Seat, firmanın 2025’te piyasaya çıkacak giriş seviyesi elektrikli crossover’ını önizleyen, yarıştan ilham alan cesur bir makine olan Cupra UrbanRebel Concept aracını tanıttı.
Yeni otomobil ilk kez Münih otomobil fuarında halka açık olarak ortaya çıktı. Volkswagen Grubu’nun bir dizi küçük otomobili destekleyecek çok önemli yeni MEB Giriş platformu için oluşturulan bir modele ilk bakışı oldu. Gösteride bunun yanında ID Life konsepti de yer aldı.
Motor Sporları Konspetinde
Cupra patronu Wayne Griffiths, aracın “şirketin kentsel elektrikli otomobilinin radikal bir yorumu” olduğunu söyledi. Firma, “yarışın Cupra’nın DNA’sının merkezinde olduğunu” vurgulamak için onu özellikle bir motor sporları konsepti olarak sergilemeyi seçti. Griffiths, aracın “geleceğin sokak otomobilinin tasarım dili hakkında bir fikir verdiğini ve yaratılmasına ilham vereceğini” sözlerine ekledi.
17 bin Pound Fiyatı Olacak
Cupra UrbanRebel Concept üretim sürümü, uzun zamandır beklenen Volkswagen ID 2’ye, Skoda ve Audi modellerine dahil olacak. Firma, özellikle bu arabaların en temel versiyonlarının 17 bin pounddan fiyatlandırılmasını hedefliyor. VW Group‘un İspanya’daki Martorell fabrikasında MEB Entry modellerini üretme hedefi göz önüne alındığında, bağımsız bir Seat markası olan Cupra’nın yeni platforma dayalı bir otomobilin önizlemesini yapmak için seçilen firma olması önemlidir. VW Grubu şu anda projeye destek sağlamak için İspanyol hükümetiyle görüşüyor.
Griffiths, kentsel elektrikli otomobil, yalnızca şirketimiz için değil, aynı zamanda Volkswagen Grubu için de önemli bir stratejik projedir, çünkü amacımız Martorell’de farklı grup markaları için yılda 500.000’den fazla kentsel elektrikli otomobil üretmektir.”
Cupra tasarım patronu Jorge Diez, dış tasarımın firmanın tasarım diline “oyunlaştırma görünümü” enjekte etmeyi amaçladığını söyledi. Cupra’nın ‘köpekbalığı burnu’ cephesi, negatif bir yüzeyden meydan geldi. Ayrıca yeni üçgen farlar araca dahil oldu. Pencere tasarımı, Tavascan’ınkine benzer bir şekilde bir kaskın görsel etkisini uyandırmayı amaçlıyor.
Konsept, otomobil boyunca uzanan keskin tasarım çizgileriyle üç kapılı bir kaportaya sahip. Arka kısımda, konseptin motor sporları bağlantılarını yansıtmak için geniş bir arka kanat mevcut. Ayrıca yalnızca Cupra logosu tarafından kırılan tam boy bir arka ışık çubuğuna sarılır. Son olarak ayırt edici bir arka difüzör tasarımı da var. UrbanRebel 4080 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe ve 1444 mm yüksekliğe sahip. Boyut olarak benzinli Seat Arona crossover’a benzerlik gösteriyor.
3,2 Saniyede 100 km/s Hıza Ulaştı
Aracın pistlerdeki ilk deneme sürüşünü CUPRA Ar-Ge Başkan Yardımcısı Dr. Werner Tietz gerçekleştirdi. Testlerde otomobil hatta, 3,2 saniye gibi bir sürede 100 km/s hıza ulaştı. Araç bu performansa iki adet motoruyla ulaşıyor. Dr. Tietz araçla ilgili olarak, “CUPRA UrbanRebel, markanın cesur iddiasını ortaya koyuyor. Araç, 250 kW’lık sabit güç çıkışına sahip. Ayrıca maksimum düzeye erişmek istenirse 320 kW güce kadar çıkıyor. Kullanması gerçekten keyifli. CUPRA’nın şasi ve direksiyon tertibatı, son derece hassas bir kullanım sunuyor. Seri üretime de ilham veriyor” dedi.