Ana sayfa Makale Dijital stratejide başarının yolları

Dijital stratejide başarının yolları

0

Marka için doğru stratejiyi oluşturmak çok zorlu bir süreçtir. Ancak strateji bazen doğru olduğunda bile doğru bir planlamayla desteklenmediğinde marka için muhteşem iletişim kazaları yaşanabilmesi olası bir durumdur. Dijital stratejinizi destekleyecek bazı basamakları saymak istedim. Eklemek isteyen Twitter hesabıma (@ahmetbeliktay) mention atabilir. Hadi başlayalım:

Büyük resmi anlat

öncelikle dijitalde uygulamayı planladığınız çalışmaları bir kağıda dökün. Bu işlemleri güçlendirecek işlemlerin neler olduğunu, bu çalışmaların nerelerden destek alacağı ve nasıl bir yayılım göstereceğini, sonuç olarak nereye varacağını anlatın. Bu size şöyle bir fayda sağlayacaktır; …….

Yolu aydınlat

 

Tabii hazırlamış olduğunuz bu projenin sürecini anlatmak, artık her şeyin hazır olduğu anlamına gelmez. Hazırlamış olduğumuz projenin; nasıl yönetileceği, kimin tarafından yönetileceği ve proje süresince projenin istenen düzeyde ilerleyip ilerlemediğini, nasıl kontrol edebileceğimizi içermesi gerekiyor.

İyi bir takım kur

Hazırlamış olduğunuz dijital strateji işletmenizin genel hedefleri ile tutarlı olmalıdır. Ayrı düşünülmemelidir. İşletmenizin genel hedeflerinden ayrı olarak oluşturulmuş bir dijital strateji başarısız olmaya mahkumdur. örneğin, eğer satış odaklı bir işletme iseniz, planınızda sorgulamanız gereken ilk soru; “Hazırlamış olduğum strateji satışa nasıl etki edecektir?” Eğer hizmet odaklı bir işletmeyseniz, “Ne tür bir dijital strateji işletmenize gelen müşterilerin deneyimlerine olumlu etki edecektir?” sorularına destekleyici cevaplar verebildiğiniz oranda dijital stratejiniz güç kazanacaktır.

İletişim sürecinin başarılı bir şekilde işlemesi için ekip üyelerinin hızlı kararlar alıp, hızlıca uygulayabildikleri bir süreç kurgulanmalıdır. Peki ya alınan kararların doğru karar olma yüzdesi nasıl arttırılabilir? Bu sorunun basit bir cevabı var, dijital stratejinizin süreçlerinde aktif olarak çalışan ekip üyeleriniz “bu stratejiyi özümsemiş olmaları” karar alma süreçlerinde doğru bir kimlik benimsemelerini sağlayacaktır.

Dijital Stratejinizi anlatmak doğru bir yoldur. Ancak bence ilk ve en önemli şey, doğru insanlara bu stratejiyi anlatıp – doğru ekip olabilmektir.

 

Geliştiren organizasyon ol

Sürekli geliştirilebilen bir dijital strateji başlangıç noktasından kopmadığı sürece başarılı olarak geliştirilebilir. Doğru insanların katkıda bulunduğu ve sürekli bir gelişimin olduğu, proje geliştirme uygulamaları ile Yammer ve Jive gibi uygulamalarla, stratejinize destek olabilecek bir kurgu oluşturabilirsiniz. Ayrıca, süreç içerisinde çalışan herkesten destek alabilirsiniz. Pazarlama ile herhangi bir ilişkisi olmayan insanların, stratejinizin gelişiminde olumlu katkılar sağlayabileceğini unutmayın. Günümüzde en büyük şirketler, başarılı dijital stratejiler oluştururken, herkesi kapsayan ve herkesin içinde olduğu stratejiler geliştirmektedirler.

Eski iletişim modelleri hala geçerli

Eski iletişim aktiviteleri hala günümüzde rağbet görmeye devam ediyor. İnsanlar bu tür stratejileri yeni iletişim çalışmaları ile birleştirerek daha güçlü işler ortaya koyabileceklerdir. Stratejinizi oluşturun: Büyük resmi görün, gerekçelendirin, kontrol edin, b planınızı oluşturun, iyi kişilerle çalışın, herkesin katkı sağlamasını sağlayın… Bütün iletişim okullarında öğretilen ve hemen bütün pazarlamacıların kullandığı en eski yöntemler olan bu stratejiler sizi başarıya götürecek olan temel adımlar olacaktır. çağın gerisinde kalmayı kimse istemez ancak geçmiş de inkar edilemez. O yüzden siz siz olun, bu bilgileri asla çöpe atmayın.

Yazar: Ahmet Beliktay

Twitter: @ahmetbeliktay

MacLine Dergisi

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here