Battlefield 6 için beklentiler oldukça yüksek. Oyunun çıkış tarihi yaklaşırken en çok konuşulan konulardan biri de görsel tarafındaki tercihler oldu. Oyuncular şaşırtıcı bir şekilde ray tracing özelliğinin bu yapımda yer almayacağını öğrendi. Peki böylesine popüler bir serinin yeni oyunu neden bu kararı aldı?
Battlefield 6’da Ray Tracing Neden Yok?
Battlefield 6’nın teknik direktörü Christian Buhl, ray tracing desteğinin baştan itibaren planlarda olmadığını açıkladı. Stüdyo, oyuncuların büyük bir kısmının yüksek donanımlı PC’lere sahip olmadığını dikkate alarak kaynaklarını performans ve erişilebilirlik için harcadı. Ray tracing sadece üst düzey sistemlerde avantaj sağlarken, stüdyo herkes için dengeli bir deneyim yaratmayı öncelik haline getirdi.

Geliştiriciler, oyunun beta testlerinde milyonlarca oyuncunun büyük bölümünün minimum veya hatta alt seviye donanımlarla oyuna katıldığını gözlemledi. Bu nedenle grafiksel detaylardan ziyade optimizasyon ve performans ön plana alındı. Battlefield 6, RTX 2060 seviyesinde dahi 1080p 30fps hedeflerken, RTX 3060 Ti ile 60fps deneyimi sunabiliyor. Bu sayede geniş bir oyuncu kitlesi oyunu rahatlıkla oynayabilecek.
Oyun sadece PC için değil, konsol tarafında da oldukça dengeli bir performans sunuyor. Xbox Series X|S ve PlayStation 5 sürümleri 60fps’de sabit çalışıyor. Hatta performans modu ve VRR desteği sayesinde kare hızları 60’ın üzerine çıkarak daha akıcı bir deneyim sağlıyor. Üstelik seriyle özdeşleşen yıkılabilir çevre detaylarında bile performans düşüşü yaşanmıyor.
Beta süreci, Battlefield 2042’nin sorunlu çıkışına kıyasla çok daha olumlu geri dönüşler aldı. Oyuncular oyunun akıcılığını ve optimizasyonunu övdü. Stüdyo, ray tracing gibi göz alıcı teknolojileri bir kenara bırakıp daha geniş bir kitleyi memnun etmeyi seçti. Bu karar kısa vadede bazı PC oyuncularını hayal kırıklığına uğratsa da, uzun vadede oyunun daha erişilebilir ve stabil bir deneyim sunmasını sağlayacak.








Yorum Yap