Londra merkezli UK yardım ve gözlemci grubu Privacy International’ın (PI) yeni bir raporu ortaya çıktı. Yelp ve Duolingo gibi şirketlerden gelen başlıca Android mobil uygulamaları oturum açtıktan hemen sonra, doğrudan reklam izlemeniz için sizi kişisel olarak tanımlamak için kullanılabilecek veriler gönderiyor.
Bu veri aktarımı, bir kullanıcı Facebook’ta oturum açmamış olsa bile ve kullanıcının aktif bir Facebook hesabının olmaması durumunda bile gerçekleşir.
Birçok Uygulama Facebook’a Veri Gönderiyor
Yelp ve Duolingo’ya ek olarak, Indeed adlı bir iş arama uygulamasının, Facebook’a göz atarken reklam hedefleme amacıyla kullanıcıların tanımlanmasına yardımcı olmak için kullanılabilecek benzer veriler gönderdiği bulundu.
Android’de Facebook; reklam hedeflemesini bilgilendirmek ve arkadaş önerileri gibi özellikleri geliştirmek amacıyla uzun zamandır iletişim kayıtları, arama geçmişi, SMS verileri ve gerçek zamanlı konum verileri gibi hassas kullanıcı verilerini topladı.
Facebook, uygulama üreticilerinin platform kurallarını ihlal etmemesini ve hassas bilgileri toplayarak geliştirici araçlarını kötüye kullanmamasını sağlar. Şirket ayrıca, bu hassas verilerin çoğunu kullanmadığını iddia etti ve kredi kartı numaraları ve sosyal güvenlik numaraları gibi bazı bilgileri otomatik olarak sildiğini söylüyor.
Yorum Yap