Şu anlık sadece davetli kullanıcıların katılabildiği merkezi olmayan sosyal ağ Bluesky, herkese açık bir platform hâline gelme yolunda etkili adımlar atmaya devam ediyor. CEO Jay Graber, bu hafta yaptığı açıklamada kullanıcı hesabına giriş yapmış olsun ya da olmasın, platformdaki herkese açık olarak paylaşılan gönderilerin okunabileceğini duyurdu.
Bluesky şu ana kadar 2 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış olsa da herkese açık platform hâline gelmediği için kullanıcı sayısı hâlâ oldukça az sayılır.
Bluesky Logosu Değişti
Şirketin geçen ay tanıttığı yeni herkese açık arayüzü, Bluesky gönderilerine daha geniş bir kitle tarafından erişilebilmesini mümkün hâle getiriyor. Platform genelinde yaşanacak bu büyük değişime işaret etmek için Bluesky yeni logosunda mavi bir kelebek simgesini kullandı.
Graber, değişiklikler ile ilgili yayımladığı bir yazıda “Kozasından çıkan bir kelebek gibi açılmaya başlıyoruz” ifadesini kullandı. Ayrıca birçok Bluesky kullanıcısının kelebek emojisini sosyal ağ için bir sembol olarak zaten kullandığını belirtti. Graber da onu sevdiklerini ve benimsediklerini dile getirdi.
Neden kelebek simgesini seçtiklerini açıkladığı yazıda Graber, tam olarak şu ifadeleri kullandı:
“Tabii ki uçuyor ama daha da önemlisi, değişim ve dönüşümün sembolüdür. İlk başlarda insanların Bluesky’dan bahsederken kelebek emojisini kullandıklarını fark ettik. Bunu sevdik ve yaygınlaşmaya devam ettikçe benimsedik. Kelebek, sosyal medyayı yeni bir şeye dönüştürme misyonumuzu ifade ediyor.”
Platformdaki gönderilerin açık protokol kapsamında zaten herkese açık olduğunu ifade eden Graber, yaptığı açıklamada, “Bugün bunları uygulama aracılığıyla herkese açık hale getiriyoruz” sözlerine yer verdi.