OpenAI’ın ChatGPT uygulamasının Android beta sürümünde reklamlarla ilgili yeni ifadeler görüldü. Bu, şirketin mobil ürününde ilk kez reklam göstermeyi planladığının işareti olarak görülüyor. Beta APK dosyasında yapılan incelemede “ads feature” (reklam özelliği), “bazaar content” (pazar içeriği) ve “search ad” (arama reklamı) gibi ifadeler ilk kez ortaya çıktı.
ChatGPT’nin mobil uygulamasının beta sürümünde görülen tüm bu ifadeler, reklamların gösterilmesine yönelik özelliklerin aktif olarak geliştirildiğini gösteriyor. Reklamların her sohbetin içine değil, daha çok arama, alışveriş ve öneri gibi kullanım senaryolarında devreye gireceği düşünülüyor.
ChatGPT Android app 1.2025.329 beta includes new references to an “ads feature” with “bazaar content”, “search ad” and “search ads carousel” pic.twitter.com/BdHOJIQHmA
— Tibor Blaho (@btibor91) November 29, 2025
ChatGPT’de Reklamlar Sadece Ücretsiz Hesaplarda Olabilir
“bazaar content” ifadeleri, pazar yeri tarzı ürün gösterimleri olabileceğine işaret ediyor. Yani kullanıcı bir ürün tavsiyesi istediğinde veya alışverişle ilgili istem gönderdiğinde normal yanıtların yanında sponsorlu veya ticari amaçlı reklamlar da çıkabilir. Bu açıdan Google’ın AI Overviews ve Microsoft’un Copilot sistemlerinde görülen reklamlara benziyor. Perplexity platformu da benzer şekilde normal yanıtların yanında sponsorlu öneriler sunuyor.
OpenAI için reklam eklemek, özellikle ücretsiz kullanıcıları desteklerken işletme maliyetlerini karşılamak açısından mantıklı bir adım gibi görünüyor. Muhtemelen premium abonelikler reklamsız kalacak ve ücretli kullanıcılar temiz bir deneyim yaşarken daha çok ücretsiz kullanıcılar üzerinden gelir elde edilecek. Henüz bununla ilgili hiçbir resmî paylaşımda bulunulmadı ancak beta uygulamasındaki kodlar, reklamların yakında kullanıcıların karşısına çıkmaya yaklaştığını gösteriyor.
