Ana sayfa Sektörden “Bizim için en büyük referans müşterilerimizin memnuniyetidir”

“Bizim için en büyük referans müşterilerimizin memnuniyetidir”

0

üçel Dış Tic.Ltd.Şti., fotoğraf piyasasına hitap eden yeni ürünlerin ithalatını yaparak fotoğraf sektöründe de ilerlemesine devam ediyor

Profesyonel fotoğrafçıların yakından tanıdığı Hayyam çarşısı, 2002 yılından itibaren üçel Dış Tic.Ltd.?ti. firmasına ev sahipliği yapıyor. Profesyonel çekim üniteleri, paraflaşlar, çekim masaları, çekim çadırları, sürekli ışıklar, reflektörler, tripodlar, soft boxlar, stüdyo şemsiyeleri, octagon soft boxlar, ışık ayakları gibi her türlü malzemeyi ürün yelpazesinde bulunduran üçel Dış Tic. firmasının sahibi Mustafa Günay”dan sektörümüz ile ilgili düşüncelerini aldık…

Fototeknik: Firmanızın tarihçesinden bahsedebilir misiniz? Firmanız ne zaman, nerede kuruldu?
Mustafa Günay: Firmamız 2002 yılında Sirkeci’de fotoğrafçıların olduğu Hayyam çarşısı’nda üç ortakla kurulmuş bir şirkettir. Daha sonra, 2006 yılı sonunda ortaklardan birinin ayrılmasıyla 2 ortaklı olarak faaliyetlerine devam etmektedir. Ortaklardan birisi ağabeyim Habip Günay. Yani artık bir aile şirketi olarak yolumuza devam ediyoruz. Kişisel olarak ağabeyim 30, sene ben de 20 senedir bu piyasanın içindeyiz. ‹nşallah bu, daha uzun seneler devam eder.

FT: Sektördeki gelişiminizi nasıl sağladınız?
MG: ?irketimiz kamu kurum ve kuruluşları ile özellikle resmi ve özel üniversitelerle çalışan bir şirkettir. Buralarda yapılan açık ve doğrudan temin ihalelerine katılarak elimizden geldiği kadarıyla başarılı olmaya çalışıyoruz. Tabii ki kamu sektörüyle çalışmamızın gelişmemizde önemli bir rolü oldu. 2009 yılında fotoğraf piyasasına hitap eden yeni ürünlerin ithalatını yaparak fotoğraf sektöründe de ilerlememize devam ediyoruz. ‹nşallah önümüzdeki senelerde de sektöre yeni malzemeler sunmaya da devam edeceğiz.

FT: Bünyenizde bulunan ürünler hakkında bilgi verir misiniz?
MG: Bünyemizde iki Alman ve bir de çin firması olmak üzere üç büyük marka bulunmaktadır.
Alman Soligor ve Minox firmaları ve çin’in en büyük stüdyo ve fotoğraf aksesuarı üreticisi konumunda olan Weifeng firması. Soligor aslında bir Japon firması ama merkezi Almanya’da. Malzemelerini Japonya’da üretiyor. Dürbünler, teleskop ve aksesuarları, filtreler, çantalar, tripodlar ve diğer fotoğrafla ilgili tüm aksesuarlar…

Minox bir dürbün ve fotoğraf makinesi firması. Almanya’nın köklü ve en eski firmalarından. özellikle eski ve tecrübeli fotoğrafçılarımız fotoğraf makinelerini çok iyi bilirler.

Weifeng ise çin’in en büyük fotoğraf malzemesi ve aksesuar firması. Stüdyo aksesuarı ve fotoğraf makinesi aksesuarıyla ilgili ne varsa firmada bulunmakta. Profesyonel kamera ayakları ve sinemaya da yakın çalışmaktalar. Hatta kamp malzemeleri bebek arabaları bile üretiyorlar.
 

 

 

FT: Profesyonel fotoğrafçılara yönelik ürünleriniz nelerdir?
MG: Profesyonel çekim üniteleri, paraflaşlar, çekim masaları, çekim çadırları, sürekli ışıklar, reflektörler, tripodlar, soft boxlar, stüdyo şemsiyeleri, octagon soft boxlar, ışık ayakları, kısacası tüm ihtiyaç duyulan malzemeleri bünyemizde bulunduruyoruz.

FT: Türkiye’deki dijital fotoğrafçılığı nasıl görüyorsunuz? Bu konuyla ilgili yurtiçi-yurtdışı gözlemleriniz nelerdir?
MG: Türkiye’de dijital fotoğrafçılık yeni yeni yayılıyor. ‹nsanlarımız henüz dijital fotoğrafçılığa pek alışamamışlar. Bu yüzden de benim telefonum var ne yapayım fotoğraf makinesini gibi bir ön yargı da oluşmuş insanlarımızda. Zaten bu sektörün ne tanıtımı var ne de reklamı. Bu da bir etki sayılabilir. Dijital fotoğrafçılığı yeterince tanıtabildiğimizi zannetmiyorum. Bir de pahalı bir sektör maalesef. Türkiye de insanların alım gücü de ortada. ‹nşallah refah seviyemiz artar da halkımız bu sektöre de para ayırabilir.

Ama yurt dışında insanlar dijital ortama ayak uydurmuş durumdalar. Yukarıda özetlemeye çalıştığım faktörler, dışarısı için pek geçerli değil. Herkesin boynunda bir fotoğraf makinesi devamlı çekiyorlar. Sokakta, sporun yapıldığı her yerde, özel toplantılarda, piknikte, yani aklınıza neresi geliyorsa. Hatta cep telefonunu bile amacına uygun şekilde kullanıyorlar. Fotoğrafın fotoğraf makinesiyle çekilmesi gerektiğini de biliyorlar…

FT: Türkiye’deki tüketiciler tercihlerini hangi kıstaslara göre yapıyorlar?
MG: Tabii ki en önemli faktör fiyat. Sonra marka ve içindeki özellikler, kolay kullanım, son zamanlarda bir de ana dilimiz Türkçe menülerde aranır hale geldi. Güvenilir olmak da önemli bir faktör tabii ki. Müşteriye ilgi ve alaka da bu kıstasların arasında önemli bir yer teşkil ediyordur muhakkak ki. Bizim sektörde bu son iki kısım çok önemli.

FT: Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli özellikler nelerdir?
MG: Biz kendimize hiçbir firmayı rakip olarak görmüyoruz. Biz işimizi yapmaya ve müşterilerimizi memnun etmeye çalışıyoruz. Bunda da inşallah başarılı oluyoruzdur. Bizim için en büyük referans müşterilerimizin memnuniyetidir.

FT: Satış sonrası hizmetlerinizden bahseder misiniz?
MG: Müşterilerimizin sorunlarıyla yakından ilgilenmeye ve onlara en doğru bilgileri vermeye çok önem veriyoruz. Biz satışımızı yaptık, işimiz bitti gibi bir anlayış ve düşüncemiz asla ve asla olamaz ve olmamaktadır. Zaten bizi buralara kadar getiren de bu olmuştur. Krizlerin içinde olan bir ülkede ayakta kalmak o kadar kolay değildir.

 

 

FT: Dijital fotoğrafın yaygınlaşmasıyla çeşitli zorluklar yaşayan fotoğraf stüdyolarının geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sizce stüdyolar ayakta kalabilmek için ne gibi çözümler üretmeliler?
MG: Aslında benim gözlemlediğim kadarıyla stüdyosu olan arkadaşlarımızın hepsi bir şekilde bir şeyler yapma çabası içindeler. Stüdyolarını yeniliyorlar, yeni imajlar oluşturmaya çalışıyorlar. Yani onlar da çaba sarf ediyorlar bu kapsamda. Benim naçizane tavsiyem müşteri memnuniyetinin ön planda tutulmasıdır. Müşteri, eskisinden daha çok el üstünde tutulmalıdır. Buna ek olarak çeşitli kampanyalar yapabilirler. Stüdyolarını tanıtıcı görsel ve yazılı broşür hazırlayabilirler.

FT: Sizin sektörle ilgili sıkıntılarınız nelerdir?
MG: Sıkıntılar her sektörde olduğu gibi bizde de var tabii ki. Yavaş işleyen bir sektördeyiz. Döngüsü çok çabuk değil maalesef. Bu da bizi mal ithalatında sıkıntıya itiyor. Beş getireceğimiz yerde üç getiriyoruz, bu da sıkıntı oluyor. Yeri geliyor müşterinin isteklerine cevap veremiyoruz.

FT: Fotoğraf sektörüne yönelik yeni yatırımlarınız olacak mı?
MG: Yatırım yapmaya devam edeceğiz. Stüdyosundan tutun da son kullanıcıya kadar halkımızın fotoğrafla ilgili tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği yeni bir e-ticaret sitemiz şu anda yapım aşamasında. Yurt dışından ithalat yapabileceğimiz, sektörümüzle ilgili çalışan yeni firmaların araştırmasını da yapmaktayız. ‹lginç yeni ürünler yapan firmalar önceliğimiz olacak. Yine sinemaya yönelik çeşitli ürün gruplarına da yönelik çalışmalarımız olacak. Bakalım zaman bizim için ne gösterecek.

 
FT: Gelecek dönem hedefleriniz nelerdir?
MG: ürün portföyümüzü genişletmek, daha çok ithalata yönelik çalışmak, mümkün olduğunca kaliteli ve ucuz ürünler getirebilmek, firmamızı daha çok tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak, Anadolu’ya açılabilmek, bölge distribütörlükleri oluşturmak Kısacası gelecek dönmede de son hızla çalışmaya devam edeceğiz.

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here