Ana sayfa Foto Galeri Cenevre Otomobil Fuarı 2018 izlenimleri

Cenevre Otomobil Fuarı 2018 izlenimleri

1547
0

30 ülkeden 180 kadar markanın katıldığı, spor ve lüks modellerin ilgi çektiği fuardan sizin için ilginç modelleri derledik.

 

Mercedes-AMG GT 4 Kapılı Coupe

Yeni Mercedes-AMG GT 4 Kapılı Coupe, yeni boyutlarda benzersiz bir sürüş deneyimi sunarken AMG ürün gamının da yelpazesini tamamlıyor. Mercedes-AMG”nin ilk 4 kapılı spor coupe otomobili, efsanevi SLS ve AMG GT modellerinin izinden gidiyor. Her türlü sürüş koşulunda benzersiz bir sürüş deneyimi ve üstün sürüş dinamikleri sunan yeni Coupe 315 km/sa maksimum hıza ulaşıyor. Modern teknolojideki gelişimlerden faydalanan altı silindirli ve V8 motor alternatifleri 435 BG (320 kW) ile 639 BG (470 kW) arasında farklı güç seçeneklerine sahipken heyecan uyandıran benzersiz bir performansı yakıt verimliliği ile sunuyor. 

 

Citroen C4 Cactus 
Citroën C4 Cactus, yenilenen tasarımı ve konfor anlamında çığır açacak yeni Progressive Hydraulic Cushions süspansiyon sistemiyle 2018″in ikinci çeyreğinden itibaren yollara çıkıyor. Citroën”in yeni kompakt hatchback otomobili C4 Cactus, 31 farklı gövde kombinasyonu, 5 farklı iç mekân teması, yeni multimedya özellikleri, geliştirilmiş güvenlik donanımları ile birlikte, benzinli ve dizel motorlarında yer alan EAT6 tam otomatik şanzıman opsiyonuyla öne çıkıyor.

 

2019 Audi A6
Audi, A6’yı dijital olarak geliştirdi. Şimdi beşinci nesilde sedan, onu şirketin en yeni tasarım diliyle uyumlu hale getiren evrimsel stil güncellemelerini alıyor. Bize sorarsanız, değişiklikler ince ama işe yarıyorlar. A6, şık A7″de görülen üçlü ekran kurulumu gibi son teknolojiyi ve yeni nesil el yazısı tanıma yazılımını içeriyor.

Avrupa”da A6, yedi vitesli otomatik şanzıman ve elbette Audi’nin Quattro dört çeker sistemi ile dört tekerleğe 340 beygir gücü ve 368 pound-feet tork göndermesi için ayarlanmış 3.0 litrelik bir V6 motoruyla piyasaya sürülecek. Altı silindir, yakıt tasarrufu sağlayan hafif bir hibrid sistem oluşturmak için, bir lityum-iyon pil paketine bağlı bir kayışlı starter alternatörüne (BAS) sahip.

 

2019 Jaguar I-Pace
Jaguar”ın düzenli üreteceği ilk elektrikli otomobil I-Pace, Cenevre”de yüzünü gösterdi. Crossover, 2016 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda ortaya çıkarılan konsepte oldukça yakın. Yoldaki başka hiçbir şeye benzemeyen cesur, cüretkar bir tasarımı var. Elektrikli motorları, benzinle çalışan muadili bir motordan çok daha az yer kaplıyor. Stilistler, kullanımdan çok spora vurgu yapmanın avantajından yararlanmışlar.
I-Pace kağıt üzerinde de etkileyici. 394 hp ve 512 lb-ft tork sağlayan iki elektrik motoru ile donatılmış, bu da, sıfırdan 60 mil/saat hıza 4.5 saniyede çıkmak için yeterli. 90 kilowatt saatlik pil paketi 240 km’ye kadar sürüş menzili sağlıyor ve onu Tesla Model X’in 75D ve 100D modelleri arasında bir yere yerleştiriyor.

 

Volkswagen I.D. Vizzion Concept
Volkswagen, 2016’da Phaeton üretimine son verdiğinde amiral gemisi sedan satışını da durdurdu. Markanın gözü hala bu segmentte ve I.D. Vizzion konsepti bunun ipuçlarını veriyor.

Audi A7’yi hatırlatan şık bir çatı hattına sahip uzun, düşük gövdeli bir sedan. Volkswagen’in yakında başlayacak elektrikli otomobil atağının hazırlığı sırasında ortaya çıkan her modeli destekleyen, sıfırdan geliştirilen modüler bir mimari olan MEB platformu üzerine inşa edilmiş. Burada bir V6 veya turbo dördü aramayın. Bu her zaman tamamen bir batarya gücüne dayanıyor. Ve amiral gemisi statüsüne yakışır bir otonom sürüş yeteneğine sahip. Volkswagen, 2022’den önce Vizzion’u çıkaracağına söz verdi.

 

Cenevre”de yılın otomobili: Volvo XC40

Yeni XC40, Volvo Cars”ın yeni kompakt modüler araç platformunu (CMA) kullanan ilk model olup, bu platform elektrikli araçlar da dahil bundan sonraki 40 serisi araçlarda da kullanılacak. Geely ile birlikte geliştirilen CMA her iki markaya da ölçek ekonomisinden yararlanma imkanı tanıyor.
XC40, ayrıca Volvo’nun dijital anahtar teknolojisi ve bağlantılı servisler platformu Volvo On Call ile desteklenen araç paylaşım özelliği ile yollara çıkan ilk Volvo olmasıyla da özel bir konuma sahip. Bu teknoloji sayesinde kullanıcılar fiziki olarak bir anahtar transferine gerek olmaksızın araçlarını aileleri veya arkadaşlarıyla paylaşabiliyor. 

 

En hızlı otomobil: Corbellati Missile

Şirketin iddiasına göre tarihin zirvesindeyiz. Corbellati ailesine göre, yakında çıkacak olan prototip hipercar, 1.800 beygir gücüne ve 310 mph’den daha yüksek bir hıza sahip olan bir 9,0 V-8 motora sahip olacak. 
Missile”ın gövdesi 4.6m uzunluğunda ve yaklaşık 2m genişliğinde. Otomobilin hemen hemen tamamının karbon fiberden yapılmış olması, motorun şok edici derecede güçlü olması ve ön aerodinamiğinin basınçta önemli düşüş vaat etmesi (tekerleklerin yere güvenli bir şekilde basması) Corbellati Missile”ın çok iyi olduğu anlamına geliyor. 

 

En pahalı otomobil: Bugatti Chiron Sport

Dört turboşarjlı 16 silindirli bir motorla Bugatti Chiron, fiyatı ile dudak uçuklatıyor: €2.65 milyon. Şirket Cenevre Otomobil Fuarı’nda Chiron Sport ile çevik bir model tanıtmış oldu.Keskin, sürücüye yönelik bir makine arayan meraklıları tatmin etmeyi vaat ediyor. 

Fransız şirketi, Chiron”un kullanımını daha sert bir süspansiyon ve daha duyarlı bir direksiyon sağlayan bir yükseltme paketi oluşturarak önemli ölçüde geliştirdiğini iddia ediyor. Tork vektörleme (torku gerektiğinde aracın her iki tarafındaki tekerleklere bağımsız olarak dağıtan bir teknoloji) sürücüye yardımcı oluyor.

 

En konsept otomobil: BMW M8 Gran Coupe

Geçen yıl, BMW yaklaşık 20 yıllık bir aradan sonra 8 Serisini yeniden diriltmeyi planladığını duyurdu. Günümüzün 8 Serisi coupe, konsept bir otomobil olarak insanların dönüp bakmalarını sağlıyor. Geçen ayki Cenevre Otomobil Fuarı’nda, fastback benzeri bir tavan çizgisine sahip dört kapılı bir 8 Serisinin inceden gizlenmiş bir önsürümü vardı. 

Kısa bir hatırlatmaya ihtiyacınız varsa, BMW, 6 Serisini 8 Serisine çevirme sürecinde. Konsept, meşaleyi, yaşam döngüsünün sonuna yaklaşan eski bir  model olan 6 Serisi Gran Coupe’den devralıyor. Bu arada, 6 Serisi ismi, 5 Serisi Gran Turismo’nun yerini alan hatchback-sedan olarak yaşayacak.

 

En yarışçı otomobil: Toyota GR Supra Racing Concept

Cenevre’de gösterilen Toyota GR (Gazoo Racing) Supra Concept, önümüzdeki ay Gran Turismo Sport’ta dijital olarak çıkacak olan ve bir gün motorsporları serisinde de yarışabilecek olan bir yarış modeli. Tanıdık olmayanlar için Gazoo Racing, Toyota”nın Le Mans ve Dünya Ralli Şampiyonası”nda (WRC) yaptığı son patlamalarından sorumlu olan motor sporları bölümüdür.

İşte bildiğimiz Supra Concept: 4,5m uzunluğunda, 2m genişliğinde, 1.2m  yüksekliğinde ve 2,4m tekerlek açıklığına sahip bir otomobil. Arkadan çekişli yarış otomobilinin, tamponları, üstü, ön splitteri, arka difüzörü, yan etekleri, kapı aynaları ve arka kanadı için kompozit malzemeler kullanılmış. İçinde, takla kafesi ve tek kişilik yarış koltuğu gibi kolaylıklar var.

 

En uçuk otomobil: Rinspeed Snap Concept

Rinspeed, Cenevre Otomobil Fuarı’na diğer boyuttaki otomobilleri de taşıdı. Bu yıl, Snap mobil ekosistemini dönüştüren 24. Konseptlerini tanıtıyorlar. Araç, elektrikli aktarma organlarını içeren bir “kayan” platform ile, değiştirilebilir, özelleştirilebilir bir yolcu bölmesinden oluşuyor. Rinspeed, bir aracın kullanım ömrünü hızla değişen zamana yaymak için Snap’i tasarlamış; elektrikli araç mekaniği ve yazılımlar, “yüksek şasili” kayan platformun çok ötesine geçtiğinde, şasi pasif bölmeyi destekleyen modern donanım ve yazılımla değiştirilebiliyor. 

 

En elektrikli otomobil: Porsche Mission E Cross Turismo 

Porsche, Cenevre Otomobil Fuarı’nda Mission E Cross Turismo adlı bir konsept otomobille herkesi şaşırttı. Tamamen elektrikli, 2015 yılında uygulamaya koyduğu Tesla”yı hedefleyen Misyon E konseptinin yeni bir biçimi. Hem tasarım hem de teknoloji anlamında, üretime bir adım daha yaklaşıyor, ancak bir sedan yerine steyşın biçiminde. Güç, iki elektrik motoru ve bir lityum iyon pil paketinden oluşan 600 beygirlik bir güç aktarma organından geliyor. 3,5 saniyede 60 mile ulaşabiliyor. 

Porsche aslında elektrikli bir steyşın mı yapıyor? Cross Turismo üretilen bir arabaya dayanıyor, bu yüzden şasi ve teknolojisi zaten var. Onu gerçekleştirmek, sadece gövdeyi tasarlamak ve inşa etmek meselesi. Porsche, alıcılardan yeterli talep görürse bunu yapacaktır.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here