Ana sayfa Makale Dijital ajanslar için tıklanan e-posta ipuçları

Dijital ajanslar için tıklanan e-posta ipuçları

0


İnternetin gelişi iş dünyasının manzarasını tamamen değiştirdi. Şimdi neredeyse her şirketin daha iyi satışlare gerçekleştirebilmek için online varlığının olması gerekli. Ve hepsi bu da değil; eğer bir iş söz konusuysa online pazarlamasının da yapılması gerekiyor. Bu noktada ise ajanslar devreye giriyor. Artık eski tip, tek kelimeli “ajanslar” değil, dijital ajanslar ama.


E-postaların tanıtım kampanyalarında önemli bir rolü bulunuyor. Dijital ajansların yoğun olarak başvurduğu bu yöntemde hedef mümkün olduğunca fazla kişiye e-posta göndermek ve sorumluluğunda olduğu markayı özellikle basından daha fazla kişiye ulaştırmak. Ancak başarının anahtarı sadece önemli kişilere gönderilen e-postalar değil. Tıklanmak da önemli. Peki ne tür e-postalar tarafından tıklanıyor? Profesyoneller neyi arıyor ve online iletişimde hangi püf noktaları uygulanırsa daha çok kişiye ulaşılır? İşte yanıtlar…

 

Konu satırı mükemmel olmalı

Hedef kitlenin dikkatini çekecek e-posta yoluyla pazarlamanın anahtarı konu satırıdır. Kesinlikle mükemmel olmalı! Gönderilen yüzlerce e-posta arasından fark edilir olmalı. Peki ama nasıl?


İlgi çekici ve zekice olmalı. Konu satırı için mutlaka zaman ayrılmalı ve dolayısıyla kapsamlı bir planlama yapılmalı. Kesinlikle aldatıcı olmamalı. Eğer e-postanın yalnızca tıklanması isteniyorsa sadece ilk aşama geride kalmıştır.

Konu satırının farkedilmesi güç hileler içermesi, hile anlaşıldığında planlamanın hüsrana uğramasına neden olabilir. Unutmayın bir kez tıklandıktan sonra kötü intiba bırakan e-posta, muhtemelen bir daha asla tıklanmaz.

 

Bazı sorunlara çözüm getirin


E-postalarda sorunları çözebilen yapı sunmaya özen gösterin. örneğin, “bize şu konuda soru sorun” türündeki feedback arayışları sempati ile karşılanacaktır. Tek taraflı olmamalı, e-posta üzerinde düşündürecek zamanı yaratmada etkili olmalısınız.

 

özel hissettirin

E-postayı tıklayan kimsenin içerde bulacakları büyük önem taşır. Kurumsal müşteri söz konusu değilse “yapınız” gibi kurumsal kelimelerin yerine “yapın” gibi daha direkt kelimeler seçin. E-postaların okuyucu için özelleştirilmesi de bu noktada düşünülebilir.


örneğin bazı kullanıcı özellikleri tanımlanmış e-posta hesapları için daha resmi kelimelerle kurgu sağlanabilir. Bu yönde de kategorilendirme yapılabilir.

 

En doğru zamanı seçin

Hedef kitle ne zaman e-postalarını açar? Gecenin ortasında mı? Hayır! Bu tür gönderiler e-posta kutularında kalır, üzerinde yeni e-postalar ve emin olun bu gibi durumlarda açılma oranlarının azaldığı görülmüştür. Bu nedenle doğru zamanı bilmek gerekir. Dijital ajanslar için haftasonu gönderilen e-posta, ciddi bir sorun içerir. Muhtelemel zorlukla görülecektir.


Araştırmalara göre salı, çarşamba ve perşembe günlerinin e-postaların en fazla açıldığı günler olduğunu ortaya koyuyor. Bunun nedenlerinin başında haftasonu gönderilen e-postaların pazartesi günlerinin de posta kutularında yoğunluğa neden olması ve cuma, (birçok çalışan için cumartesi de dahil) günlerinin de haftanın sonu olması nedeniyle yoğunluk olan günlerden olduğuna işaret ediyor.

 

çekici görseller kullanın


Amaç, e-postaların tıklanması ve ardından da ilgili web sitesine tıklanılmasının sağlanması. Bunun için önemli aşamalardan biri de e-posta içeriğindeki görsellik. Güzel görsellerle hazırlanan e-postaların güven verdiği görülmektedir.

 

E-postada bağlantılar


İnternet kullanıcılarının e-posta içeriğindeki mavi renkli bağlantılardan nefret ettiği görülmüştür. Bu tür içerikler başarısız bir e-postanın da yolunu açar, sevimsizdir. Bir pazarlama e-maili, mutlak suretle ilgili web sitesine link içerecektir. Bu linklerin güzel görsellerin üzerine yerleştirilmesi ya da tasarlanmış özel kutucuklar içinde sunulması başarının önemli anahtarlarındandır.

 

Sosyal paylaşım

E-postaların daha fazla kişiye ulaşmasının önemli yöntemlerinden biri de metnin genellikle en altında yer alan sosyal paylaşım butonlarıdır. E-postanın geniş kitlelere paylaşımını sağlayan bu metot, yine sosyal ağ ikonlarına yerleştirilen linklerle sağlanmalıdır.


Makale: Ferhat Verdi

MacLine Dergisi

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here