Cadillac markasının Ağustos ayında Monterey Otomobil Haftası sırasında piyasaya sürülecek hale gelen halo EV’si Cadillac Celestiq’in, 300.000 $ civarında başlayacağı ve Lucid Air Dream Edition, Porsche Taycan Turbo S ve Tesla Model dahil olmak üzere diğer lüks EV’lerin en iyi varyantlarının çok üzerine çıkacağı bildiriliyor.
Marka göze çarpan fiyat etiketini onaylamazken, GM markası Celestiq’in elektrikli hırslarını yerine getirmede oynayacağı rolü doğruladı. Sözcü Mike Albano Pazartesi günü TechCrunch‘a verdiği demeçte, şirketin Celestiq fiyatı hakkında yorum yapmayacağını belirtti. Albano “Bu yılın ilerleyen saatlerinde daha fazla bilgi paylaşmaktan ve Cadillac’ı dünya standardına döndürmekten heyecan duyuyoruz” dedi.
“Dünyanın standardı” ifadesi, Cadillac’ın küçük seri otomobil için büyük ölçekli emelleri olduğunu gösteriyor. Fiyat, Cadillac’ın gelecekteki EV’lerinin yüzü olarak Celestiq çevresinde bir münhasırlık anlatısı yaratmayı hedeflediğinin tek işareti değil. GM, bu yaz Pebble Beach Concours d’Elegance’de prototipin lansmanından sonra sadece 500 lüks elektrikli hatchback üretmeyi planlıyor.
Cadillac Rakiplerine Satış Yapmaya Başladı
Cadillac Celestiq, markanın gücünü ve önbelleğini bir zamanlar hakim olduğu ancak diğer rakiplerine kaptırdığı bir pazarda test edecek. Bir asır önce Cadillac, Bentley ve Rolls-Royce’un ulaşmak istediği otomotiv lüksünün zirvesini temsil ediyordu. Ancak Cadillac kısa süre sonra rakiplerine satış yapmaya başladı ve asla mantosunu tam olarak geri alamadı.
GM, Celestiq’in 2023’ün sonlarında üretime başlayacağını ve 2025’te satışa çıkacağını söylüyor. GM ayrıntıları açıklayana kadar, 300.000 dolarlık Cadillac talebini ölçmek zor.
İsim plakasının GM için önemi, 81 milyon dolarlık GM’nin Celestiq’i Michigan, Warren’daki Küresel Teknik Merkezde el yapımı ekipman satın almak ve kurmak için yatırım yapmasından açıkça görülüyor.
Cadillac, Celestiq hakkında pek fazla ayrıntı paylaşmadı. Ancak Haziran ayında yayınlanan bir dizi teaser görüntüsü, kırmızı deri iç mekan ve kapılar, koltuklar ve orta konsol için titiz detaylar gösteriyor.
2030 yılına kadar tamamen elektrikli olmayı planlayan marka, güçlü bir başlangıç yapıyor. Cadillac, ilk elektrikli otomobili olan 60.000 dolarlık Cadillac Lyriq SUV’ye olan yüksek talebin, 2023 sipariş defterini beklenenden daha erken kapatmaya zorladığını söyledi.
Cadillac’ın geri dönüş yapma zamanı geldi. İçgörülerden sorumlu direktör Jessica Caldwell, “Yeni bir elektrikli araç dalgası, Cadillac’a hedeflerine ulaşmak için kendisini yeniden markalamak için en iyi fırsatı sağlıyor, çünkü EV müşterilerinin farklı markaları denemeye daha istekli olduğunu görüyoruz, çünkü pazar henüz bebek aşamasında” dedi. Edmunds’ta. “Gerçek şu ki, çok az insan özellikle bu araca parası yetecek, ancak bu fiyat etiketine sahip bir araç hakkında çok fazla merak olacak. Ve Escalade olarak adlandırılmayan bir Cadillac modeli için bu düzeyde bir vızıltı bir süredir görülmedi.”
Yorum Yap