Ana sayfa Oyun Borderlands

Borderlands

0

2007 yılında duyurulan yapım, yeni bir tür olarak oyunculara lanse edildi:  Role Playing Shooter.

RPG öğeleriyle dikkat çeken Borderlands”in devasa haritası ile birlikte muhteşem bir yapım bizleri bekliyor. Duyurunun ardından kısa bir video yayımlandı ve hemen sonrasında görsellikte değişime gidildi. Unreal 3 ile geliştirilen yapım, yine aynı motoru kullanıyordu, ama artık çizgi tarzda görsellerle bezeli bir dünyaya adım atmak üzereydik. İşte Borderlands karşınızda…
 

 
Oyunumuz muhteşem bir giriş videosuyla başlıyor. Videodaki mizah faktörü ve müthiş müzik eşliğinde hem karakterlerimizi, hem de yeni dünyamızı tanımaya çalışıyoruz. Borderlands”te seçilebilir dört farklı karakter yer alıyor. Otomatik silahlar ve pompalı tüfekler konusunda uzman Soldier, sniper tüfeği ve keskin bir kılıcı bulunan Hunter, roket atar gibi silahları kullanabilen, iri yarı cüsseli Berserker ve kullandığı silahların yanı sıra, yakın dövüşlerde yaptığı şok vuruşlarıyla düşmanlarının üstesinden gelebilen Siren… Her birinin kullandığı silah ilk başta farklı olsa da, aslında hepsi aynı silahları kullanabiliyor. Tabii ki özel yetenekleri haricinde. Bunlardan istediğimiz bir tanesini seçip maceraya başlıyoruz. Mesela oyuna Roland ile başladığınızda elinizde ağır bir taramalı silahla başlıyorsunuz. Eğer Mordecai ile başlarsanız bir Sniper, Lilith ile başlarsanız ise hafif bir taramalı tüfek ile ilerliyorsunuz. Tüm farklılıklar bununla da sınırlı değil. Her karakterimizin kendine has özel bir gücü var. Tabii ki bu güç oyuna ilk başladığınızda açık değil. Ama oyunu 1 saat kadar bir süre oynadığınızda aktif hale geliyor. Peki bu güçler nelerdir ve nasıl kullanılır? Aslında bu güçler biraz gerçekdışı. Mesela Roland’ın özel gücü şu şekilde işliyor: Ekranımızın sol alt köşesinde bir taramalı tüfek simgesi var. Biz bunu istenilen tuşa basıp aktif hale getirdiğimizde önümüze şeffaf kalkanı olan bir taramalı tüfek açılıyor ve önüne geleni taramaya başlıyor.

 

Bu silahın ise belirli bir gücü ve süresi var. Yani düşmanlarınız silahın kullanım süresi bitmeden de onu yok etme gibi bir imkanları var. En doğrusu ise düşmanlarınız onunla uğraşırken sizin düşmanlarınızı yok etmeniz. Aynı şekilde diğer karakterleri seçtiğinizde de ekranın sol alt kısmında onun özel gücüne dair bir simge oluyor. Siz bunu aktif hale getirdiğinizde ise karakteriniz özel gücünü kullanıyor. Tabii ki bu gücünüzü kalabalık düşman kitleleri ve oyunda karşınıza çıkan boss”lara karşı kullanmanızı öneririm. çünkü bu güçler kullanıldıktan sonra bir daha kullanmak için bir hayli beklemeniz gerekiyor. Ama eğer bununla ilgili özelliğinizi upgrade ederseniz özel gücünüz daha çabuk şarj oluyor.
 

 
Borderlands’ta karakterimizin istatistiklerini inceleyebildiğimiz bir ekranımız mevcut. Bize belirtilen tuşa basarak bu ekrana istediğimiz zaman ulaşabiliyoruz. Bu ekranda karakterimizin istatistiklerini (adı, ünvanı, seviyesi vb.), kullandığı silah ve materyalleri görebiliyoruz. Ayrıca bir de haritamız var. Haritaya da bu ekrandan bakabiliyor ve istediğimiz yere kaybolmadan, vakit kaybetmeden en kısa yoldan ulaşabiliyoruz. Bu ekrandan silahlarımızın atış güçlerine bakabiliyoruz. Zaten oyun boyunca yanımızda dört silah taşıyabiliyoruz fakat oyunun başında bu slot”lardan sadece ikisi açık dolayısıyla ilk başlarda sadece iki silahımız oluyor. İşte bu ekrandan o iki silahın hangileri olduğunu belirliyoruz. Bunu da istediğimiz anda değiştirebiliyoruz. Tabii ki yedekte taşıyabileceğimiz bu silahların da belirli bir limiti var. En fazla sekiz silah taşıyabiliyoruz. Eğer daha güçlü bir silah bulursak işimize artık yaramayan bir silahı seçip silebiliyoruz. Bu tamamen bize kalmış.

 

  Upgrade işlemlerini de bu ekran aracılığı ile yapıyoruz. Fakat öyle her aklımıza estiğinde güçlerimizi upgrade edemiyoruz. Oyunda ekranın alt kısmında karakterimizin bir level seviyesi var. Karakterimizin leveli arttıkça oyun bize 1 adet upgrade şansı veriyor. Bunu da ekranın sol alt köşesinde yanıp sönen +1 ifadesinden anlayabiliyorsunuz. Bunu hemen yapmak zorunda değilsiniz. Ama oyunda ilerledikçe düşmanlarınız da kuvvetleniyor. Bu yüzden bu upgrade”leri hemen yapmanızda fayda var. Her karakterin geliştirmek için kendine özel güçleri var. Aslında yapımcılar böyle bir uygulamaya giderek oyunun birden fazla bitirilmesini hedeflemiş olabilirler. çünkü her
karakterle oynadığınızda farklı bir zevk alıyorsunuz. Henüz Pandora gezegeninde acemi olduğumuz için, otobüsten iner inmez bizi ufak bir robot karşılıyor ve kısa süre sonra eğitim kıvamında dakikalar yaşıyoruz. Devasa bir harita ve olabildiğince aza indirgenmiş çizgisellikle ilerleyebiliyoruz. Bahsedilen konuları öğrenebilmek ve bu sırada gelişim göstererek güçlü bir savaşçı olabilmek için, kısa sürede görev almaya başlamalıyız. Yapımın oynanış mekaniği, tipik bir MMO oyununu andırıyor ve bunu FPS bakış açısıyla kombine ediyor. İlk başta basit olan görevlerimiz, ilerledikçe normal olarak zorlaşmaya başlıyor. Görevlere örnek verecek olursak; beş tane köpek kes, kayıp bant kayıtlarını bul, şuradaki devasa boss”u öldür gibi…

 

Tab tuşuna bastığımızda, kendi karakterimizin envanter ekranıyla karşılaşıyoruz. Bulunduğumuz ve gitmemiz noktaları gösteren bir harita, elimizde bulunan silah, para ve yapmamız gereken görevler gibi detayları öğrenebiliyoruz. Görev yaptıkça karakterimiz gelişim gösteriyor ve hem silah, hem de kullanım koşulları olarak yeni imkânlara sahip olabiliyoruz. örneğin, oyun başlangıcında iki adet silah slot”una sahipken, ilerledikçe bu rakam artıyor. öldürdüğümüz karakterlerin üzerinden, çevredeki fosillerden ve sandıklardan silah, para, sağlık çantası gibi şeyler toplayabiliyoruz. Bunların yanı sıra haritada sağlık istasyonu ve silah satıcısı gibi unsurlar da bulunuyor. Tekrar envanter ekranına geri döndüğümüzde, elimizdeki silahlar için sayısız farkta tasarımlar yapabiliyoruz. Borderlands”in en önemli özelliklerinden bir tanesi de bu. Size milyonlarca farklı silah tasarlama imkânı sunuyor.
 

 
Görevleri halletmek için oyun boyunca taban tepmiyoruz. Bir süre sonra güzel bir aracımız oluyor ve her yere onunla gidiyor, hatta çoğu kez düşmanla mücadeleye girmeden onları ezerek yolumuza devam edebiliyoruz. Araç için iki adet kullanma modu bulunuyor. İlkinde hem aracı sürüp, hem de makineli tüfeği kullanabiliyoruz. İkinci modda ise, aracın üst kısmına geçiyor ve ağır bombardıman silahıyla dehşet saçabiliyoruz. Yalnız şunu belirtmekte fayda var ki, yapımdaki vuruş hissi sanki biraz zayıf kalmış.

 

Borderlands, Halo”da yer alan zırh sistemine benzer bir sistemine sahip. Vurulduğunuz sırada zırhınız tamamen bitmediyse, biraz dinlendiğiniz takdirde tekrar yükselmeye başlıyor. Fakat zırhınız tükenir ve yine ateş altında kalırsanız, sağlık seviyenizi yükseltmek için sağlık paketi kullanmanız gerekiyor. öldüğünüz takdirde ise yapım, Modern Warfare”da yer alan Last Stand moduna geçiyor ve oyuncuya ikinci bir şans tanıyor. Eğer bu esnada karşınızdaki karakteri öldürebilirseniz, tekrar kaldığınız yerden devam ediyorsunuz. Eğer ölürseniz, son kayıt noktasından maceraya devam ediyorsunuz, ama bu size pahalıya patlıyor. çünkü her yeni başlangıçta cebinizden bir miktar para gidiyor. Tek kişilik oyun modunun haricinde oyunu Gamespy üzerinden veya arkadaşlarınızla LAN üzerinden co-op olarak da oynayabiliyorsunuz.
 

 
Unreal 3 motoru kullanan yapım, çok şık görünüyor. Borderlands”te, gelişim sürecinde belirli bir mesafe kat edildikten sonra alınan radikal bir karar neticesinde Cell-Shade görselliğine geçiş yapılmıştı. En yeni örneklerinden bir tanesini de Prince of Persia isimli oyunda görmüştük. Harita tasarımları, ışık-gölge oyunları ve gece-gündüz dönümleri gibi etmenler, oyunun görsel olarak başarılı olduğunu gösteriyor. Bununla beraber fizikler üzerinde de biraz çalışılsaymış, iyi olurmuş. İlk videodan da belli olduğu üzere Borderlands”in ses ve müzikleri gayet başarılı. Düşmanla çatışırken karakterinizin kendi kendine konuşması ve duruma göre tepkiler vermesi de çok iyi. Tabii ki karşılaştırılamaz, ama bir an Duke”ü hatırladım diyebilirim.

 

Oyunun yapay zekâsına örnek olarak Doom 2″yi vermek istiyorum. Doom 2″nin ismini hatırlamadığım bir bölümünde Hellknight ve Arachnotron, yan yana olarak size saldırıyor. Eğer hızlı hareket eder ve tam ortalarında geçerseniz, ikisi de sizi vurmak için hamle yaptığı sırada birbirini vuruyor. Sonuç olarak birbirine düşüyor ve siz hiçbir zorlukla karşılaşmadan ikisinin de hakkından gelebiliyorsunuz. Benzer bir noktayla Borderlands”te de karşılaştım. Bu durum, eğer oyuncu lehine kullanılabilirse zeki bir hamle olabiliyor, fakat bilinçli olarak böyle bir şey yapmadığınız sürece karşınızda oluşan tablo, saçmalıktan başka bir şey değil. Aynı şekilde peşinize takılmış yaratıklar var ve siz görev almak için bir adamla konuşuyorsunuz. O sırada yaratıklar bekliyor, görev aldığınız adamda da hiçbir tepki yok. Konuşma bittikten sonra aksiyon son sürat devam ediyor. Yapay zekâda sorunların olduğu açık.
 

 
Sonuç olarak Borderlands, kendine özel türü RPS ve diğer yapımlardan da aldığı ufak tefek destekler sayesinde kendi çizgisini oluşturabilmiş. Açıkçası Gearbox”un Borderlands”i bu kadar kısa sürede piyasaya sunacağını sanmazdım. özellikle de oyunun görselliğinde radikal bir değişime gidildikten sonra. Pandora”yı keşfe çıkmak istiyorsanız, Borderlands iyi bir seçim olacaktır.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here