Çevrimiçi Alışveriş Şartları Eskisine Göre Çok Değişti

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan çalışmalar sonucunda, çevrimiçi alışveriş şartları yenileniyor. Hadi gelin gelecek yeni kurallara birlikte bakalım.

Uzun bir süredir online alışveriş siteleri adeta gözlem altındaydı. Pandemi ile birlikte artan yoğunluk nedeniyle herkes online ticaret sitelerine yöneldi. Şimdi ise bu platformların bir düzenlemeye uyuması gerektiği düşünülüyor. Bu düzenlemelerden ilki müşteri temsilcisi ile ilgili olacak.

Uzaktan satış yapan üreticiler, bundan sonra müşteri temsilcisi atayıp tüketicilerin buraya erişimini kolay hale getirecek. Böylece ürünü alan kişiler, karşılarında her zaman için muhatap bulabilecek. Birçok kişi e-ticaret siteleri ile ilgili müşteri temsilcisi sorunundan yakınıyordu.

Çevrimiçi alışveriş şartları bakın nasıl değişti?

Yapılan yeni değişiklikler ile birlikte, müşteri temsilcilerinin; ismi, ünvanı, açık adresi ve iletişim bilgileri kargolarda yer alacak. Gelen bir diğer önemli kural ise elektronik ticaret ortamını sağlayan internet siteleri ile ilgili. Hepsiburada ve GittiGidiyor gibi platformlar, bundan sonra yayınlanan ürünlerden sorumlu olmayacak.

çevrimiçi alışveriş şartları

Gelen yeni düzenleme ile birlikte ticari ihlallerde bundan şirketlerin bakanlık ve yetkili kuruluşlar tarafından engellenmesi düşünülüyor. Bu da denetimlerin çok daha sıkı bir şekilde artırılacağı anlamına geliyor.

Tüm bunlara ek olarak Türkçe hizmet, TL ile fiyatlandırma ve TL ile ödeme gibi kurallar da getirildi. Ayrıca e-ticaret siteleri eğer yurtdışı kaynaklı ise Türkiye’de temsilci açmak zorunda kalacak. Tüm bunlar “Elektronik Ticaretin Piyasa Gözetimi ve Denetimi Merkezi Destek ve Bilgi Sistemi” üzerinden denetlenecek.

Sizce genel olarak değerlendirildiğinde, bu tür kurallar daha güvenli bir alışveriş sağlayabilecek mi? Tahminlerinizi yorumlar bölümünden bizlerle paylaşabilirsiniz.

Exit mobile version