süt (şekersiz) ve gramaj ölçümü ile sağladığınız taktirde kuvvetli bir hayat sürdüreceksiniz. Obezite mağdurlarının ekoloji sistemini iyi çözümlemesi gerekiyor. İnsan bünyesi kendi dengesini mükemmel seviyede tutarak bizleri hayatta tutar. Süpermarketlerdeki o süper tasarımlı ürünlerde bulunan çin tuzu ve glikoz şrubu sizlerin gücünüzü düşürerek o fabrikasyon gıdalara bağımlılığınızı sağlıyor. Asla unutmayın; ne üzerinde “diyet” yazan ürünler ne de “organiktir bu” yazan ürünler sizler için değil kar etmek adına üretilmiş ürünlerdir.

 

Doğru karbonhidrat-protein dengesi için şu ürünlerden uzak durmaya çalışın:

Mısır ve mısır gevrekleri

İçinde soya lesitini, glikoz şrubu bulunan her gıda

Ambalajlı et ürünleri (sucuk, sosis, salam, hazır köfteler vb)

İşlenmiş margarinler

Eritme peynirler

Light süt

Meyveli yoğurt

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here