Biletleme işlemi bir yerden başka bir yere seyahat edecek olan kişilerin geçtiği aşamalardan biridir ancak bazı hizmetleri kullanırken biletleme işlemi tamamlanmayabilir. Nedeni ile ilgili hiçbir ayrıntı olmadığı için kullanıcının kafasında biletleme işlemi tamamlanamadı ne demek gibi sorular oluşabilir.
Bu sorunlar genellikle geçici aksaklıklardan kaynaklansa da bazen kullanıcı tarafında da sorun olabilir. İkinci senaryoda kullanıcının birtakım olası sebeplerin üzerinde durması gerekir.
Bu yöntemler uygulandıktan sonra eğer olumlu bir sonuç alınmazsa o zaman sorunun hizmet sağlayıcısı tarafında olduğu kanaatine varılabilir. Dilerseniz gelin, önce başvurmamız gereken yöntemleri ele almaya başlayalım.
Biletleme İşlemi Tamamlanamadı Ne Demek?
Biletleme işlemi tamamlanamadı hatası, bazı çevrim içi hizmetleri kullanırken işlemin tamamlanmamasına neden olan bir hatadır.
Çoğunlukla sunucu tarafından kaynaklı olmakla birlikte bazen internet bağlantısı ve yanlış bilgi girme gibi kullanıcıdan kaynaklı sorunlar dolayısıyla da gün yüzüne çıkabilir.
Biletleme İşlemi Tamamlanamadı Hatası Nasıl Çözülür?
- İnternet bağlantısını kontrol edin.
- Ödeme bilgilerini gözden geçirin.
- Hizmet durumunu kontrol edin.
İnternet Bağlantısını Kontrol Etme
Biletleme işlemi çevrim içi olarak yapıldığından eğer internet bağlantısında sorun olduğunda işlem tamamlanmayabilir. Zayıf ya da sık sık kopan internet bağlantısı yüzünden biletleme işlemi tamamlanamadı hatası alabilirsiniz.
Sorunun internet bağlantısından kaynaklı olup olmadığını öğrenmek için diğer web sitelerine erişmeyi deneyin. Ayrıca Wi-Fi kullanıyorsanız mobil veriye geçmeyi ya da farklı bir ağa bağlanmayı deneyebilirsiniz.
İnternet bağlantısında sorun olduğunu görürseniz modemin arkasında yer alan güç düğmesine basıp 15-30 saniye bekleyin. Daha sonra yeniden aynı düğmeye basın. Bu şekilde modemi yeniden başlatabilirsiniz. Büyük bir sorunla karşı karşıya değilseniz basit bir yeniden başlatma size yardımcı olacaktır.
Bağlantı sorunu yaşamaya devam ederseniz internet servis sağlayıcınızla görüşebilirsiniz. Bölgesel arıza ve benzeri durumlar söz konusu olabilir.
Ödeme Bilgilerini Gözden Geçirme
Biletleme hatası çoğunlukla ödeme bilgilerinin doğru girilmemesinden kaynaklı olarak ortaya çıkar. Banka kartı ya da kredi kartı bilgilerini doğru girmemeniz hâlinde işlem başarılı bir şekilde tamamlanmayabilir.
Ödeme bilgilerinin doğru olup olmadığını kontrol edin. Kartınızın son kullanma tarihi, güvenlik kodu bilgileri doğru girdiğinizden emin olun.
Kartınız eğer online alışverişe kapatılmışsa da bu hata ile karşılaşabilirsiniz. Sorunu düzeltmek için online alışverişe açmanız gerekir. Sorun yaşamaya devam ederseniz farklı bir ödeme yöntemi kullanmayı da deneyebilirsiniz.
Hizmet Durumunu Kontrol Etme
Biletleme işleminin gerçekleşmesinin önündeki engel sizden değil, hizmetten de kaynaklı olabilir. Örneğin sunuculara yoğun talep olduğunda isteğinize yanıt verilemeyebilir ve bunun sonucunda ise karşınıza böyle bir hata çıkabilir.
Bu tür sorunların yanı sıra bazen bakımdan dolayı da hizmet kullanılamaz durumda olabilir.
Böyle bir sorunun olup olmadığını öğrenmek için ilgili hizmetin sosyal medya hesaplarını kontrol edebilirsiniz. Bir hata söz konusu ise kullanıcılara yönelik bilgilendirmede bulunmak adına sosyal medyada paylaşımda bulunulacaktır.
Yorum Yap