Banner reklam nedir, söz konusu reklamcılık olduğunda en çok merak edilen sorulardan biridir. 70’lerden bu yana inanılmaz bir değişim görülen reklamcılık sektörü, kaydetmiş olduğu ilerlemenin büyük bir kısmını internet teknolojilerine borçludur.
Banner türündeki reklamlar hâlâ nispeten yeni bir reklam türüdür. Bundan seneler önce böyle bir türden bahsetmek mümkün değildi. Bu tür reklamlar genellikle hedeflenen kitlenin hedeflenen adrese gitmesini sağlayacak şekilde yerleştirilir.
Çoğu internet kullanıcısı tarafından bu reklam türünün popülaritesinin son zamanlarda düştüğü düşünülür. Aslına bakılacak olursa bu doğruluk payı oldukça düşük bir görüştür. Nedenini de birazdan öğreneceksiniz.
Banner Reklam Nedir, Neden Tercih Edilir?
Banner reklam, reklamı veren kişi veya kuruluşun web sitesine ziyaretçi gelmesini sağlamak için hareketli ya da hareketsiz görüntüleri kullandığı bir reklam türüdür.
Dışarıda dolaşırken mutlaka “burada şirketinizin adı olsun” gibi ifadelerin yer aldığı reklam panolarına denk gelmişsinizdir. Banner reklamları da bu reklam panolarının dijital ortamdaki hâli olarak görebilirsiniz.
Bu tür reklamlar, web sitelerin en çok görüntülenen bölümlerine yerleştirilir. Reklamverenlerin bu tür reklamları tercih etmesinin sebebi marka bilinirliği oluşturmada çok büyük bir rol oynamasıdır çünkü web sitesi sahipleri, reklamlardan para kazanmak için onları mümkün olduğunca en çok dikkat çeken kısımlara yerleştirir.
Marka bilinirliğinin yanı sıra ürün ya da hizmet satışlarını ve günlük ziyaretçi sayısını arttırmada da etkilidir. Web sitesi sahipleri, bu reklamları genellikle sitenin altına ya da sağına ve soluna ekler. Blog yazılarının yayımlandığı sitelerde içerik kısmında da reklamlara rastlanır. Bunun altında yatan neden, reklamların daha çok görüntülenmesini sağlama gerekliliğidir.
Pek çok internet kullanıcısı, banner reklamların artık eskisi gibi popüler olmadığını düşünür ama bu doğru değildir. Eskiden web sitesi sahipleri bu tür reklamları aracısız olarak kullanılırdı. Şimdilerde ise bu değişti. Web sitesi sahiplerinin büyük bir kısmı artık Google AdSense kullanıyor.
Bunun sebebini de tahmin edebilirsiniz. AdSense, dünyanın dört bir yanındaki reklamverenin hedefine ulaşmasını sağlayacak kadar büyük bir reklam ağına sahiptir. Bu da onun hem içerik oluşturucuları hem de reklamverenler tarafından oldukça değerli hâle getiriyor.
Banner Reklam Fiyatları Ne Kadar?
Banner reklam ücreti kullanılan hizmete göre değişiklik gösterir. Google’ın reklamcılık ağını tercih etmek isterseniz bütçenize göre uygun bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.
Google’ın hizmetini kullanmak yerine aracısız olarak reklam almak isterseniz web sitenize günlük ne kadar ziyaretçi geldiği, ziyaretçilerin hemen çıkma oranı gibi bilgileri karşı tarafa vermeniz gerektiğini unutmayın.
Web sitenizin günlük ziyaretçi sayısını, ziyaretçilerin web sitesinden hemen çıkma oranı, reklamın web sitenizde kaplayacağı yer gibi unsurları da tabloya dahil ederek fiyatlandırmanızı yapabilirsiniz.
İçerik oluşturucusu değil de bir reklamverenseniz bu bilgilerden yola çıkarak fiyatlandırmanın uygun olup olmadığını öğrenebilirsiniz.
Yorum Yap