BYD, Çinli düzenleyici kurum SAMR’a yaptığı bildirimle, Qin Plus DM-i serisinde görülen pil tutarsızlıkları nedeniyle toplamda 88.981 aracın geri çağrıldığını doğruladı. BYD tarafından paylaşılan bilgilere göre söz konusu pil sorunu, bazı araçlarda güç çıkışında sınırlamaya ve saf elektrikli modun devre dışı kalmasına yol açabiliyor.
BYD Geri Çağırmanın Kapsamını ve Çözüm Yolunu Açıkladı
BYD’nin geri çağrı listesi iki farklı üretim dönemini kapsıyor. 52.890 araç 26 Eylül 2021 ile 23 Eylül 2023 tarihleri arasında üretilirken, 36.091 araç ise 7 Ocak 2021 ile 30 Eylül 2022 arasında banttan indi. Firma, pil paketinde üretim sürecinden kaynaklanan tutarsızlıkların belirli koşullarda güç kaybına neden olabileceğini ve bunun sürüş güvenliğini etkileyebileceğini belirtiyor.

BYD, söz konusu araçlar için OTA yolu ile güncellenecek teşhis yazılımının ilk aşama çözüm olacağını açıkladı. Yazılım, pilde anomali tespit ettiği anda gösterge panelinde uyarı ışığı yakacak ve kullanıcının servise yönlendirilmesini sağlayacak. Serviste, etkilenen araçların pil paketleri ücretsiz olarak değiştirilecek.
Bu gelişme, markanın kısa süre önce gerçekleştirdiği diğer geri çağırma adımlarını da takip ediyor. Ekim ayında BYD, Tang ve Yuan Pro EV modellerinden toplam 115.783 aracı farklı pil ve izolasyon riskleri nedeniyle geri çağırmıştı. Düzenleyici kurumların artan denetimi, markanın hızlı büyüme döneminde kalite kontrol baskısını da artırmış durumda.
Buna rağmen BYD, 2025 yılı boyunca satış ivmesini koruyor. Şirket yalnızca ocak–ekim döneminde 3,7 milyonun üzerinde araç satışı gerçekleştirerek geçen yıla göre yüzde 13,88 büyüme sağladı. Yeni geri çağırma sürecinin marka algısı veya satış performansı üzerinde nasıl bir etki yaratacağı ise önümüzdeki dönemde netleşecek.








Yorum Yap