CRM programı nedir, iş dünyasında neden bu kadar önemlidir? Bu sorulara cevap mı arıyorsunuz? Doğru yere geldiniz.
Bu yazının sonunda CRM hakkında cevabını merak ettiğiniz ne kadar soru varsa hepsine yanıt bulacaksınız. Gelin, CRM’nin açılımı da dahil olmak üzere bu terimi yakından inceleyelim.
CRM Programı Nedir? Açılımı Ne Anlama Gelir?
CRM, açılımı customer relationship management ya da Türkçesi ile müşteri ilişkileri yönetimi olan bir kısaltmadır. CRM programı ise müşteri ilişkilerini yönetmeye yardımcı olan programdır.
İşletme sahiplerinin müşteriler ile her an iletişim hâlinde olmasını ve bunu düzenli olarak yapmasını hedefleyen bu yazılımların temelinde müşteri ilişkilerini geliştirme amacı yatar.
CRM yazılımları, müşteri verilerini verimli bir şekilde takip edebilmek için kullanılan elektronik tablo, veri tabanı ve çeşitli uygulamaların yerini alarak verimliliği arttırmayı ve zamanı daha iyi yönetmeyi sağlar. Başka bir deyişle sayısız yazılım kullanmak yerine gerçekleştirmeniz gereken işlemleri, takip etmeniz gereken verileri tek bir yerden kontrol etmenize olanak tanır.
Bu yazılımlar, potansiyel müşterilerden ya da mevcut müşterilerden gelen bütün verileri tek bir yerde toplar. Her potansiyel müşterinin işletmenin web sitesi ve kendisi ile etkileşimini (form doldurma, e-posta vb.) bir araya getirip birleştirir.
İşletmenin bünyesindeki çalışanlar böylece bir satış gerçekleştirmek ya da yeni ve müşterilere hitap eden bir hizmet geliştirmek istediğinde gerekli ayrıntılara kısa sürede ve kolay bir şekilde ulaşabilir.
CRM yazılımı sadece müşterilerden değil, iş ortaklarından da gerekli verileri depolamak ve yönetmek için kullanılır. Satışların arttırılmasını sağlamak için insanlarla daha iyi bir biçimde iletişim kurulması ve onlar için gerekli hizmetler sunulması gerekir. Bunu yapmak için işletmenin gelirinin artmasında rol oynayan herkes dikkate alınır.
CRM Programı Neden ve Ne Zaman Kullanılmalı?
100’den az müşteriniz olduğunda bu müşterilerin bilgilerini bir yerde toplamak ve yönetmek elektronik tablo sayesinde kolaydır ama çok sayıda müşteriniz olduğunda müşterilerinizin bilgilerini toplamanız ve topladığınız bilgilere istediğiniz anda ulaşmanız çok da kolay değildir.
Elektronik tablonun size bu noktada pek faydası dokunmayacaktır. CRM yazılımı daha karmaşık ve değişken verileri kontrol etmek gerektiğinde kullanılmalıdır.
Bu yazılımlar, büyük bir ekibiniz ve bütçeniz olmadan satışlarınızı arttırmanızı ve daha iyi pazarlama yapmanızı sağlar.