Ana sayfa Makale Devlere Kafa Tutan Çinli: Xiaomi

Devlere Kafa Tutan Çinli: Xiaomi

Bu sayıda Dünya üzerindeki dördüncü büyük akıllı telefon üreticisi konumunda bulunan Çin merkezli teknoloji devi Xiaomi’yi mercek altına aldık.

1214
1

2017 yılında 15,6 milyar dolar satış rakamına ulaşarak büyük başarıya imza atan Xiaomi, 13’den fazla alandaki ürün gamıyla teknoloji dünyasının önemli markalarından biri konumunda.

Xiaomi, teknoloji alanında kullanıcısına çok geniş bir ürün gamı sunarken, akıllı telefon, tablet, bilgisayar, televizyon ve medya aygıtları, akıllı bileklikler, powerbank, Wi-Fi, ses cihazı, kamera, drone, hava ve su temizleyici, akıllı ev sistemleri, kişisel ulaşım ve bilgisayar bileşenleri aksesuarları alanlarında geliştirdiği ürünlerle hem teknolojinin nabzını tutuyor, hem de kullanıcısını uygun fiyat ve yüksek kalite prensibiyle teknolojisi ile buluşturuyor.

Son dönemde kendini iyice kanıtlayan ve Türkiye pazarına giriş yapmaya hazırlanan Xiaomi’nin ürünlerini Newtech okuyucuları için inceledik.

Akıllı telefon

Akıllı telefon alanında Redmi Note 5A, Mi Max 2 , Redmi Note 3 , Redmi Note 2, Redmi 3 , Redmi 2 , Redmi 1S , Mi Note , Mi 4c , Mi 4 , Mi 3 modelleriyle büyük rakiplerine kafa tutan Xiaomi, IDC’nin raporuna göre, 2017 yılında dünya çapında 21.2 milyon adet satış yaparak satışlarını bir önceki yıla göre % 59 artırdı. Bu başarı sayesinde en büyük dördüncü akıllı telefon üreticisi konumuna yükselen Xiaomi, rakiplerine nazaran benzer teknolojileri daha uygun fiyata sunarak avantajlı bir konum elde ediyor. Android işlemciye sahip telefonlarında Samsung OLED ekran kullanan Xiaomi, akıllı telefonlarında hızlı yazılım güncellemelerine izin veren Project Treble desteğini sunuyor. Fiyatları 650 TL ile 3,200 TL arasına değişen Xiaomi akıllı telefonlarının sunduğu teknolojilerle ücretlerinin uygunluğu göze çarpıyor.

Yakın vadede Mi 7 Lite, Mi S1, Mi S2, Mi S3, Redmi S1 ve Redmi S3 gibi modelleri piyasaya sürmeye hazırlanan Xiaomi de özellikle Mi 7 Lite premium model olarak dikkat çekiyor. Çin merkezli şirketin uzun vadede ise Redmi Note 6, Redmi Note 6A, Redmi Note 6A Prime, Redmi Note 6 Prime, Redmi A1, Redmi A2, Redmi 6 Plus ve Redmi 6A Plus gibi birçok modeli piyasaya sürmesi bekleniyor.

 

Geçtiğimiz dönemde, Blackshark firmasıyla bir oyun telefonu da çıkartan Çin Menşeli Xiaomi, önümüzdeki dönemde ise Pocophone modelleriyle karşımıza çıkacak.

Tablet

Son dönemde sıklıkla yanımızda taşımaya başladığımız, çalışanların ya da çocukların sıklıkla kullandığı ürünlerin başında gelen tabletlerde de Xiaomi, 2 ürünüyle piyasada yerini alıyor.

Geçtiğimiz yıl tablet üretiminde çeşitli geliştirmeler yaparak piyasaya Mi Pad 2’yi geliştirerek güçlü bir şekilde giren şirket, performans olarak rakiplerinden geri kalmayan ve aynı zamanda uygun fiyatıyla dikkatleri üzerine çeken Mi Pad 3 ile söz sahibi oldu.

7,9 inç ve 2048 x 1536 çözünürlüklü ekranıyla kullanıcılara yüksek çözünürlüklü bir kullanım sunan Mi Pad 3, 6 çekirdekli MediaTek MT8176 64-bit (2 x 2.1GHz + 4 x 1.7GHz) işlemcisiyle güçlü bir performans sunuyor. Android Nougat işletim sistemiyle kullanıcılarına Google’ın çok sayıda uygulamasını sunan Xiaomi, oyun performansı açısından da oldukça gelişmiş deneyimleri yaklaşık 1.000 TL gibi bir fiyata sunuyor.

Önümüzdeki dönemde kısa vadede iPad modellerinden ilham alınarak tasarlanan Mi Pad 4 modeliyle kullanıcılarına yeni bir modeli de sunmaya başladı. Önceki modellerinde Nvidia Tegra K1, Intel Atom X5 ve Mediatek MT8176 gibi işlemciler kullanan Xiaomi’nin yeni modelinde 4 çekirdekli Snapdragon işlemcisini kullanıyor.

Bilgisayar

Xiaomi Mi air adıyla bilgisayar piyasasına güçlü bir giriş yapan şirket, Apple’ın Macbook air modeline 900 dolarlık fiyatıyla en büyük rakip olarak görülüyor. Fiyat performans canavarı olarak adlandırılan model, 13.3″ ekran boyutu ve 8. nesil, dört çekirdekli i5 ve i7 işlemcilere sahip.

NVIDIA GeForce MX150-2GB ekran kartıyla oyuncular için de sağlam bir performans vaad eden model, yaklaşık 10 saate kadar kullanım sunan bataryası ile performans canavarı adını sonuna kadar hak ediyor.

Televizyon ve Medya Aygıtları

Mi TV 3 60″ , Mi TV 2 60″ , Mi TV 2 55″ , Mi TV 2 49″ , Mi Box 3 Enhanced Edition , Mi Box 3, Mi Box Pro, Mi Box Mini, Mi TV Bar, Mi Bluetooth Oyun Kolu, Mi Bluetooth Uzaktan Kumanda, Mi VR Gözlük, Mi VR  Gözlük Hızlı Başlangıç modelleriyle televizyon ve medya aygıtları alanında piyasaya birçok ürün süren Xiaomi geçtiğimiz aylarda ürün gamına Mi TV 4C, Mi TV 4X ve Mi TV 4S modellerinin 4 farklı televizyonunu ekledi. 32 inç ile 55 inç arasında değişen boyutlardaki televizyon modelleri 750 TL’den 2.500 TL’ye kadar değişen fiyatlarla kullanıcısıyla buluştu.

1366 × 768 piksel WXGA çözünürlüklü panele sahip olan Mi TV 4C, 178 derecelik bir görüş açısı, 6,5ms’lik yanıt süresi ve 60Hz’lik bir yenileme hızına sahip. 1GB RAM ve 4GB dahili depolama kapasitesine sahip model, 750 TL satış fiyatıyla sunuluyor.

Mevcut Mi TV 4S serisine 43 inç ve 55 inç boyutlarında iki yeni model ekleyen Xiaomi, her iki modelini de 4K ekran desteğiyle piyasaya sundu. 43 inçlik modelin 8ms tepkime süresi, 60Hz yenileme hızı ve 178 derecelik görüntüleme açısı ile standart düz ekranla kullanıcısına sunulurken 55 inçlik kavisli modeli 2 GB RAM ve 8GB dahili depolama alanı sunuyor. 43 inçlik modelin fiyatı yaklaşık 1400 TL olurken, kavisli olan 55 inçlik modelin fiyatı ise yaklaşık 2.500 TL.

Akıllı saat ve bileklikler

Amazfit Bip Smartwatch Youth Sürümü, WeLoop Hey 3S GPS Akıllı Saat, WeLoop Hey 3S GPS Akıllı Saat Intro, Amazfit Akıllı Saat, Amazfit, Mi Band 2, Mi Band 3, Mi Band Pulse, Mi Band, Smart Dog Button Tag ürünleriyle fitnes takip cihazları alanında büyük bir paya sahip olan Xiaomi, özellikle Mi Band 3 ürünüyle büyük bir başarıya imza attı.

Kalp hızı dinleme, hatırlatma, kondisyon izleme gibi çeşitli özelliklere sahip olan bir akıllı bileklik Mi Band 3, portatif yapısı ve hafif gövdesi ile kullanım kolaylığı sunuyor. 8.5 Gram ağırlığındaki Mi Band 3, 0.78 inç büyüklüğünde 128 x 80 piksel çözünürlüğünde OLED ekrana sahip.

Powerbank

Özellikle uzun yolculuklarda yanınızda bulunmasını istediğimiz Powerbank üretiminde de önemli üreticilerden biri konumunda bulunan Xiaomi, hem kaliteli hem de uygun fiyata sunduğu powerbank’lerle kullanıcıların beğenisini kazandı.

Geçtiğimiz aylarda piyasa sürülen son ürünü hızlı şarj desteği sunan Xiaomi Mi 2i 10000 mAh batarya, bir önceki modele göre çok daha küçük boyutlar içine çekilmiş bir powerbank olarak dikkat çekiyor. Serinin önceki ürünlerinden farklı olarak çift şarj port desteği ile birlikte çıkan Xiaomi Mi 2i, 10000 mAh’lik bataryasıyla, telefonlarımızı defalarca şarj etmemize olanak tanıyor. Geçtiğimiz dönemde sık sık duyduğumuz bataryaların boyutlarının büyümesi ile patlama haberlerine karşılık ise Xiaomi, Mi 2i Powerbank’e dokuz katmanlı bir koruma teknolojisi ekleyerek güvenliği de ön plana koyduğunu gösterdi.

Akıllı Hava Temizleyici

Ürün çeşitliliği en geniş markalardan biri olarak göze çarpan Xiaomi’nin bir diğer ürünü de hava temizleyici ürünü olan Xiaomi Mi Air Purifier 2 Akıllı Hava Temizleyici.

Bulunulan ortamdaki pis havayı hızlıca temizleyerek temiz havaya çeviren akıllı hava temizleme cihazı olan Xiaomi Mi Air Purifier 2 Akıllı Hava Temizleyici, normal boyutta bir odayı yaklaşık 10 dakika içerisinde temizleyebiliyor.

Yaşadığınız evin havasını sürekli temiz tutmanızı sağlayan Xiaomi Mi Air Purifier 2 Akıllı Hava Temizleyici, benzer ürünlere göre de çok daha az güç tüketiyor.

60 metre kareye kadar tüm kapalı ortamların havasını temizleyebilen Xiaomi Mi 2 Hava Temizleyici, nesnelerin interneti (IoT) sistemiyle birlikte çalışıyor ve turbo, otomatik ve gece modu olmak üzere üç farklı kademede çalışıyor. Akıllı telefonunuza indireceğiniz Mi Home uygulaması yardımıyla çalışma süresi ve mod ayarlarını değiştirmenizi sağlayan Mi Air Purifier 2, bu ayarlarla evinizin içini sürekli temiz tutmanızı sağlıyor.

Akıllı elbise kurutucu

Xiaomi, akıllı telefon, tablet ya da powerbank üretiminin yanı sıra inovatif ürünlerle de tüketicinin isteklerini karşılıyor.

Son dönemde ev ürünlerine yönelik çeşitli çalışmalar yapan şirket, akıllı teknolojilerine akıllı elbise kurutucuyu da ekledi.

Mr. Bond M1 adı verilen ve pratik kullanımıyla özellikle ev hanımlarının ve bekar erkeklerin hayatlarını kolaylaştıracak olan akıllı elbise kurutucu, güçlü taşıma kapasitesiyle tavana asılabilirken, katlandığında 1000 x 316 x 73 ebatlarına, tamamıyla açıldığında ise 1690 x 496 x 156 mm boyutlarına ulaşıyor. M1 ve M1 Pro olmak üzere iki farklı modeli olan kurutucu, Pro versiyonuyla sıcak hava üfleyebiliyor ve elektrikli ısıtma sistemi ile daha hızlı kurutma işlemi yapabiliyor.

Sahip olduğu rafları ile beraber duvara monte edilebilen cihaz aynı zamanda bir asansör sistemine sahip. M1 Pro modelinde 940 mm’ye kadar elle uzatılabilen, duvardaki bir düğme ile asansörü aktif hale getirilebilen mesafesi 1200 mm’ye kadar artırılabilen akıllı kurutucu 30 kilograma kadar elbise taşıyabiliyor.

Akıllı hava temizleyici gibi Mi Home adı verilen uygulamayla kontrol edilebilen cihazın 14 Ağustos’ta piyasaya çıkması beklenirken cihazın normal versiyonu 139 dolardan, Pro versiyonu ise 196 dolardan satışa sunulacak.

Lei Jun – Çin’in Steve Jobs’u

Lei Jun, muhtemelen çok sık duymadığınız bir isim. Ama aslında bugün dünyanın en tanınmış teknoloji girişimcilerinden. Jun, Dünya’daki dördüncü en büyük akıllı telefon üreticisi olan Xiaomi Inc.’in kurucusu. Net serveti $19.7 milyardır. Jun’un şirkette, sadece CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı olmanın ötesinde bir yeri var.

“Çin’in Steve Jobs”u olarak biliniyor. Bugün, şirketin değeri 45 Milyar dolardır. On yıllık şirket, Lin Bin ve Lei Jun’un liderliği sayesinde yüksek kalitedeki yüksek güçlü akıllı telefonları ile dünya çapında en güvenilir marka olma yolunda ilerliyor.

Eğitim

Lei Jun, 16 Aralık 1969’da Çin’in Hubei şehrinde doğdu. Parlak geleceği genellikle çocukluk günlerinde çok sayıda mücadeleyle başlayan insanlardan biri. Okula gitmeden önce Jun, günlerini Orta Çin’in Wuhan şehrinde, oldukça kötü bir sanayi bölgesine yakın bir yerde geçirdi. Wuhan Üniversitesi’nde Bilgisayar Bilimi bölümünde okudu. 1991 yılında mezun oldu.

İlginç bir şekilde, Lei Jun zamanının bir bölümünü, bir gün onun gibi olacağını umarak, Apple’ın kurucusu olan Steve Jobs hakkında kitaplar okuyarak geçirdi. Jun, okul günlerinde, dünya çapında bir iş kurmak için gereken bilgi ve anlayışı kazanmak amacıyla üniversite eğitimine ihtiyaç duyduğuna kendini inandırdı. Wuhan Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra, Lei Jun’un tek bir hedefi vardı: Okulda öğrendiklerini mükemmel bir şekilde tamamlayan bir iş bakmak.

Kariyeri

Lei ilk önce, Çin’in en büyük yazılım şirketlerinden biri olan Kingsoft’ta çalıştı. Kingsoft’ta yedi yıl çalıştıktan sonra, şirketin Başkanı ve CEO’su oldu. Kingsoft CEO’su ve Başkanı olarak kariyerine devam ederken, 2000 yılında bir online kitapçı açtı. Mağazanın büyümesi muazzamdı. Aslında 2004’te, web’deki pek çok kişi için iyi sayılabilecek bir hayran kitlesi edindi. 2004 yılında Amazon, kitapçı ile ilgilendi ve 75 milyon dolar vererek Joyo.com’u satın aldı.

Jun sadece bir çalışan ve CEO değildi. O aynı zamanda bir yatırımcıydı. Vancl.com, YY ve UCWeb de dahil olmak üzere bir dizi başarılı girişime yatırım yaptı. Ayrıca, portföyündeki şirketleri için 70’in üzerinde girişimi fonladı.

2007’de ise Lei Jun, Kingsoft Inc.’in Başkanlığı ve CEO’luğundan istifa etti. Sağlık sorunları nedeniyle Başkan Yardımcısı rolünü üstlendi. Böylece, şirketin günlük işleyişinin sorumluluklarını almayı bıraktı. İki yıl sonra, 2007 yılında Jun, Çin merkezli, şimdi dördüncü en büyük akıllı telefon şirketi olan Xiaomi Inc’i kurdu.

Tanınma ve ödüller

Lei Jun, bugün dünyanın en iyi iş adamlarından biridir. Aslında, birden fazla şirketin büyümesine yardımcı oldu. O kadar ki, çabalarının tanınmadan geçilmesi kolay değildir. 1999, 2000 ve 2002’de Zirvedeki 10 BT figürleri arasında yer aldı. 2005 yılında Oyunun İlk 10 Figürü olarak bir ödül aldı. Çin Merkez Televizyonu, onu 2012’nin En İyi 10 İş Liderinden biri olarak seçti. Fortune, Asya’daki en güçlü işadamı olarak adlandırdı. 2014’te Forbes tarafından Yılın İşadamı seçildi.

Xiaomi: Nereden nereye

Xiaomi, 2014 yılında elektronik ve mobil dünyada fırtına gibi esti. Amiral gemisi cihazı Mi4, en çok satan telefonlardan biri oldu ve orta seviye cep telefonları ve pazar tabanının yolunu açtı.

Şirket, 2010 yılında sekiz ortak tarafından kuruldu ve Temasek Holdings adlı  Singapur merkezli bir yatırım grubu ve Qiming Venture Partners ile birlikte IDG Capital denen Çinli girişim kapitalistleri tarafından finanse edildi. Mobil işlemci şirketi Qualcomm tarafından onaylanan ilk şirketlerden biri idi. Xiaomi, bugün bile cihazlarında onların işlemcilerini kullanmaya devam ediyor.

Xiaomi’nin çıkardığı ilk cihazlardan biri Mi2 idi. Bu, devrim niteliğindeki ve ünlü Qualcomm Snapdragon çipini öne çıkaran ilk cihazdı. Cihaz, çıktığında ilk 11 ayda 10 milyona yakın sattı ve böylece Xiaomi’nin Avustralya, ABD, Avrupa ve Yeni Zelanda gibi pazarlarda bir yer edinmesini sağladı.

2014 yılında, Hong Kong merkezli bir yatırım grubu olan All-Stars Investment Limited’in yardımıyla 1 milyar dolarlık öz kaynak fonlamasına yaklaşmayı başardılar. Bu onlara 45 milyar dolara yakın bir değer kazandırdı ve bu da onları dünyanın en değerli şirketlerinden biri haline getirdi.

Büyük Başarı

Mi2’nin başarısını takiben Xiaomi, ilk üssü Singapur olmak üzere uluslararası operasyonlara başladı. Ülkedeki ilk ofislerini kurmaya ve Mi3 ve Redmi cihazlarını sunmaya devam etti. Xiaomi Mi3, satışa sunulduklarından sonra iki dakika içinde satılmaya başlandı ve böylece ismi dünya çapında popüler hale geldi.

Cihazın başarısının ardından, Hindistan, Malezya ve Filipinler gibi ülkelerdeki piyasalara ortaklıklarla girmeye başladılar. Hindistan’da, popüler online alışveriş devi Flipkart ile telefonlarının satışı için bir anlaşma yaptılar.

Başarı stratejisi

Xiaomi’nin büyük başarısının arkasındaki sebepler, Samsung ve Apple gibi devlerden farklı olarak pazarlama ve strateji oluşturma konusundaki farklı yaklaşımlarından kaynaklanıyor. Ürünlerini neredeyse piyasa yapıcılığı maliyetinde satabilmekte ve kısa kar marjını telafi etmekte, ürünün 18 aya yakın pazarda kalmasını sağlamaktadırlar.

Xiaomi ayrıca tüketici geri bildirimlerini, ürünlerin her zaman tatmin edici olduğundan emin olmaya odaklandığı ana alanlardan biri olarak görüyor. Ayrıca, dünya çapında herhangi bir fiziksel mağazaya sahip değiller ve ürünlerini özel bir online mağazadan satmayı tercih ediyorlar. Bu, kalitelerinin yarattığı neredeyse özgür bir pazarlama stratejisi ile birlikte, uluslararası başarılarının da önemli bir sebebidir.


Bu yazı, Newtech dergisinin Ağustos sayısından alınmıştır.

1 YORUM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here