Clickbait Ne Demek, Clickbait Örnekleri Neler?

Clickbait ne demek, örnekleri neler, hangi başlıklar clickbait sayılabilir ve clickbait nasıl yapılır? İşte yanıtları!

Clickbait ne demek, clickbait’e nasıl örnekler verilebilir? Bu yazının devamında nelerin clickbait olabileceğini nelerin olamayacağını ayrıntılı bir şekilde öğrenmiş olacaksınız. Buna geçmeden önce elbette ki bir tanımlama yapmak gerekiyor.

Clickbait Ne Demek, Neler Clickbait Sayılır?

Clickbait, tık tuzağı anlamına gelir. İnternet kullanıcıları genellikle abartılı başlıkların kullanıldığı yazıları “clickbait” olarak tanımlasa da aslında her abartılı başlık bir tık tuzağı değildir. Tıklama amacı ile atılan başlıklar genellikle kasıtlı olarak atılmış ve okuyucunun direkt yazıya girmesini sağlayacak başlıklardır.

Clickbait başlığın atılma amacı, arama motorlarını veya sosyal medya platformlarını kullanan okuyucuların yazıya daha çok tıklamasını sağlamaktır. Bu tip başlıklar büyük bir çoğunlukla eksik bilgi ya da heyecanlandırıcı, merak uyandırıcı ifadeler içerir.

Örneğin başlıkta “Gördüklerine inanamadı!” ya da “Şok oldu!” şeklinde bir ifadenin bulunması, yazarın okuyucuda merak uyandırmak istemesinden kaynaklıdır. Bu tür ifadelere özellikle haber sitelerinde rastlamak mümkündür. Bunun başlıca sebebi, sayfa görüntüleme sayısını yüksek tutmaktır.

Çoğu web sitesinin geliri reklamlara dayanır. Çevrim içi reklam sağlayıcıları ise ziyaretçi sayısı ve sayfada kalma süresi gibi faktörlere dikkat ederek web sitesi sahiplerine ödeme yapar. Bir haber sitesi eğer web sitesinde ne kadar çok ziyaretçi karşılar ve bu ziyaretçileri ne kadar çok sayfada tutarsa kazancı da o kadar yüksek olur.

Clickbait Ne Demek - 1

Tık tuzağı sadece yukarıda yer alan ifadelerin kullanılması ile yapılmamaktadır. Bu ifadelerin haricinde dünyanın başka bir noktasında yaşanan olayı okuyucunun yaşadığı ülkede yaşanmış gibi gösteren tuzaklar da kullanılmaktadır.

Her haber başlığı da tık almak amacı ile atılmamaktadır. Normal, kaliteli, haberin/makalenin özünü veren ve kullanıcılara vadettiğinin çok aksini veren İki tür başlık arasındaki en belirgin fark, biri okuru aldatma amacı taşımazken diğerinin taşımasıdır.

Hemen hemen her internet kullanıcısının da fark edilebileceği üzere tık tuzağı sadece başlıklarla da yapılmamaktadır. Bunun yanı sıra haberde kullanılan fotoğraflar da tık tuzağı örneğine girebilmektedir.

Okurları toplamak amacı ile hazırlanan yazılar büyük bir çoğunlukla okuyucu oyalama amacı da taşır. Örneğin haber siteleri genellikle haberleri foto galeri şeklinde sunar ve okuyucunun merak ettiği bilgiyi galerinin en sonuna saklar. Bunun sebebi de okuyucuyu sayfada uzun süre tutmayı hedeflemesidir.

Exit mobile version