Ana sayfa Donanım Bora Uslusoy”un Prodüksiyon Günlüğü

Bora Uslusoy”un Prodüksiyon Günlüğü

73
0

Değerli müzisyen ve eğitimci Bora Uslusoy, prodüksiyon günlüklerini, miks ve reamping tekniklerini sizlerle paylaşmaya devam ediyor….

5 Mayıs Pazartesi Miks
Sol bileğimdeki rahatsızlıktan dolayı madem gitar çalamıyorum, bu arada biraz miks yapabilirim diye düşündüm.  Cubase”den davul kanallarını Yamaha DM1000″e yolluyorum.  Hi-Hat ve Ride”ı kullanmıyorum. Ambiyans, bas davul, sağ ve sol overhead, alt-üst trampet ve üç adet tom olmak üzere toplam dokuz kanal davul mixliyorum.  Ambiyans ve overhead’ler dışındaki tüm kanallarda gate kullanıyorum. Alt trampet kanalından atak üstten ise gövdeyi elde ediyor, her iki kanalı da ayrı bir Buss”a yolluyorum.  Buss”a yollanan sinyali tekrar masaya döndürüyor ve Aux kullanarak Gated Reverb veriyorum.  Hazır bir Gate Reverb seçmektense Hall Reverb açıp kendi Gate”imi kendim koyuyorum. Yaptığım deneme mikslerinde genelde masanın dahili dinamik efektleriyle birlikte dahili ekolayzırını kullanıyorum.  Yamaha dijital masalar Type I ve Type II adını verdikleri iki ayrı karakterde ekolyzır seçeneği sunuyor.  Analoga daha yakın hissettirdiği için Type II”yi tercih ediyorum.  Ortaya çıkan sonuçlardan genel olarak memnunum.
 
4 Haziran Perşembe Reamping
MMA Kontrol odası yaklaşık iki haftalık bir tadilata girdi.  Bu zamanı boş geçirmektense Reamp”leri yapmaya karar verdim.  Daha önce de yazdığım gibi gitarları çoğunlukla evde DI kaydetmiştim.  Ve şimdi temiz sinyali ampliden geçirip, mikrofonlayacağım.  Bunun için hem bir proje kayıt stüdyosu hem de Ses Teknolojileri ve Müzik Prodüksiyonu bölümümüzün dersliği olarak kullanılan Stüdyo 3″ü kullanmaya karar verdim.  Bu odada Core2Duo XP tabanlı bir PC ve Yamaha N12 dijital mikser bulunuyor.  Reampleri burada yaparken son dönem çok övgü alan N12″in preampli ve AD dönüşüm kalitesini gözlemlemiş olacağım.  N12″den çıkan sinyali tekrar ampliye uygun olan seviyeye dönüştürmek için Radial X-Amp”i kullanacağız.
 
 
MMA eğitmenlerinden Sinan AKTA?”la birlikte Stüdyo 3″te ekipmanlarımızı kurduk.  Benim Marshall JCM 2000 TSL 100 kafa ve Marshall 1922 2*12 kabini kullanacağım.  Mikrofon olarak bir SM57 bir de AKG C414 kullanmaya karar verdim.  Mikrofon yerleşimi konusunda bazı denemeler yaptıktan sonra bazı test kayıtları aldık.  Hoparlörün ortasına yerleştirdiğimiz AKG”den pırıl pırıl ve son derece doğal tizler ile mid frekansları elde ediyor, hoparlörün dışına doğru yerleştirdiğimiz 57″den ise basları ve düşük midleri ve ayrıca her türlü hırıltıyı, kanırtıyı (!) kayda aktarabiliyoruz.  Partisyona göre iki sinyal arasında bir denge kuruyor ve istediğimiz tonları elde edebiliyoruz.  AKG 414″te odanın sesini dışarda bırakmak için hypercardioid patern ve -6 dB pad kullandık.  Bugün test amaçlı kayıtlar yaptık, asıl yarın başlıyoruz.
 

 

 

10 Haziran çarşamba
Reamp işlemleri 4-5 gün sürdü.  Keyifli geçti.  Daha önce kaydedilmiş kusursuz bir take”i tekrar kayda almak için tek yapmamız gereken play ve record tuşlarına basmak… Bir defasında yaplaşık 4 dakikalık aralıksız bir partisyonu bu şekilde kaydederken içeri gidip kahve içtim.  Geri döndüğümde herşey tamamlanmıştı!  Her şeyi ilk seferde çalan mükemmel bir müzisyenle çalışmak gibi… Harika!
 
 
11 Haziran Perşembe
öyle görünüyor ki önümüzdeki dönemde diğer projelerde de evde bolca kayıt yapıyor olacağım.  DI yöntemiyle kaydedeceğim gitar ya da basları yine MMA Stüdyoları”nda reamp yapacağım.  Bu durumda sahip olduğumdan daha iyi bir preampli / kanal şeridi satın almak istiyorum.  üzerinde preamplinin yanı sıra kompresör ve EQ olmasını tercih ederim.  TL Audio”nun Ebony ve Ivory serilerine ve JoeMeek”in OneQ modeli seçeneklerim arasında yer alıyor.

15 Haziran Pazartesi

Dün Yavuzhan”ın getirdiği yeni parça üzerinde çalıştım. Albümün 11. parçası olacak.  Hem parça hem de kendi yaptığım düzenleme hoşuma gitti, Yavuzhan da beğendi.

16 Haziran Salı
Geçen haftadan beri araştırdığım ve deneme imkanı bulduğum kanal şeritlerinden TL Audio”nun 5051 modelinde karar kıldım.  Markanın Türkiye temsilcisi Akalın Müzik”e gösterdikleri ilgi ve alaka için teşekkür ederim. 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here