Ana sayfa Makale CES Asia 2018

CES Asia 2018

Las Vegas'taki yıllık CES fuarı, beş yıldan fazla bir süredir teknoloji tutkunlarına hitap ediyor, ancak CES, 2015'ten beri Çin'in en kalabalık şehri olan Şanghay'da daha küçük bir etkinliğe tanıdık markasının adını veriyor.

275
0

CES Asia hemen her konuda Las Vegas etkinliğinden farklı. Görünüşte ortalıkta bir kumarhane yok. Fakat buradaki ortam, etkinliği ABD’dekinden ayırıyor.

Organizasyonu düzenleyenler, “Bu fuar Las Vegas’takine pek benzemiyor. Yaptığımız şey, bir fuar organize etmek. Las Vegas’ta, zamanında kaydolursanız ve alanınızı seçerseniz fuara katılırsınız. Burada ise yenilikçi olmanız gerekiyor. Ya da iyi bilinen bir markanız olmalı” diyorlar.

Büyüme

CES Asia 2018, Las Vegas’daki rakamların yaklaşık dörtte biri olmak üzere toplam 46.000’den fazla kişi ile yaklaşık 43.000 ticari katılımcı topladı. CES Asia’nın büyümesini şu rakamlarda da görebiliriz, bu yıl katılım yüzde 20 arttı ve sergi alanı 2017’den yüzde 24 daha büyüktü.

Bu yıl CES Asia’da, 20’den fazla ülke ve bölgeden şirketler vardı. Etkinlik, ev sahibi ülkenin ötesine uzanan bir odaklanma ile hızla kendi başına büyük bir etkinlik haline geliyor.

Yıllık Las Vegas etkinliğinden farklı olarak CES Asia’da çok fazla duyuru yoktu. En son akıllı telefon, akıllı buzdolabı ya da sayısız diğer “akıllı” cihazlar hakkında çok fazla gürültü koparılmadı . Bu Şangay etkinliği, herkesin geleceğini şekillendirecek dönüştürücü teknolojilere daha sıkı bir odaklanma ile daha ölçülü seviyelerdeydi.

Trendler

Las Vegas’taki CES 2018’de ortaya çıkan en üst düzey trendlerden bazılarına hızlı bir bakış atarsak, orada uçan otomobiller, sanal gerçeklik, otonom araçlar ve akıllı şehirler, akıllı evler, sesle aktifleştirilen dijital yardımcılar ve robotik gibi dünyadaki şirketlerin yatırım yaptığı teknoloji çeşitleri vurgulanmıştı.

Bütün bunlar CES Asia’da da mevcuttu, fakat ilk kez dört yıllık tarihinde, yapay zeka kendi başına bir kategori olarak yer aldı. Bu, AI’ın, siber güvenlik ve işe alımdan yaratıcılığa ve e-ticarete kadar her şeye müsaade eden, şu anki en önemli teknoloji trendi olduğu düşünüldüğünde, küçük bir sürprizdi.

Ancak, sonunda AI’nin ve diğer tüm gelişen dönüştürücü teknolojilerin en büyük destekçisi haline gelecek olandan kaçış zor: 5G.

ABD, Japonya ve Güney Kore’nin yanı sıra, Çin de 5G kablosuz teknolojisinde lider konumda. 5G sadece akıllı telefonunuza daha yüksek bir hız kazandırmakla ilgili değil, akıllı şehirler ve otonom araçların, daha yüksek hızlarda, daha düşük gecikme süresinde ve daha fazla kapasitede her şeye sorunsuz bir şekilde bağlanabilmelerini sağlamaya çalışırken, VR ve AR da, 5G hızlarından kazançlı çıkacaklardır. Geleceğimizdeki her şey birbiriyle bağlantılı olacak ve bu yüzden 5G teknolojisini küçümsememek önemli.

5G ve AI, teknoloji ve çevremizdeki dünya ile etkileşim biçimimizi değiştirerek tüm teknoloji ekosistemindeki büyümeyi ateşliyor. Teknolojinin kendini bu denli hızlı bir şekilde inceltmesini ve yeniden keşfetmesini görmek inanılmaz bir şey. Sadece altı ay önce, çevremizdeki teknolojiyi değiştiren CES’i yaşadık. Burada da, teknolojinin, özellikle AI ve 5G entegrasyonu ve bu teknolojilerin tasarlandığı ve uygulandığı yaratıcı yollarla pek çok açıdan inceltildiğini, geliştirildiğini ve üzerine yeni teknolojilerin inşa edildiğini gördük.

Yukarıda bahsedilenlerin hepsine düzgün bir şekilde uyan, neredeyse tanınmaz bir yapıya dönüşen mütevazı otomobiller vardı. Daha fazla otomobil devi tamamen elektrikli ya da hibrid araçlara yönelirken, Byton gibi yeni şirketler, otomobilleri yeni nesil “akıllı cihazlara” dönüştürmeye hazırlanıyor. 2016 yılında iki eski BMW yöneticisi Alman’ın kurduğu şirketin merkezi Çin’de. Şirket CES Asia’da, 500 milyon dolarlık yeni finansmanı açıkladı ve ikinci konsept aracı olan Byton K-Byte’ı tanıttı.

Byton, tam otonomi için hazır olan ve ön panelde devasa bir “uçtan uca” ekrana sahip olan bir elektrikli otomobilin lansmanını yapıyor. Bu araçlardan ilkinin 2019’un sonlarına kadar sunulması bekleniyor.

Akıllı otomobil teknolojisi bu yıl CES Asia’nın önemli bir odak noktasıydı. General Motors’un (GM) çalışması Cadillac, yeni Super Cruise teknolojisine kapısını açmış ve ilk “gerçek eller serbest sürüş teknolojisi” olarak ortaya çıkıyor. İlk olarak, önümüzdeki dönemde Cadillac CT6 ile birlikte Çin’de sunulması bekleniyor.

Otonom arabaların karıştığı yüksek profilli kazaların ve robotların işimizi çalmak üzere olduğuna ilişkin çok sayıda raporun ardından, AI topluluğunun AI’ın iyi bir güç olduğu konusunda dünyayı ikna etmek için yapacak çok şeyi var. Güven oluşturabileceği alanlardan biri de yollarda güvenliği nasıl artırabileceğini göstermek.

Cadillac CT6’nın mühendisleri, “Her yıl otomobil kazalarında dünya çapında 1.25 milyon insan ölüyor ve 2 milyondan fazla insan yaralanıyor. İnsan hatası, kazaların yüzde 94’ünde önemli bir faktördür. General Motors, araçları ve teknolojileri aracılığıyla, bu ve diğer önemli toplumsal kaygıların azaltılmasına yardımcı olmakla yükümlüdür. GM’in vizyonu sıfır kazalı bir dünyadır. Super Cruise, bu değerli hedefe doğru evrim yolunda atılmış büyük bir adımdır” dediler.

Blockchain’de hayal kırıklığı

CES Asia’da ortaya çıkan geniş trendler açısından özellikle şaşırtıcı bir şey yoktu, ancak tartışmasız bir şekilde beklendiği kadar ilgi çekmeyen bir alan vardı: Blockchain.

Konuyla ilgili birkaç oturum gerçekleşirken, blockchain teknolojisi CES Asia etkinliğinin önemli bir arenası olamadı. Belki de en sıcak konu olan yapay zekanın gölgesinde kaldı. Ama blokchain hala çok erken bir aşamada bulunuyor ve şirketlerin teknoloji için en iyi ve en kullanışlı gerçek dünya kullanım durumlarını araştırıyorlar.

Bu trendin (blockchain) CES Las Vegas 2019’da daha fazla gündeme gelmesi bekleniyor, çünkü markalar bu dağıtılmış defterleri, blockchain’i, güven ağlarını birçok farklı nedenlerden dolayı kullanmaya başladılar.


Bu yazı, Newtech dergisinin Ağustos sayısından alınmıştır.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here