BMW Bazı Elektrikli Araçları Geri Çağırıyor

BMW, olası pil yangınları nedeniyle 'az sayıda' i4 ve iX elektrikli aracı geri çağırıyor. Elektrikli araçlarda pilin yanması riski hala nispeten düşük.

BMW, akü yangınları riski nedeniyle 2022 i4 sedan ve iX SUV elektrikli araçları için “az sayıda” geri çağırma bildirimi yayınladı. Geri çağırma bildirisine göre, yüksek voltajlı pilin “iç hasarı olabilir” ve bu da elektriksel kısa devreye neden olabilir.

Geri çağırma, yalnızca ABD’de satılan 83 aracı kapsıyor. Ancak BMW sahiplerine onları sürmemelerini, onları dışarı ya da alev alabilecek diğer araç ve yapılardan uzağa park etmelerini ve şarj etmemelerini tavsiye ediyor. BMW bayileri pili ücretsiz olarak değiştirecektir.

Geri çağırma, BMW’nin geçen Nisan ayında “2022 BMW i4 eDrive40’ı içeren ABD dışı bir saha olayının” farkına varmasının ardından yapıldı. Bir mühendislik analizi, enkazın, özellikle katot parçalarının pil hücresine sızdığını buldu. Haziran ayında, biri 2022 iX xDrive50’yi içeren ABD’de ve 2022 iX M60’ı içeren ülke dışında olmak üzere iki “olay” daha bildirildi. Her ikisinin de Samsung SDI tarafından sağlanan pil hücresinde pislik olduğu bulundu.

BMW Pil Kusuru Nedeniyle Hiçbir Kaza Raporu Almadığını Söyledi

BMW, pil kusurunun bir sonucu olarak herhangi bir kaza veya yaralanma raporu almadığını söyledi. BMW sözcüsü Jay Hanson, The Verge’e gönderdiği bir e-postada, “Neyse ki, geri çağırma çok az sayıda aracı etkiliyor. Müşteri İlişkileri ekibimiz, bilgi ve yardım sağlamak için etkilenen araçların tüm sahiplerine proaktif bir şekilde ulaştı.” dedi.

BMW i4 ve iX, geri çağırmaya hak kazanan en yeni EV’lerdir. Ford, bu yazın başlarında, bir güvenlik kusurunun aracı hareketsiz hale getirebileceği endişesiyle 49.000 Mustang Mach-E SUV için bir geri çağırma yayınladı. Toyota bZ4X, gevşek poyra cıvatalarının sürüş sırasında tekerleklerin ayrılmasına neden olabileceği keşfedildiğinde geri çağrıldı. Diğer EV’ler de çeşitli yazılım hataları ve diğer küçük sorunlar nedeniyle geri çağrıldı.

Pil yangınları, nadiren de olsa, EV üreticileri için ciddi bir endişe kaynağı olmaya devam ediyor. Daha fazla veriye ihtiyaç var. Ancak araştırmacılar elektrikli araçların büyük çoğunluğunun pil yangınları için düşük risk altında olduğunu belirledi. Yangınlar meydana geldiğinde, lityum iyon pilli EV’ler daha sıcak, daha hızlı yanar ve söndürmek için daha fazla suya ihtiyaç duyar. Bu, bazı kasabaların bu tür olaylar meydana geldiğinde acil durum müdahale ekiplerini yeniden eğitmesine neden oldu.

En ciddi olay, GM’nin tedarikçi LG’nin kusurlu hücreleri nedeniyle en az 19 pil yangını bildirmesinden sonra geri çağrılan Chevy Bolt’u içeriyordu. Otomobil üreticisi, bir yazılım düzeltmesinin birkaç yangını daha önleyememesi üzerine üretimi geçici olarak durdurmak zorunda kaldı. Chevy, yeni pil paketleri taktıktan sonra bu yılın başlarında üretime yeniden başladı.

Exit mobile version