Ana sayfa Haber Bora Uslusoy”un Prodüksiyon Günlüğü

Bora Uslusoy”un Prodüksiyon Günlüğü

91
0

Değerli müzisyen ve eğitimci Bora Uslusoy, prodüksiyon günlüklerini sizlerle paylaşmaya devam ediyor….

10 Mayıs Pazar
Belkıs gerçekten dünyanın en hoşgörülü hatunlarından biri.  Tek izin günüm olan Pazar dahil kahvaltıdan sonra odama kapanıp bütün gün kayıt yapmama gıkını bile çıkarmıyor.  çok verimli bir gün oldu.  İki parçanın daha tüm elektrik gitarlarını bitirdim.  Genellikle kaydettiğim elektrik gitarlar şunlar: Bir kanal gitar solo, varsa intro ve 2. kıtadan önce tekrarlanan bir melodi, bazen o melodinin üçlüsü ya da altılısı, kıtalarda yer alan ve dubleli kaydedilen arpejler, triadlar; yine nakaratlar için dubleli kirli gitarlar, gitar riffleri… Aranjmanların yapılması ile kayıtların alınması arasında geçen süre biraz uzadığı için kendi yazdığım ve kaydettiğim gitarları hatırlamakta biraz güçlük çektiğim zamanlar oluyor ama olsun kulaktan tekrar çıkarıyorum, egzersiz oluyor!

12 Mayıs Salı
6/8″lik parçamız Sorma’nın gitarlarını da bugün bitirdim.  Geriye bir tek Serdar öztop”un bariton gitarı ve 5 telli basla çalacağım en sert parçamız Hayat kalıyor.  Ondan sonra da akustik gitarlar, vokaller ve miks…

 

13 Mayıs çarşamba
Bugün diğer grubum Sessiz çığlık ile ilk çalışmamızı yaptık.  Davulcu dışında tüm grup elemanları vardı.  Bana verdikleri CD”de yer alan 6 parçadan 3 tanesini çalışıp bazı notlar almıştım.  Parçalardan birinde C bölümünü ikinci nakaratın arkasına yollayıp ilk nakarata 1 dakika 10. saniyede girme konusunda uzlaştık.  Genel olarak kullanacağız gitar tonları, ekipmanlar ve vokal tekniği üzerinde konuştuk.  Parçalardan birindeki 16″lık shuffle ritm ve üzerinde çalan gitar riff”ini değiştirmeye karar verdik.  Şarkıcımız Koner”i birkaç minik prozodi hatasıyla ilgili uyardıktan sonra Cuma günü tekrar buluşmak üzere ayrıldık.

16 Mayıs Cumartesi

Dün evde eşyaların yerlerini değiştirirken sol bileğimi incittim. Başta fazla bir şey hissetmemiştim. Bugün iki dersin arasında yakaladığım bir saatlik boşlukta biraz etüd yaptım. Bileğimdeki ağrıyı tetikledi, inanılmaz bir ağrıya dönüştü.

18 Mayıs Pazartesi
Hafta sonu bileğimdeki ağrı daha da arttı ve sol elimi hiç kullanamaz hale geldim.  Oysa Pazar günü Hayat adlı parçamızı kaydetmeyi planlamıştım.  Ama değil gitar çalmak sol elimle yüzümü bile yıkayamadım!  Herneyse bugün hemen bir ortopedist doktora göründüm.  Tendinit adı verilen ve tendonların zorlanmasından kaynaklanan bir durummuş.  Sol bileğimi alçı benzeri ama istediğim zaman takıp çıkarabildiğim bir aparat ile sabitledik.  Bir iki ilaç kullanıyorum. 10-15 gün gitar çalmayacağım.  Neyse ki 22 Mayıs itibarıyle MMA”daki derslerim sona eriyor, gitar çalamayacak olmam çok büyük bir sorun teşkil etmeyecek.  Dün okuldan çıkarken MMA eğitmenlerinden Sinan AKTAŞ ile konuştum.  Yarın bana gelecek ve Hayat”ın gitarlarını o çalacak.  Partisyonlar zaten belli.

19 Mayıs Salı

Atatürk”ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı hepimize kutlu olsun!  Resmi tatil olduğu için MMA kapalıydı.  Biz de Sinan”la Hayat”ın gitarlarının bir kısmını kaydettik.  Yamaha AES820-D6 elektro gitarı kullandık.

YAMAHA AES 820-D6 (Drop 6)
7 telli gitarlar Korn ve benzeri gruplar sayesinde popüler oldu.  Bu tarz yeni metal grupları standart gitar akordunun izin verdiğinden daha da pest sesleri elde edebilmek için bu gitarları kullanıyorlar.  Bu kadar düşük frekanslı notaları distortion efekti ile birlikte kullandığınızda gerçekten çok sert bir sound çıkarabiliyorsunuz.  Bu tarz sert riff”ler ve 5″li akorlar çoğunlukla gitarın en kalın üç telinde çalınıyor.  Yamaha bu sound’u elde edebilmek için gitara 7. tel eklemek yerine sapı uzatıp; standardı Strat tipi gitarlarda 25.5, Les Paul”lerde ise 24,75 inch olan tel boyunu  26.25″e yükseltiyor.  Bu sayede gitara daha kalın tel takıp kalından inceye B-E-A-D-G-B şeklinde akortlayabiliyorsunuz. 

Les Paul tipi gövdeye sahip Yamaha AES 820-D6″da üç pozisyonlu bir anahtar ile kontrol edilebilen iki humbucker manyetik bulunuyor.  Manyetikler ve sabit alt eşik Yamaha”nın kendi üretimi ancak burgular kilitli Sperzel.  Güçlü bir sustain”e sahip bu gitarda geleneksel bare akor şekilleri, kullanılan farklı akort düzeninden dolayı çalışmıyor.  Ancak bu konuda endişelenmeye gerek olduğunu sanmıyorum çünkü bu gitarı alan kişi zaten distorsiyonlu sert rifleri ve power chord”ları çalmak için kullanacaktır. 7/9/11/13″lü akorları bu gitarla değil standart bir gitarla çalmanız tavsiye olunur!  Bu enstruman çıkarabildiği standart dışı sesler ve farklı akortlanmasından dolayı sıradışı gitar partisyonları yazabilmeye imkan veriyor, yaratıcılığı tetikliyor.  Yeni şeyler denemek isteyen, nu metal soundu elde etmek isteyenlere tavsiye olunur.

21 Mayıs Perşembe

Bileğim ilaçlara çok hızlı cevap verdi, ilk birkaç gün için de şiddetli ağrılar tamamen yok oldu.  Şimdi sadece belli hareketlerde canım yanıyor.   Yaklaşık 10 gün daha gitar çalmayacağım.

Geçenlerde Cubase 5″e terfi etmiştim.  Bugün de Yamaha Studio Manager 2 yazılımını kurdum.  Cubase ile birlikte Yamaha DM1000″in üzerindeki ayarları da yaptım.  Studio Manager ile mikserin tüm özelliklerini Cubase”in içerisinden kontrol edebiliyor ve masanın o anki tüm mevcut ayarlarını .cpr uzantılı Cubase projesinin içine gömülü olarak kaydedebiliyorsunuz.  Ertesi gün çalışmak için aynı Cubase projesini açtığınızda masayı senkronize etmek isteyip istemediğinizi soruyor.  Onaylarsanız Cubase projesi ile beraber DM1000 de önceki gün bıraktığınız andaki konumuna aynen geri dönüyor.  çok güzel.

Bunun dışında DM1000″i bir kontrol yüzeyi olarak kullanabilme izin veren ayarları da yaptım.  Masanın sağ tarafında yer alan Layer düğmelerinden biri olan Remote tuşuna bastığınızda mikserin fader”ları Cubase mikserin faderlarının yerini alıyor.  Bank + ve Bank – tuşlarıyla sonsuz sayıda Cubase kanalını masa üzerinden kontrol edebiliyorsunuz. Masanın dinamik işlemci ve ekolayzır gibi fonksiyonel tuşları da artık Cubase”i kontrol edebilir hale geliyor.

Son olarak kullanıcı tarafından programlanabilen tuşlara Play, Start, Stop, REW, FF, Return To Zero, Save, Undo, Bank +, Bank – fonksiyonlarını da atadıktan sonra masanın etinden, sütünden, herşeyinden faydalanır oldum!
www.mmastudyolari.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here