Sony’nin yeni 5v5 nişancı oyunu Concord, oyun dünyasının en rekabetçi ve yoğun alanlarına katılmaya hazırlanıyor. Ancak oyunun çıkışına sayılı günler kala, geliştiricilerin dengeleme konusunda önemli sorunlarla karşı karşıya olduğu görülüyor.
Karmaşık Karakter Sistemi ve Ağır Kontroller
Oyunun sınırlı bir ön izleme demonstrasyonunu deneyimleyen oyuncular, Concord’un pek çok sorunu olduğunu aktarıyor. Karakterlerin benzersiz hareket ve yetenek setleri, oyuncuların kontrolü konusunda ciddi zorluklar yaratıyor. Her karakterin farklı özellikler sergilemesi, oyuncuların kendilerini her seferinde yeni bir karaktere adapte etmelerini gerektiriyor. Ayrıca kontrollerle ilgili sorunlar da mevcut; oyun hareketleri oldukça “havada kalma” hissi veriyor ve reaksiyon süresi fazla.
Dengesiz Karakter Güçleri
Concord’un karakter dengeleme konusunda da ciddi sorunları bulunuyor. Özellikle roket atar kullanan Roka karakteri, diğer karakterlerden çok daha güçlü görünüyor. Hızlı ateş, yüksek hasar ve kolayca “kilitlenen” nişangahı sayesinde Roka, oyuncular için adeta zorunlu bir seçim haline geliyor. Diğer karakterlerin ise Roka karşısında şansı bulunmuyor.
Harita Tasarımı ve Çapraz Oynatma Sorunları
Concord’un harita tasarımı da oyuncular tarafından eleştiriliyor. Bazı haritalar çok uzun ve geniş, oyuncuların birbirleriyle yeterince karşılaşmasına izin vermiyor. Diğer haritalar ise tam tersi, aşırı küçük ve dar olduklarından uzun ve sıkışık çatışmalara yol açıyor. Ayrıca oyundaki çapraz oynatma desteği de kontrol sistemi kaynaklı sorunlara neden oluyor. Klavye-fare kullanıcıları, kontrolörle oynayanların güçlü nişan yardımcısından avantaj sağlıyor.
Çıkışa Sayılı Günler Kala Ciddi Sorunlar
Concord, 24 Ağustos 2024’te PC ve PS5 için çıkacak. Yani geliştiricilerin, oyunu çıkış tarihine yetiştirirken bu sorunları çözmesi gerekiyor. Ancak kısa süre göz önüne alındığında, bu işin kolay olmayacağı anlaşılıyor. Oyuncular, Concord’un temel mekaniklerindeki sorunların çözülmesi için daha uzun bir geliştirme dönemine ihtiyaç duyduğunu düşünüyor.