BMW: Hem Bataryalı Hem Hidrojenli Araçlara İhtiyacımız Var

Alman otomobil üreticisi BMW, sıfır emisyonlu bir ulaşım geleceğine ulaşmanın tek yolunun bataryalı elektrikli araçlar (BEV) ve hidrojenli araçların bir karışımı olduğunu düşünüyor.

Alman otomobil üreticisi BMW, sıfır emisyonlu bir ulaşım geleceğine ulaşmanın tek yolunun bataryalı elektrikli araçlar (BEV) ve hidrojenli araçların bir karışımı olduğunu düşünüyor.

BMW, yakın zamanda Toyota ile birlikte 2028’de seri üretime geçecek bir hidrojen yakıt hücreli tüketici otomobili geliştirme planlarını açıkladı.

BMW’nin hidrojen teknolojisi ve araç projeleri genel proje yöneticisi Juergen Guldner, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, hidrojen araçların, arabalarını telefon gibi şarj etmek istemeyen veya edemeyen müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayarak büyüyen BEV pazarını tamamlayabileceğini belirtti.

Guldner, New York’taki İklim Haftası sırasında düzenlenen bir BMW etkinliğinde konuşurken şunları söyledi:

“İnsanların davranışlarını değiştirmek istiyorsanız, seçenek sunmak her zaman daha iyi bir yoldur. Sadece bir şeyi alıp ‘Çözüm bu. Bundan sonra bununla yaşamak zorundasınız’ demektense, seçenek sunmak daha etkilidir.”

Hidrojen danışmanlık firması CleanEpic’in kurucusu Jason Munster da BEV ve hidrojen yakıt hücreli araçların bir karışımının daha maliyet etkin ve sürdürülebilir olduğunu ekledi.

Ancak zorluklar da önemli. Hidrojen altyapısının oluşturulması için gereken maliyet, bataryalı elektrikli araçlara göre çok daha az gelişmiş durumda. Sıfır emisyon iddiasını gerçekleştirebilmek için hidrojenin fosil yakıtlar yerine yenilenebilir kaynaklardan üretilmesi gerekiyor.

BMW, bu ekosistemi oluşturmak için çalışıyor ve potansiyel ticari filo müşterileriyle ortaklıklar kurarak talep yaratmaya çalışıyor. Şirket, son 20 ayda 20’den fazla ülkede bir pilot hidrojen araç filosunu test ediyor ve şu ana kadar olumlu geri bildirimler aldığını söylüyor.

Exit mobile version