Ana sayfa Yazılım ‘DEVRİM’ İ ÇİZİYORUZ

‘DEVRİM’ İ ÇİZİYORUZ

0

Photoshopta  araba çizmek isteyip zorlanan arkadaşlar için küçük ayrıntılardan, doku etkilerinden ve yansımalardan  faydalanıp uygun tekniklerle   çok eski bir arabayı yeniden  çizeceğiz.

Yeni bir yazıyla tekrar  “Merhaba”
Araba çizmek ya da kendi tasarımlarını photoshopta tekrar düzenlemek isteyen arkadaşlarımız mutlaka vardır. Bu yazımda bir araba çizimini anlatacağım. çizimini anlatacağım araba “Devrim”. Türk otomobil tarihi için önemli, ismi gibi devrim bir arabadır. Fakat talihsiz ve derin bir hikayesi vardır. Bu yüzden  yazım için özellikle “Devrim” yani ilk yerli Türk otomobilini seçtim. Siz de bu çizimi yapabileceğiniz gibi kağıt üzerine yaptığınız kendi araba tasarımlarınızı  ya da  diğer araba modellerinin fotoğraflarından  yararlanarak photoshopta araba çizimleri yapabilirsiniz.

 

 

Sağlam bir çizim için öncelikle arabaları araştırmalı ayrıntılarını incelememiz gerekmektedir. Bu yazı için Devrim arabası fotoğraflarından yararlandığım kadarıyla  “Devrim Arabaları” filmden de faydalandım.

Artık çizimimize başlayabiliriz. öncelikle 1280×1024 bir wallpaper boyutunda 200dpi bir çalışma sayfası açıyoruz. Yararlanacağım fotoğrafı bu çalışma sayfasına taşıyorum. Boyutu biraz sayfaya küçük geldiğinden Ctrl+T tıklayıp, shifte basılı tutarak kenarlardan sürükleyip çalışma sayfasına uygun bir boyutta büyütüyorum (Resim 1)

 

 

Şimdi de fırça ayarlarımızı yapalım (Resim 2).
 

 

 

Resim 2″ deki gibi ayarları yapıyoruz . Kısaca “Shape Dynamics, Other Dynamics, Airbrush ve Smoothing” seçiyoruz. Ayrıca bu çizim için UcLogic marka A5 boyutlarında bir tablet kullanacağım. Tableti olmayan arkadaşlar  verdiğim fırça ayarlarıyla çizme şansı olamayabilir, bunun için de Pen Tool aracını kullanabilirler. Layer sıralamasına dikkat ederek ve fırça boyutunu da uygun bir incelikte ayarlayıp, arabamızı ayrıntılarıyla çiziyoruz.
(Resim 3)

 

 

çizimi yaptıktan sonra fotoğraftan renk ve gölgeleme olarak faydalanacağız. Şimdilik  araba fotoğrafının bulunduğu layeri gizliyorum yani görünmez yapıyorum. Yeni bir layer açıyoruz. Bu layerimizde arabamızı renklendirmeye başlayacağız. Layerı açtıktan sonra tekerlekler hariç  diğer kısımlarını seçiyoruz. Seçim için lasso tool aracını kullanacağım. Seçim yaptıktan sonra açık krem rengiyle boyuyorum( Renk kodları: R:244 G:243 B:227 ) Kova aracını(Paint Bucket Tool) kullanarak tek tıkla tüm seçili alanı boyayabilirsiniz. (Resim 4)

 

 

Arabamızın detaylı boyamasına geçmeden her parçayı renklendiriyoruz (Resim 5). Seçim için lasso tool ya da pen tool ile çizip Ctrl+Enter tıklayarak da seçili hale getirebilirsiniz.

 

 

Parçalarımızı renklendirirken çizgilerimizin bazılarını hafiften siliyoruz. Şimdi daha detaylı boyamaya başlayabiliriz.

Arabanın renginden daha griye dönük bir ton(R:190 G:197 B:186) seçerek ve fotoğraftan da yararlanarak seçim yapıyorum. Belirlediğim renkle boyuyorum. Seçimi kaldırmadan Gradient Tool seçiyorum. Background rengi olarak da arabanın rengini seçiyorum. Resim 6″ daki 2 numaralı resimde gördüğünüz kırmızı çizgi doğrultusunda yapıyorum ve sonuç 3 numaralı resimdeki gibi oluyor. Bunun bazı kısımlara da uyguluyorum. Hem bu yöntem hem de fırça yardımıyla arabamızı boyutlandırmaya devam edeceğiz.
(Resim 6)

 

 

üstte bahsettiğim tekniği uyguladığım kısım kaporta kapağı. Resim 7 deki gibi, önce alanı seçiyoruz daha sonra fırçamızın ayarlarından shape Dynamics in tikin kaldırıyoruz ve seçili alan içinde gölgelendirmeye dikkat ederek boyuyoruz. Daha sonra belli alana ışık vermek için de Dodge(O) aracını seçiyorum ve resimdeki gibi ışıklandırma yapacağımız kısma sürtüyorum. Böylelikle o bölmede aydınlanmalar oluşacaktır. Bu tekniğe devam ederek arabamızın diğer bölümlerini de boyuyoruz.
(Resim 7)

 

 

Hem fırça hem seçim araçları hem de Dodge aracını kullanarak ve fotoğrafımızdan da yararlanarak resmimizi gölgelendiriyor, boyut kazandırmaya çalışıyoruz. Arabanın her bölmesini tek tek anlatma şansım olmayacağından ana ve dikkat edilmesi gereken parçaların boyanmasının üzerinde durmaya çalışacağım. Eğer siz tek bir bölmedeki metal ve boyutlandırma olayını yapabildiğinizde diğer kısımlara da uygulamanız daha kolay olacaktır.  Bu arabamızda ağırlıklı olarak gri ve hafif maviye ya da yeşile dönük tonları kullanacağız. Yer yer bahsetmesem de ufak tefek düzenlemeler yapacağım. Sizde çiziminizi yaparken ufak tefek ayrıtıları yapmaya ve düzenlemeye çalışın.Ayrıntılar bizim için önemli! Yazımdaki ayrıntılara dikkat etmeye çalışın. çizim ilerledikçe ilk çizgilerimi yok edeceğim hatta bulunduğu layerı gözünmez yapacağım. Ayrıca her layerınızı isimlendirerek çizimde kolaylık sağlayabilirsiniz. (Not: Arabanın parça isimleri konusunda hata yaparsam kusura bakmayın,  araba konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim)

 

 

Şimdi arabanın ön camını yapıyoruz. Bunun için önce iç kısımda koltuk ve sağ kısımda kalan yan camların siluet halini düşünerek boyuyoruz. Daha sonra yeni bir layer açıyoruz. Arabamızın ön camını seçili hale getiriyoruz.  Background rengini gri (R:90 G:91 B:87 ) foreground rengini de siyah yapıyoruz. Resim 8″ deki kırmızı ok yönünde gradient toolu çekiyoruz. Daha sonra layerımızın Opacity değerini  80 yapıyoruz. Böylelikle alt kısmı da göstermeye çalışarak hafif saydamlık vermeye çalışıyoruz.  Daha sonra bu camın kenarlarını ince açık bir kahve tonunda çerceve geçiyoruz. Daha sonra yan camlarda da aynı teknikle saydamlık hissi vermeye çalışıyoruzve kenar düzenlemelerini yapıyoruz. (Resim 9)

 

 

ön bölümün boyanmasına geçmeden arabanın kapı kollarını, yan çizgilerini ve silecekleri çiziyoruz  ve  boyuyoruz. Bunlar küçük ve basit ayrıntılardır. Zamanınızı çok almayacaktır.
Arabamızın çiziminde sizi en çok yoracak kısım arabanın ön kısmı ve bu bölümde ayrıntılar çok önemli. İşinizin daha gerçekçi olmasını sağlayacak olan ayrıntılardır. Bu nedenle ön tampon çizimi ve ızgara çevresinin kenarlarındaki ayrıntılara dikkat ediyoruz. Bu kısmı yaparken üstte bahsettiğim teknikleri kullanmaya devam ediyoruz. önce alan alan seçip boyamak ve daha sonra Dodge aracı ile ışıklandırma yapmaya çalışıyoruz. Beyaz yansımalar ve ışıklandırma yapılacak  bölümlerle metal ve doku  hissi vermeyi sağlayabiliriz. Aynı şeyleri arabanın farlarında da uyguluyoruz. Ayrıntılara  ve cam, metal hissine dikkat ediyoruz. Fırçamızı uygun şekilde uygun rötuşlarla kullanıyoruz. Bu şekilde istediğimiz etkiyi ve izlenimi sağlayabiliriz. (Resim 10)
 

 

 

Düz kırmızıya boyadığımız sinyal lambasını da şu şekilde yapıyoruz. önce koyu alanları boyadıktan sonra fırçamızı  shape modundan çıkartıyoruz ve hardness değerini düşürüyoruz. önce fırçamızı sinyal lamamızın orta kısmına uygun boyuta getirerek kırmızıya dönük bir turuncuyla tek tık yapıyoruz sonra fırçamızın boyutunu daha da düşürerek  sarı renkle aynı işlemi yaparak yanan bir sinyal lambası izlenimi vermeye çalışıyoruz ve sonuç (Resim 11) deki gibi.

 

 

Şimdi sıra havalandırma ızgarası kısmında. Bunun içinde internetten o bölümdekine benzer bir  pattern araştırması yapıyorum. O bölüme uygun olacağını düşündüğüm Spiderman Pattern” i indiriyorum. Sizde arama motorunuzdan bu pattern ismini araştırdığınızda karşınıza çıkacaktır. Elimizdeki patterni C:/Adobe/Photoshop/Presets/Patterns klasörüne kopyalıyorsunuz. Yalnız patternin aktif olması için photoshop programını tekrar kapatıp açmanız gerekmektedir. Bu işlemi yaptıktan sonra ilk olarak ızgara bölmesini seçili hala getiriyorum ve yeni bir layer açıyorum. İşlemleri bu layerda yapacağım. Bunun için de seçili alanı siyaha boyuyorum.
(Resim 12 – Resim 13)
Layerımıza çift tıklayıp Layer Style kısmını açıyoruz. Menülerden önce Gradient Overlay bölümüne geliyoruz ve Resim 12″ deki ayarları giriyoruz. Yani Blend Mode: Overlay yapıyoruz, Style: Radial seçiyoruz ve Angle: 159 yazıyoruz. Gradient kısmında ise  sol kısım beyaz sağ kısım siyah seçiyorsunuz.
 

 

Gradient ayarlarını tamamladıktan sonra Pattern Overlay bölümüne gelip, Pattern bölmesinden yüklediğimiz Spiderman patternini  seçiyoruz ve Resim 13″ deki ayarları giriyoruz. Blend Mode: Normal, Scale: 31% yazıyoruz. Ok”e tıkladıktan sonra ızgaramıza oraya uygun dokuyu vermiş oluyoruz (Resim 14)
 

 

 

Arabamızın ön ve yan  kısmına iki ayrı logo yerleştireceğiz. Bunun için ön kısmındaki devrim yazısının fotoğrafından yararlanarak harfleri çiziyorum. çalışmamıza uygun boyutta küçülttükten sonra Layer Style kısmından şu ayarları giriyoruz:  Drop Shadow kısmında Distance: 0 Spread: 26 Size: 1, Blend Mode: Multiply, Opacity: 75 , Gradient Overlay kısmında da şu ayarları giriyorsunuz: Blend Mode: Normal, Opacity: 80 Style: Linear, Angle: 81 ve Scale:150 % . (Resim 15) Daha sonra ön kısmına uygun olarak logoyu döndürdükten sonra  yerleştiriyorsunuz  Arabanın önünde çok küçük boyutta olacaktır.
Şimdi sıra ikinci logoda. Fotoğrafından yararlanıp onu da tekrar çiziyoruz. Daha sonra Layer Style kısmından şu ayarları giriyoruz: Drop Shadow kısmında Blend Mode: Multiply, Opacity: 75 Distance:0 Spread:0 Size:3, Angle:120, Bevel and Emboss kısmında Depth: 1 Size: 0 diğer ayarlar aynı şekilde kalıyor. Gradient Overlay kısmında da Blend Mode: Normal, Opacity: 37, Style: Linear, Angle: 88, scale: 100 ayarlarını yapıyoruz. Sonra bulunduğu layerın opacity değerini  72  yapıyoruz ve hafiften alt zeminle kaynaştırıyoruz. İkinci logomuzu da  arabanın yan çizgisinin üst kısmında uygun bir yere yerleştiriyoruz
(Resim 16)
 

 

 

Plaka için çizilen kare alana uygun boyutta büyük harflerle Eskişehir yazıyoruz ve üzerine arabanın yan kısmına koyduğumuz logonun siyah halini yerleştiriyoruz. Plakanın rengini mavimsi bir tonda boyuyoruz ve yazılarımızı kareye uygun yerleştiriyoruz (Resim 17)
 
Plakayı da tamamladıktan sonra sıra tekerleklere geldi. öncelikle ön tekerleği yapıyorum. önce herhangi bir etki vermeden düz boyuyorum. Daha sonra jant kısmında metal etkisini yakalamak için beyazlıklar ve parlaklıklar veriyorum. Tekniğimiz gene aynı seçmek, boyamak ve gerekli yerlerde Dodge aracını kullanmak. Jantı tamamladıktan sonra lastik bölümündeki doku etkisini sağlamaya çalışıyorum. Gri tonlarda renkler giriyorum ve ışık gölgeye dikkat ediyorum. Işık gölge tekerleğimizi daha iyi gösterecektir. Bu şekilde ön tekerleği tamamladıktan sonra arka tekerleği aynı tekerleği kopyalayıp transform seçeneklerini kullanarak o  kısma uygun  yerleştirebileceğiniz gibi ayrı olarakta boyuyabilirsiniz. (Resim 18)
 

 

 

Arkaplan için yeni bir layer açıyorum. Layer sıralamamıza dikkat ederek alt kısma yerleştiriyorum ve tümüyle siyah yapıyorum. Arabamız açık renkli olduğundan siyah bir zeminde öne çıkacaktır (Resim 19)
çalışma  bu kısımda sonlandırmıyorum. Işık ayarlarıyla biraz oynuyor ve boyutunu biraz daha büyütüyorum.Daha sonra son bir rötuş daha atıp, arabanın zeminine yansıma yapacağım. Bunun içinde önce arabamızın tüm parçaları olan layerleri seçiyoruz( ctrl tuşuna basılı tutup tek tek layerleri seçin) ve Ctrl + E tıklayıp layerlarımızı birleştiriyoruz. Ayrı isimlendirerek psd dosyasını kaydedin. Layerlarımızı birleştirdikten, layerın üzerine gelip sağ tuş Duplicate Layer tıklayıp arabamızın bir kopyasını oluşturuyoruz. Daha sonra bu layerdaki arabamızı seçili hale getirip Ctrl + T ve sağ tuş tıklayıp Flip Verticali seçin. Bu şeklide arabamız ters dönmüş oldu (Resim 20).(Resim 21)

 

 

Yalnız şöyle bir sorunumuz var arabanın perspektifinden dolayı yansıma olarak kullanacağımız arabayla yönleri uygun olmadı. Bunu düzeltmek için de ters çevirdiğimiz arabamızı Ctrl + T tıkladıktan sonra sağ tuş  Warp seçiyoruz ve Resim 21″ deki gibi çizgileri oynatıyoruz. Daha sonra bulunduğu layerı seçip, layer bölmesinin alt kısmındaki mask simgesine tıklıyoruz (Resim 22) ve siyah renkle alt kısımları boyuyoruz. Tabi ki fırçamızın hardness değerini düşürüp, fırça boyutunu büyültüp, Shape Dynamics modundan çıkartarak boyuyoruz. Layerımızın opacity değerini 40 yapıyoruz. Resim 23″deki gibi bir etki elde etmeye çalışıyoruz.
(Resim 23)
 

 

 

Son bir layer açıyorum ve fırçamı ilk yaptığım ayarlara getiriyorum. Yansıma etkisini biraz daha sağlamlaştırmak için beyaz renkle  yansımanın üst kısımlarına ince çizgiler atıyorum. Siz yansıma için farklı teknikler kullanabilir ve geliştirebilirsin tabi ki. Bu işlem bittikten sonra son bir kez kontrol ediyorum. Ufak tefek düzeltmelerle çalışmamızı sonlandırıyorum. Bir hatamız varsa affola! Umarım güzel bir  “Devrim” çizebilmişizdir.

Devrim” in son hali; (Resim 24)
 

Bu sıralar popüler bir sloganla “Yetenek Sizsiniz” arkadaşlar. Yeteneğiniz bir artıdır ve bunun iyi şekilde kullanmaya çalışın. Bu tarz çizimlerin başlangıcında zorlanabilirsiniz ama mümkün olduğunca çizim dersleri ve teknik bilgileri araştırın. Yeteneğiniz yanı sıra sizin için önemli olacak şey photoshop bilginizdir.

Bu ikisini bir arada kullanarak güzel işler çıkartabilirsiniz ve zamanla kendi tarzınızı da oluşturacaksınızdır.

Umarım bu yazımla da size katkıda bulunabilmişimdir.  Hem bu vesileyle bende güzel bir çalışma ve masaüstü resmine sahip oldum.

Yazıyla ilgili yorumlarınızı varsa ders istek ya da önerilerinizi mail olarak bana gönderebilirsiniz.

Herkese iyi çalışmalar diliyorum.

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here