Black Friday (Kara Cuma) Nedir? Nasıl Ortaya Çıktı?

Yılın en çok beklenen günlerinden biri olan black friday nedir? O gün neden oldukça büyük indirimler yapılıyor? Açıkladık.

Black Friday Nedir? Nasıl Ortaya Çıktı?

Alışveriş yapanlar için yılın en çok beklenen günlerinden biri olan Kara Cuma ya da yaygın bilinen adı ile Black Friday nedir? Bugünün ne gibi bir önemi var, yılın diğer günleri dururken neden o günde indirim yapılıyor?

Çok sayıda tüketici, bu sorulara yanıt arıyor. Siz de eğer onlardan biriyseniz soru işaretlerinizi gidermek üzeresiniz çünkü bu yazıda Black Friday hakkında merak ettiğiniz tüm soruları yanıtlayacağız.

Black Friday Nedir?

Black Friday, perakendeciler için çok önemli bir dönemdir. Türkiye’de de uzun zamandır uygulansa da ismi dolayısıyla çeşitli tartışmalara konu olmuştu. Önceden Kara Cuma olarak adlandırılan bugün, daha sonra Süper Cuma, Efsane Cuma gibi isimlerle duyuruluyor.

Bu gelenek, 20. yüzyılın başlarına kadar uzanıyor. 1940’lardan bu yana dünya çapında önemli bir fırsat olmaya devam ediyor.

Black Friday ismi, Philadelphia’daki bir spor etkinliğinden geldiği öne sürülüyor. Polisler etkinlik sırasında inanılmaz kalabalık toplulukla uğraşmak zorunda kalıyor. Polisler için oldukça yorucu olduğu belirtilen günün bu nedenle Kara Cuma olarak anılmaya başlandığı belirtiliyor.

Bu elbette o gün hakkında olumsuz düşünceler çağrıştırıyor. Perakendeciler, olumsuzluğu almak adına isme farklı bir anlam yüklenmesini sağlayan bir hikâye ortaya çıkardı.

Perakendeciler, Black Friday’deki “black” kelimesini mağazaların kâr elde etmeye başlaması ile ilişkilendirdi. Bu kısım, muhasebe defterindeki siyah mürekkeple bağdaştırıldı. Böylece isim kötü anlamından koparıldı. Tüketicilerin zihninde daha iyi bir yer edinmeye başladı.

Efsane Cuma ya da Süper Cuma, günümüzde ise perakendeciler için yılın en yoğun alışveriş dönemlerinden biri olarak görülüyor.

Black Friday’de Neden İndirim Oluyor?

Black Friday’de çeşitli ürünlerin indirime girmesinin sebebi, perakendecilerin bunu bir fırsat olarak görmesidir. Perakendeciler, tüketicilerin dikkatini çekmek ve satışları arttırmak için büyük indirimler sunar ve onları alışveriş yapmaya teşvik eder.

Sezon boyunca satılmayan ürünleri elden çıkarmak için önemli bir fırsattır. Ürünler büyük indirimle birlikte su gibi satmaya başlar ve stoklar kısa süre içinde biter.

Efsane Cuma’da büyük indirimler yapılmasının bir diğer önemli nedeni, rekabetin had safhada olduğu bir gün olmasıdır. Çeşitli mağazalar, rakiplerine kıyasla daha uygun fiyatlar sunarak müşteri çekmeye çalışır. Rekabette geri kalmamak için her mağaza önemli indirimler yapmaya başlar.

Bu indirimlerle beraber potansiyel müşterileri kazanmayı da amaçlarlar. Bakıldığında marka bilinirliği artar, bir sonraki alışverişte ve gelecek yıl yapılacak indirimde yeniden orası tercih edilmek istenir.

Yukarıdaki nedenlerden dolayı Black Friday’de inanılmaz cazip fırsatlar görülür. Bu büyük indirimlerin yapılmasının amacı, bunlardan ibarettir.

Exit mobile version