Cyberpunk 2077’nin tam geliştirilmesinin 2016 yılına kadar başlamadığı bildirildi

Cyberpunk 2077‘nin piyasaya sürülmesiyle neyin yanlış gittiğini inceleyen yeni bir rapor, önemli bir sorun olarak CD Projekt Red‘deki yönetimden aşırı özgüveni işaret etti. 2012’de açıklanan oyunun “tam geliştirilmesinin” 2016’ya kadar başlamadığı ortaya çıktı.

Bloomberg’den Jason Schreier, 20’den fazla mevcut ve eski CD Projekt ekibi üyesiyle röportaj yaptı ve oyunun geliştirilmesinin gerçekçi olmayan çıkış tarihleri ve teknik sorunlardan etkilendiğini gördü. Şirket 2016’da oyunda “sıfırlama düğmesine bastı“, ancak rapora göre 2018’de E3’te gösterilen Cyberpunk 2077’nin demosu “neredeyse tamamen sahte” idi. Geliştirme aynı zamanda COVID-19 salgınından da oldukça fazla etkilendi. Programcıların PC sürümü ve konsol sürümünün test edicileri birbirinden ayrı çalışıyordu.

10 Aralık lansmanına kadar geçen aylarda, Projekt Red personelinin lansman tarihlerini karşılamak için uzun, çetin saatler çalıştığına dair raporlar çıktı. Cyberpunk 2077‘nin piyasaya sürülmesinden hemen sonra, konsol oyuncuları yaygın hatalar, kare hızı sorunları ve diğer sorunlarla karşılaştı. Sony, piyasaya çıktıktan bir hafta sonra Cyberpunk’ı PlayStation Store’dan çekmiş ve para iadesi teklif etmişti. Bir yatırımcı, başarısız lansman nedeniyle CD Projekt Red’e dava açtı ve bu haftanın başlarında, oyunun PC versiyonu çıkış fiyatının neredeyse yarısına kadar satın alınabiliyordu.

Projekt Red’in kurucu ortağı Marcin Iwinski, dağınık sürüm için bir özür mektubu yayınladı ve Cyberpunk 2077’nin PC versiyonu için genel olarak olumlu karşılanmasına rağmen, oyunun konsol versiyonunun “karşılamasını istediğimiz kalite standardını karşılamadığını söyledi. ” Şirket, oyunun ilk büyük güncellemesini önümüzdeki hafta içinde yayınlamayı planlıyor.

Bloomberg’e göre, CD Projekt Red, Cyberpunk 2012’de duyurulduğunda hala The Witcher 3‘e odaklanmış durumdaydı. Görünüşe göre şirket yöneticileri, Cyberpunk’u geliştirmede bu oyunda elde ettiği başarıyı tekrarlayabileceklerine inanıyorlardı. Schreier, Bloomberg hikayesinin son düzenlemesini yapmayan bir ayrıntıda, oyunun ilk duyurulduğundan beri önemli ölçüde değiştiğini tweetledi; 2016 yılına kadar üçüncü şahıs oyunu olması planlanıyordu.

Exit mobile version