Dijital içerik üreticisi nedir, nasıl olunur, dijital içerik ne demek? Bu soruların cevabını merak ediyorsanız doğru yere geldiniz.
Farkında olmasalar bile bugün hemen hemen her sosyal medya kullanıcısı dijital ortamda içerik üretiyor. Peki, bu onları bir içerik oluşturucusu yapıyor mu? Bu sorunun yanıtını içerik üreticiliği hakkında detaylı bilgi içeren bu yazının sonuna geldiğinizde öğrenmiş olacaksınız.
Dijital İçerik Üreticisi Nedir? Ne Yapar?
Dijital içerik üreticisi, belirli bir kitleyi hedefleyen, web siteleri ve sosyal medya platformları gibi ortamlar üzerinden içerik üretip yayımlayan kişilere verilen unvandır. İçerik oluşturucuları, bloglardan haberlere, haberlerden görsel içeriklere, görsel içeriklerden e-postalara kadar her türlü dijital içerik oluşturan kişilerdir.
Dijital ortamda herkes içerik üretip yayımlayabilir fakat herkes içerik oluşturucusu olamaz. Bir içerik oluşturucusunun bir amacı vardır. Twitter gibi bir sosyal medya platformu üzerinden paylaşılan bir tweete verilen yanıt, içerik sayılmaz.
İçerik oluşturucularının bir marka ya da kişinin belirli hedef kitlesine ulaşması için planlamalı şekilde içerik oluşturması ve yayımlaması gerekir.
Dijital içerik oluşturucuları, sosyal medya gönderileri, blog yazıları, podcast, video, infografik gibi türlerde içerikler üretir.
İçerik oluşturucusunun görevleri nerede çalıştıklarına ve hedef kitlesinin kimlerden oluştuğuna bağlı olarak değişir. Bu görevlerden bazıları şunlardır:
- Markanın tarzını, güçlü ve zayıf yönlerini, rakiplerini ve onların uyguladığı stratejileri, uygulanması mümkün içerik stratejileri üzerine değerlendirme yapar.
- İnsanların ilgisini çekecek içerikler ile ilgili beyin fırtınası yapar.
- Sosyal medya platformları için etkileşim oranını arttıracak gönderiler düşünür, strateji geliştirir, içerik oluşturur.
- Mevcut projelerin yönetiminde önemli rol oynar.
- Markayı benzersiz tasarımlarla öne çıkarır.
- YouTube, TikTok gibi platformlar için çekici videolar oluşturur.
- İçeriklerdeki yazım hatalarını, geçmişteki yanlış uygulamaları düzeltir.
- Görsel ya da yazılı içerikleri arama motoruna göre optimize eder.
- İçeriklerin daha fazla insanla buluşması için pazarlama uzmanı ile iş birliği yapar.
Dijital İçerik Üreticisi Nasıl Olunur?
İçerik oluşturucusu, trendleri ve olup bitenleri her gün düzenli olarak takip ederek, devamlı yazıp görsel sunumlar yaparak, hedef kitlesini (yaş aralığı, cinsiyet, ülke ve şehir, iş vb.) araştırarak, topluluklarla etkileşime geçerek, organik trafik çekmenin yollarını inceleyerek ve en önemlisi, sorgulayarak olunur.
Dijital içerik oluşturucusu olmak için sektörünüzde nelerin konuşulduğunu, hedef kitlenizin nelerle meşgul olduğunu bilmelisiniz. Sektörünüzde ne olup bitiyor? Bu sorunun cevabı her gün değişir, bu cevabı her zaman biliyor olmalısınız.
Daha ilgi çekici, beğenilen içerikler oluşturmak için yazma ve sunum pratikleri yapmalısınız. Her gün 1.000 kelimelik bir deneme yazmaktan bahsetmiyoruz. Hedeflenen kitle için yazılan anlamlı, merak edilen içerikleri kastediyoruz. Onlar için yazmanın en iyi yolu da onları anlamaktan geçiyor.